Az akkumulátoros autók iránti növekvő keresletnek és a gyártásukhoz szükséges alkatrészek drágulásának köszönhetően számos elektromos autógyártó jelentősen megemelte modelljeinek árát.
A The Wall Street Journal beszámolója szerint a GM, a Tesla és a Ford áremelése azt jelenti, hogy az új elektromos autók átlagára elérte az 54 ezer dollárt – ami körülbelül 10 ezer dollárral több, mint egy új benzinüzemű autó átlagos ára.
A WSJ szerint az autógyártók folyamatosan emelik az e-autók árát, “részben azért, hogy ellensúlyozzák a nagyméretű akkumulátorokban felhasznált anyagok drágulását“. Az áremelési hullám következtében az elektromos Hummer ára több mint 6 ezer dollárral emelkedett, a Ford pedig figyelmeztetett, hogy a Mustang Mach-E eladásai már nem hoznak nyereséget.
“A vállalatok azt mondják, hogy megpróbálják ellensúlyozni az elektromos autók meghajtására szolgáló akkumulátorokba kerülő nyersanyagok közelmúltbeli áremelkedését, amelyek messze a legdrágább összetevői az e-autóknak. Az AlixPartners LLP tanácsadó cég szerint a lítium, a nikkel és a kobalt ára nagyjából megduplázódott a Covid-19 világjárvány kezdete óta” – írta a WSJ.
Az elmúlt hónapokban a Tesla és a Rivian is megemelte elektromos modelljeinek árát. Ez, valamint az elektromos autókra járó adókedvezmények megszűnése azt jelentik, hogy az e-autók térnyerésének egyik legjelentősebb akadálya egyre nagyobbnak tűnik.
Ahogy azonban egyre több márka dobja piacra akkumulátoros modelljeit, a verseny ellentétes irányba terelheti az árakat. Várhatóan a VinFast, a Hyundai és a Volkswagen új elktromos modelljeinek megjelenése segít ebben. (Jalopnik)