Kezdőlap Informatika Váratlant lépett a Google: Eltűntek a generált Google Cégprofil oldalak
No menu items!

Váratlant lépett a Google: Eltűntek a generált Google Cégprofil oldalak

Márciusban lépett érvénybe a Google legújabb változása, amely különösen a kisvállalkozások számára lehet fontos. A tech-óriás bejelentette, hogy megszünteti azokat a generált business oldalakat, amelyek eddig a Google Cégprofilok automatikus kiterjesztéseiként szolgáltak. Ez a lépés jelentős hatással van a vállalkozások online jelenlétére.

A döntés elsősorban azokat az éttermeket és kisvállalkozásokat érinti súlyosan, akik még nem rendelkeznek saját weboldallal, és így eddig ezeken az oldalakon keresztül szereztek – akár jelentős – organikus forgalmat.

A Google által generált üzleti oldalak lehetővé tették a vállalkozások számára, hogy a Google Cégprofil adatbázisából származó információkkal automatikusan rendelkezzenek egyfajta webes jelenléttel. Ezek az oldalak, noha automatikusan jöttek létre, szerkeszthetők voltak, és sok hasznos információt nyújtottak a felhasználók számára, éttermek esetében többek között menüket, nyitvatartási időket és egyéb szolgáltatásokat is tartalmaztak.

Júniusig tart a türelmi idő

A Google az oldalak kivezetésével az erre irányuló kereséseket átmenetileg átirányítja a vállalkozás Google Cégprofiljára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha valaki például “Kispipacs étterem”-re keres rá, a találati listán egyelőre az automatikusan generált üzleti oldalra irányuló linkre kattintva június 10-ig a cégprofil oldalára kerül. Ezután ez a lehetőség viszont teljesen megszűnik majd.

A mesterséges intelligencia fejlődése állhat a háttérben

A változások mögött álló egyik fő ok az lehet, hogy a Google újra szeretné szervezni erőforrásait, tekintettel az AI-technológiák gyors ütemű fejlődésére. Az, hogy a Google megszünteti ezeket az automatikusan generált oldalakat, valószínűleg része egy szélesebb körű stratégiának, amely az AI fejlesztések előtérbe helyezését célozza.

Balog Botond, a SEOKLIKK ügyvezetője arra figyelmeztet: sok cégvezető lehet, hogy nem is tudja, mennyi organikus forgalmat generáltak ezek az oldalak.

Fontos, hogy a kisvállalkozások felismerjék: itt az ideje, hogy saját weboldalt készítsenek, és ne támaszkodjanak kizárólag a Google által nyújtott ingyenes eszközökre. Ezenkívül, ha a címüket és egyéb adataikat korábban csak ezen az oldalon adták meg, itt az idő, hogy gondoskodjanak arról, hogy ezek az információk más platformokon is elérhetőek legyenek. A kisvállalkozások számára most fontos, hogy alkalmazkodjanak, és proaktív lépéseket tegyenek a hatékony online jelenlét fenntartása érdekében” – árulta el a szakértő.

Bár elsőre kihívásnak tűnhet a változás a KKV-k számára, hosszú távon mégis ösztönzőleg hathat ez a döntés. Az új korszakban az adaptáció és a minőségi tartalom lesz az üzleti életben a siker kulcsa.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.