Három évtizede annak, hogy a Mercedes-Benz Sprinter kategóriát teremtett. A sokoldalú kishaszongépjármű 1995. január 23-ai debütálása óta számít az autóipar meghatározó szereplőjének.
A Mercedes-Benz Sprinter műszaki megoldásai, valamint a vezetéstámogató- és biztonsági funkciói 30 éve olyan megoldásokat hoztak a kategóriába, amelyek korábban szinte csak személyautókban voltak elérhetők. Ezek az innovációk nemcsak a kényelem és a kihasználhatóság terén jelentettek előrelépést, hanem az üzemeltetési költségek, a megbízhatóság és az értékállóság terén is előnyökkel szolgáltak. Az ikonikus kishaszongépjármű 30. születésnapját Magyarországon a Városligeti Műjégpályán ünnepelte az importőr Mercedes-Benz Hungária Kft.
A kisteherautó tervezésekor a német közlekedési törvény volt az iránymutató. A maximum 3,5 tonna össztömegű járművek szegmensében található Mercedes-Benz Sprinter az autók és teherautók közötti határvonalon helyezkedik el. Az innovatív járműkoncepció hamar meghódította a globális autópiacot: világszerte a 3,5 tonna össztömegű nagy furgonok szinonimájává vált, egy teljes járműszegmensnek kölcsönözve nevét. Ma már a Sprintert mintegy 130 országban értékesítik, miközben egyetlen név alatt több mint 1700 különböző konfigurációt kínál, köszönhetően a tengelytáv, a hajtáslánc és a különböző felépítmények kombinációs lehetőségeinek.
A Mercedes-Benz Sprinter debütálásakor úttörő volt a biztonsági és vezetéstámogató rendszerek terén, és a modellfrissítések idején is fenntartotta vezető szerepét az innovációk bevezetésében. A Mercedes-Benz volt az első gyártó ebben a szegmensben, amely bevezette a blokkolásgátló fékrendszert (ABS) a furgonokban. A kisteherautók esetében az elektronikus stabilitási program (ESP®) ugyancsak elsőként a Sprinterben jelent meg 2002-ben.
A Mercedes-Benz kisáruszállító család második generációjához 2006-ban az ESP-t ADAPTIVE ESP®-vé fejlesztették tovább. 2013-ban a Sprinter újabb öt biztonsági rendszerrel debütált, így elsőként itt használták haszongépjárműben asszisztenst oldalszél ellen, ütközés megelőzése céljából, holttérben érkező járműre való figyelmeztetésre, sávtartáshoz és távolsági fényszóró tompítására szembejövő jármű észlelésekor. Ráadásul a modellt a kategóriájában elsőként – az akkor még jövőbeli – Euro VI károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő motorokkal szerelték fel.
A széles fordulatszám-tartományban is nyomatékos, mégis alacsony üzemanyag-fogyasztású erőforrások (akár 6,3 liter/100 km) messze a leghatékonyabb haszongépjármű-típussá tették a Sprintert és annak verzióit. 2018-ban a Mercedes-Benz Sprinter legújabb generációjával beköszöntött a digitális korszak ebben a járműszegmensben is.
A Mercedes-Benz Sprinterben találkozhattunk először a Mercedes PRO connect-tel, amely összeköti a flottamenedzsereket a járművekkel és a vezetőkkel, teljeskörűen digitalizálva a járműfelügyelet, a járműműveletek, a flottakommunikáció, a karbantartási és javítási menedzsment, valamint a digitális járművezetői napló megszokott folyamatait. Az új MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszer is elérhetővé vált, amely kormánykerékről vagy a 10,25 hüvelykes HD felbontású érintőképernyőről, sőt akár hanggal is vezérelhető. A Mercedes-Benz Sprinter további újdonsága a mesterséges intelligencia használata, amellyel a felhasználó szokásaihoz igazítja a jármű beállításait és a funkciók kínálatát.
2019-től a modell elektromos változata is elérhető. A Mercedes-Benz eSprinterek az egyedi iparági követelményekhez igazodnak. A flotta mérete, a kívánt futásteljesítmény, a vezetési profil, az iparági elvárások mind befolyásolják, hogy milyen specifikációval és milyen töltési infrastruktúrával szállítják a járműveket.
Az elmúlt 30 évben összesen közel 5 millió példány készült világszinten, így ha egymás mögé állítanánk őket, lefedhetnénk velük a Föld kerületének háromnegyedét, vagy elérnénk Magyarországtól Ausztráliáig kétszer.