Kínában egy éve először nőttek az autóeladások. Júniusban 1,8 millió személygépkocsit értékesítettek, 4,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A China Passenger Car Association (PCA) adatai szerint a személygépkocsi eladások 2018-ban hat százalékkal csökkentek Kínában. Az ország autópiaci forgalma két évtizede az első éves csökkenést szenvedte el tavaly.
A kínai-német FAW-Volkswagen közös vállalat az idei első hat hónapban rekordszámú 312 ezer Audi márkájú autót adott el Kínában, 2,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Kínában gyártott A6L modellből 46 ezret, az A4L modellből pedig 84 ezret adtak el.
A FAW Hongqi márkából az előző évinél 255 százalékkal többet, 33 ezret értékesített, többet mint a 2018-as év egészében. Az értékesítések növekedése két új modell, a Hongqi H5 és a teljesen elektromos Hongqi E-H3 SUV piacra vitelének volt köszönhető.
Az 1958-ban alapított Hongqi (Vörös Zászló) gyártotta a kínai állami vezetők reprezentációs autóit. Az autógyár korszerű modelljei már olyan fejlett technológiai cégekkel, mint a Huawei, a Baidu, az Intel és a iFlytek, valamint a Jilin egyetemmel kialakított fejlesztési együttműködés keretében elért, egyebek között az önvezető és hálózatra kapcsolt járműelektronikai és biztonságtechnikai eredmények hasznosításával készülnek.