Kezdőlap Mozaik Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat
No menu items!

Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat

A német autógyártókat, köztük a BMW-t, a Mercedest és a Volkswagent súlyosan érinthetik a kínai elektromos autókat sújtó megtorló vámok, mivel mindegyiküknek hatalmas gyártóüzemük van Kínában.

Németország ezért megpróbálhatja megakadályozni, hogy az Európai Unió a kínai elektromos járművekre (EV-kre) a hírek szerint július 4-én életbe lépő megemelt vámokat kivetesse, vagy legalábbis felhígítsa azokat – irja az Euronews.

Az Európai Unió a közelmúltban hozta nyilvánosságra, hogy akár 38,1%-os vámokat is bevezethet a kínai elektromos járművek gyártóira. Ez azt követően történt, hogy az EU vizsgálatot indított több gyártó ellen, miután azt állították, hogy a kínai kormány jelentős támogatásokat nyújtott nekik. Ez lehetővé tette a gyártók számára, hogy járműveiket jelentősen csökkentett áron értékesítsék az EU-ban.

Az EU intézkedése várhatóan olyan kínai EV-gyártókat érint, mint a BYD, a Geely és a SAIC Motor. Kína viszont már utalt arra, hogy vámokat fog kivetni az EU-ban gyártott, járművekre, ami potenciálisan katasztrofális lehet az olyan vállalatok számára, mint a BMW, a Mercedes-Benz és a Porsche. Olaf Scholz német kancellár máris kiemelte, hogy az uniós vámoknak hosszú távú következményei lehetnek, különösen a Németországban létrejövő munkahelyek tekintetében.

Az Associated Press által közölt friss nyilatkozatában Scholz így fogalmazott: “Elszigetelés és illegális vámkorlátok – ez végső soron mindent csak drágábbá tesz, és mindenkit szegényebbé. Nem zárjuk el a piacainkat a külföldi vállalatok elől, mert ezt nem akarjuk a mi vállalatainknak sem”.

Az olyan német gyártók, mint a BMW, a Volkswagen és a Mercedes-Benz néhány más módon is érintettek lehetnek, mivel hatalmas autógyárakat hoztak létre Kínában, és részesülnek a kínai támogatásokból és juttatásokból, például olcsóbb földterületekből és viszonylag lazább adó- és egyéb szabályozásokból. És a megtorló vámok esetén a német autógyártóktól potenciálisan megvonhatják ezeket a kedvezményeket. Továbbá a legtöbb német autógyártó jelenlegi értékesítésének nagy részét a kínai piac veszi fel, így a kereskedelmi háború eszkalálódása esetén ezek az eladások is megsínylenék ezt.

Ráadásul Európa nehezen érhetné el a nettó nulla szén-dioxid kibocsátáshoz kapcsolódó célkitűzéseket a kínai elektromos járművek nélkül. Az európai fogyasztók egyre inkább a kínai elektromos járműveket választják az európaiakkal szemben, mivel azok megfizethetőek, és olyan ösztönzőket kínálnak, mint a két évig tartó ingyenes töltés, a műszerfali kamerák és egyéb szolgáltatások. Ráadásul az utóbbi években a megélhetési költségek növekedésével az európai elektromos járművek a legtöbb fogyasztó számára elérhetetlenek voltak a költségek miatt. Így a kínai elektromos járművek lehetnek azon kevés lehetőségek egyike, amelyekkel Európa még mindig jó úton haladhat a nettó zéró célkitűzéseinek elérése felé.

Thom Groot, a The Electric Car Scheme vezérigazgatója e-mailben a következőket nyilatkozta: “Az új akkumulátoros elektromos járművek 57%-a Kínából származik, mégis jelentős ellenállás tapasztalható az ilyen járművek brit és európai piacokra való beengedése ellen. Ha komolyan gondoljuk, hogy 2035-re el akarjuk érni a nettó nulla károsanyag kibocsátás célkitűzésünket, akkor ezt a technológiai inputot kell befogadnunk, nem pedig elzárkóznunk tőle. Bár a nemzetbiztonság és a kibertámadások körül már voltak viták, a vámok, amelyek leginkább a kevésbé tehetős fogyasztókat büntetik, nyilvánvalóan nem jelentenek megoldást. Kutatásaink azt mutatják, hogy az emberek 68%-a számára a költségek jelentik a legnagyobb akadályt az elektromos autó beszerzése előtt.”

Jochen Stanzl, a CMC Markets vezető piaci elemzője más véleményen van: “Az Európai Unió talán lábon lőtte magát a kínai autógyártók elleni vámokkal. A 38%-os vámok jóval alacsonyabbak, mint az amerikai kormány által kivetett 100%-os vámok. “Nem elég magasak ahhoz, hogy megvédjék a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest a távol-keleti olcsó versenytől, miközben a belsőégésű motorokról az elektromos járművekre térnek át. Érthető, hogy Németország megpróbálja megakadályozni ezeket a vámokat, mivel több kárt okozhatnak, mint hasznot. Az ilyen alacsony vámok a német autógyártóknak még nagyobb kihívást jelentenének a kínai riválisokkal való versenyben.”

Míg az autóipari részvények a hír időpontjában jelentősen lehúzták a német DAX indexet, addig a kínai EV-gyártók részvényei között rali volt. A helyzet még rosszabbra fordulhat: a kínai kormány most megtorló intézkedéseket hozhat. Németország megpróbálja megtörni ezt a potenciálisan káros visszacsatolást.”

Russ Mould, az AJ Bell befektetési igazgatója szerint: “Lehet, hogy az EU jobban tenné, ha arra összpontosítana, hogyan lehetne fellendíteni az EV-k iránti keresletet egy olyan időszakban, amikor az ellaposodni látszik. A fogyasztók óvatosnak tűnnek az EV-k költségeit, a hatótávolságot, a töltőinfrastruktúra elérhetőségét és azt a kérdést illetően és, hogy mi legyen az akkumulátorral, ha az EV-re már nincs szükség. Mindezen kérdések proaktív kezelése talán jobb megoldás lenne, mint egy újabb kereskedelmi háború kirobbantása, különösen mivel az EU igyekszik előmozdítani az elektromos járművek elterjedését”- fejezte be a szakember.

Fotó:Bigstock

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Máért – Orbán Viktor: az amerikai békeerőfeszítések kicsorbultak az európaiak ellenállásán

Ezeknek az országoknak nem minden kérdésben esik egybe az érdekük, de a legfontosabb stratégiai kérdésekben összehangolhatóak az érdekeik - mondta.

Zöld utat kaptak a fontos közlekedési projektek

Az építési és közlekedési miniszter által benyújtott előterjesztések alapján a kormány több jelentős közlekedési és infrastrukturális fejlesztés megvalósítását támogatja - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) .

Az MNB feljelentést tett a Szabadság téri székház felújítása ügyében

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) feljelentést tett a Szabadság téri székház felújításával összefüggésben felmerült hűtlen kezelés, hanyag kezelés, csalás és hivatali visszaélés gyanúja miatt.

Napi 250 millió köbméterrel nőtt a Mol részvételével kitermelt kurdisztáni gázmező teljesítménye

A Pearl Petroleum 1,1 milliárd dolláros gázbővítési projektje (KM250) keretében az iraki Kurdisztán régióban (KRI) található Khor Mor létesítményben megkezdődött a gáz kereskedelmi értékesítése.
Hirdetés

Hírek

Zöld utat kaptak a fontos közlekedési projektek

Az építési és közlekedési miniszter által benyújtott előterjesztések alapján a kormány több jelentős közlekedési és infrastrukturális fejlesztés megvalósítását támogatja - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) .

Az MNB feljelentést tett a Szabadság téri székház felújítása ügyében

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) feljelentést tett a Szabadság téri székház felújításával összefüggésben felmerült hűtlen kezelés, hanyag kezelés, csalás és hivatali visszaélés gyanúja miatt.

Napi 250 millió köbméterrel nőtt a Mol részvételével kitermelt kurdisztáni gázmező teljesítménye

A Pearl Petroleum 1,1 milliárd dolláros gázbővítési projektje (KM250) keretében az iraki Kurdisztán régióban (KRI) található Khor Mor létesítményben megkezdődött a gáz kereskedelmi értékesítése.

Rekordszinten az arany és az ezüst ára

Történelmi csúcsra erősödött az arany és az ezüst jegyzése unciánként a New York-i tőzsde fémrészlegében (Comex) csütörtökön kora reggel.

Nincs B terv – gyakorlati segítség a hulladék csökkentéséhez

A hulladékprobléma napjaink egyik legégetőbb környezeti kihívása. Évente több milliárd tonna szemét keletkezik világszerte, amelynek jelentős része kezelés nélkül mérgezi a környezetet .

Szállodai klíma, a rejtett veszélyforrás: szakértői tanácsok utazóknak

Rossz szag és zaj jelezheti a problémás klímaberendezést a hotelekben

Egyre több gazda lát lehetőséget a sütőtöktermesztésben

Tovább bővült a sütőtök termőterülete, egyre több gazda lát lehetőséget az aszálytűrő, alacsony költség mellett termelhető sütőtökben. Az idei szezon már elkezdődött, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) körképe szerint a legfinomabb sütőtököt továbbra is közvetlenül a termelőknél érdemes keresni, a személyes vásárlás mellett pedig akár már a világhálón is rendelhető az őszi csemege.

A szakszervezetek 12 százalékos 2026. évi minimálbér-emelést javasolnak

A szakszervezetek 12 százalékos minimálbér-emelésben gondolkodnak 2026-ra vonatkozóan, a munkaadói oldalon azonban még nincs egységes álláspont, ráadásul a számok az október végén érkező, első kilenc hónapra vonatkozó előzetes GDP-adatok tükrében még változhatnak.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.