Kezdőlap Autóipar Audi Hungaria: a sztrájkok ellenére is növelhető a termelési szint
No menu items!

Audi Hungaria: a sztrájkok ellenére is növelhető a termelési szint

Szolid eredményt és stabil gyártási számot ért el tavaly az Audi Hungaria Zrt., amelynek 2,3 százalékkal 7,377 milliárd euróra (2307 milliárd forint) csökkent az árbevétele 2017-hez képest. Az igazgatótanács elnöke szerint idén meghaladhatják a 2018-as év termelési szintjét.

A győri székhelyű társaság éves eredményeket ismertető sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a vállalat nyeresége 2018-ban 440 millió euró (138,4 milliárd forint) volt.

Tavaly 1 millió 954 ezer 301 motort gyártottak, 10 864-gyel kevesebbet, mint 2017-ben, és százezer autó gördült le a gyártósorról, 5491 darabbal kevesebb, mint 2017-ben. A tavaly megkezdett elekromotorok sorozatgyártásában 9453 darabot készítettek.

A beruházási érték is csökkent, 16 százalékkal, 416 millió euróra (130,8 milliárd forint). A foglalkoztatottak létszáma viszont hat százalékkal nőtt, 13 084 ember dolgozott az Audinál.

Achim Heifling

Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke a tavalyi csökkenés okaként a járműipart érintő változásokat, köztük a WLTP-átállás (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure – Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) miatti termelésingadozást jelölte meg.

Hangsúlyozta, hogy az idei évre a tavalyi évi termelési szint elérését vagy annak meghaladását tervezik.

Az elnök elmondása szerint a január végi bértárgyalásoknak és a sztrájknak is van hatása, különösen a Volkswagen konszern kelet-közép-európai régióban működő gyárainak versenyére. A béremelés nem tervezett anyagi pluszteher a vállalatnak, amelyet hatékonyságnövelő intézkedésekkel kompenzálni kell.

Hozzátette: a kompenzáció jelenthet még nagyobb automatizálást, és egyes feladatok külső partner által történő elvégzését is. Hosszú távon a fejlődésre kell ügyelni, hogy visszanyerjék a megrendelők bizalmát, amelyekkel további projekteket tudnak Magyarországra hozni – mondta.

Achim Heinfling kitért arra, hogy a vállalat a versenyképesség megtartása miatt megtakarítási programot indított tavaly, amelynek hatására 36 millió eurót (11,3 milliárd forint) takarítottak meg eddig. A cél, hogy 2022-re elérjék a 300 millió eurót (94,2 milliárd forint). A program keretében azt vizsgálják, hogy a befolyásolható költségeket hogyan lehet csökkenteni – mondta.

Az igazgatósági elnök beszélt arról is, hogy tavaly indult az ötödik modell, a Q3 sorozatgyártása. Ebből a modellből összesen 16 657 darab készült. A modell felfutásához az év végén visszatértek a pozsonyi Volkswagen-gyárban ideiglenesen dolgozó munkavállalók. Az idei év második felében egy új Q3 modell, a Sportback sorozatgyártása is elkezdődik, azonban az A3 Limousine gyártása Ingolstadtba költözik. Emelkedni fog az elekromotorok gyártása.

A szerszámgyár kapacitása 42 százalékkal nőtt tavaly, amit a 15 ezer négyzetméteres gyártóterület bővítése tett lehetővé.

Az Audi Hungaria a Volkswagen központi motorbeszállítója, világszerte 31 gyárat szolgál ki. Naponta kilencezer motort gyártanak. A Győrben készülő járműveket a világ több mint kilencven országába szállítják, a legnagyobb piacuk Németország, Nagy-Britannia, az Amerikai Egyesült Államok és Kanada – tette hozzá az MTI.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

  A Nesté immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális...

Zömmel 10 millió forint alatt hirdették meg a használt autókat

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt.

Minden negyedik reklám kifogásolgató – nyelvvédelmi szempontból

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén.

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.
Hirdetés

Hírek

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

  A Nesté immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális...

Zömmel 10 millió forint alatt hirdették meg a használt autókat

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt.

Minden negyedik reklám kifogásolgató – nyelvvédelmi szempontból

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén.

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.

Hogyan kerülhető el a tanévkezdési stressz? Szakértői tippek

Nehéz újra beülni szeptemberben a tanterembe, hiszen a hosszú nyári szünet élménydús időszaka könnyen felülírhatja a diákok iskolai motivációját. A visszatérés egyes gyerekek számára izgalmas, másoknak azonban szorongással teli időszak az új tanév. Ez különösen igaz azokra a gyerekekre, akik új iskolában kezdenek, vagy akik tanulási nehézségekkel küzdenek. A legtöbb diáknál szerencsére az új iskolaév okozta aggodalmak hamar elmúlnak, ilyenkor a szorongás csupán átmeneti.

Dinnyekörkép-nehéz szezon, elkeseredett termelők

A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös és fényszegény májusi időjárás miatt, az első kötések jórészt ki is maradtak. A tavaszi időjárás, különösen az április 07-08-ai fagyok az ültetési terveket teljesen felborították, mert a március végén, április elején kiültetett palánták megfagytak.

Kirándulóvonat Mahócára – 2025. augusztus 23. szombat

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 2025. augusztus 23-án, szombaton kirándulóvonatokat indít a menetrend szerinti vonatok által nem járt Mahócai szárnyvonalra.

Kombinált hitelek: az Otthon Startnál ez lesz a fő versenyszíntér

A bankok sorra vezetik be a kombinált hitelkonstrukciókat, amelyekben a CSOK Plusz mellé felvett piaci lakáshitel kedvezményes kamatozással érhető el
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...