Kezdőlap Menedzser-Kihívások Optic World: egy brand, két cég - testvéri összhangban
No menu items!

Optic World: egy brand, két cég – testvéri összhangban

A pandémia miatti kényszerű zárás időszaka a jellegük miatt nyitva tartó optikai üzletek forgalmára is negatív hatást gyakorolt. Az Optic World ennek ellenére idén még újabb üzletek megnyitását tervezi. A márka ugyanakkor nem csak attól különleges, hogy az optikai kereskedelmi piac legnagyobb magyar tulajdonú szereplője, hanem attól is, hogy az Optic World brandet két testvér, két önálló kft-jének összehangolt üzletpolitikája erősíti.

Annak ellenére, hogy a járványhelyzet miatti, április közepéig tartó kényszerű, boltbezárások az Optic World látszerészeti vizsgálatot is végző egységeit nem érintették – mivel magánegészségügyi szolgáltatást végeznek -, különösen a plázákban lévő egységeikben így is érezhetően visszaesett a forgalom. A legtöbb üzlet bezárása miatt ugyanis jelentősen lecsökkent a bevásárlóközpontok látogatottsága, ami a nyitva tartó boltok üzletmenetét is negatívan érintette. Sasvári Béla a márka mögött álló egyik cég  ügyvezetője Az Üzletnek nyilatkozva ugyanakkor pozitívumnak tartja, hogy az idei karantén időszakban, a nagyjából azonos időszakra eső tavalyi általános lezáráshoz képest, így is növekedett a forgalmuk.

Sasvári Béla

Az általános boltzár feloldása után április közepétől pedig már nemcsak az Optic World egész országra kiterjedő hálózatának mind a közel 50 egysége nyitva tart, hanem a legnépszerűbb Oakley és Ray-Ban napszemüveg márkákat forgalmazó Sunglasses Spot üzleteiket is újra nyitották.

A különleges üzleti felállást jelentő, „egy márka, két cég” jegyében megkezdett terjeszkedés az idén sem áll le. Az Optic World sztorit ugyanis ma már az esztergomi Sasvári testvérpár, az idősebbik, Sasvári Béla mellett öcsse, Sasvári Viktor cégei építik tovább, lépésről lépésre.

A márka első üzletét még Sasvári Béla nyitotta meg 1993-ban. Vácra esett a választása, mert szülővárosukban, Esztergomban akkor már több magán optikai üzlet is működött. A szó szoros értelmében garázscégként induló szemüveg szaküzlet – ahol tulajdonosként, Sasvári Béla nappal az ügyfelekkel és az árubeszerzéssel, este pedig a lencse csiszolással foglalkozott – már jó alapot teremtett a tovább lépéshez. Az optikus családból származó üzletember – szüleik a legendás esztergomi szemüvegkeret gyárban, a Granvisusban dolgoztak, ahol édesapjuk a nagykereskedelmet és az optikai üzletekkel való kapcsolattartást irányította – ugyanis a szemüvegkészítés mestersége a mellett a saját üzlet révén a kereskedelemben is gyakorlatot szerzett.

Így, amikor az Ofotért privatizációja után lehetőség nyílt, 1995-től, franchise partnerként – Esztergomban, Szentesen, Gyulán, Cegléden, és még több vidéki kisvárosban -, a legendás cég több üzletét is üzemeltette annak márkaneve alatt. Később a nagykereskedelembe is belekezdett, majd a főváros bevétele következett, amihez a kezdeti lépést, 2003-ban, az első pesti Optic World üzlet megnyitása jelentette a Bazilikánál a Hercegprímás utcában. Ezt követően pedig sorban jelent meg az Optic World logója az Andrássy úton, majd a West-End-el kezdődően az összes budapesti bevásárlóközpontban, valamint az Auchan áruházak üzletsorán.

A növekedésnek az sem vetett gátat, hogy az Ofotért mellett már a Vision Express üzleteket is tulajdonló Fotexet felvásárló multinacionális cég beszűntette a franchise kapcsolatot. Így pedig a magyar testvérpár márkája ma már tisztán a nemzetközi piac egyik legnagyobb szereplőjének versenytársaként tevékenykedik a magyar piacon.

Sasvári Viktor

Sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy időközben a fiatalabb testvér, Sasvári Viktor is beszállt az üzletbe, elindítva az Optic World másik lábát jelentő Juszt Optika kft.-t. A fiatalabb testvér nagykereskedelem terén megmutatkozó kiváló érzékét kihasználva így először az Olaszországból behozott, majd azt követően már a Kínában legyártatott szemüveg kereteket is értékesítették nagy-, illetve kiskereskedelmi partnereiknek.

Miközben a beszerzés, illetve a kínai gyártatás kapcsán továbbra is megvannak a közös pontok, a két testvér cégei önálló nagy-, illetve kiskereskedelmet folytatnak. Emellett pedig mindketten saját szemüvegkeret márkát is felépítettek.

Kettejük összehangolt piacépítésére jellemző, hogy mindig előre egyeztetik, ki miben lát fantáziát. Így nyitott például Optic World üzleteket az Árkád bevásárló központokban az Aréna Plazában, illetve tavaly ősszel nyitott üzletével a Budapest Airport tranzit várójában Sasvári Viktor, miközben a MOM Parkban, a Mammutban és a West-Endben Sasvári Béla üzletei vannak jelen.

Ezzel kapcsolatban a két testvér azt vallja, hogy a hazai piac 50 százalékát lefedő külföldi versenytárs mellett magyar cégként úgy tudnak versenyképesek lenni, hogy kisebb szervezeteket üzemeltetnek és közös törzsvásárlói kártyát, illetve a termékekre kiterjesztett garanciát adva, a beszerzéstől az üzletpolitikáig, rugalmasabban is alkalmazkodnak a magyar fogyasztók speciális elvárásaihoz. Üzletfilozófiájuk szerint ezért nem eladni akarnak, hanem a tisztánlátás örömét megadva, az egyéni igényekhez igazodva kiszolgálni a vásárlókat. A szemvizsgálatokat végzők ezért náluk mind hivatalos végzettséggel rendelkező optometristák, akik a legmodernebb szemvizsgáló berendezéseken dolgoznak. Az üzletekben mellettük dolgozók pedig látszerész végzettségűek, mivel a hozzájuk jelentkezőket ennek hiányában azonnal beiratják a szakmai képzésre.

Savári Béla szerint a pandémia két szempontból is jelentős hatást gyakorolt a piacra. Egyrészt azzal, hogy az üzleti életben és az oktatásban is előtérbe kerültek az online megoldások, a korábbinál is több embert kényszerült számítógép és monitor elé. A digitális eszközök általánossá válásával pedig folyamatosan romlik az emberek szeme, jellemző, hogy Kínában például már a 18 éves gyerekek 80 százaléka szemüveges. A másik jelentős hatás, hogy a távolságtartás időszakában mindketten megerősítették a saját – Optic World, illetve Smart Optika néven üzemelő – webshopjukat, amelynek forgalma a szemvizsgálatot nem igénylő szegmensben érezhetően megnövekedett.

Az, hogy a kormányzati intézkedések hatására lassan ismét visszaáll az élet a rendes kerékvágásba, az Optic World számára is újabb lehetőségeket teremt növekedési terveik megvalósítására, amelynek fontos eleme az ősszel, egy Optic World szaküzlet és egy, Oakley, illetve Ray-Ban márkaüzlet megnyitása az Etele Plazaban.

Kocsis Erika

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A szakszervezetek 12 százalékos 2026. évi minimálbér-emelést javasolnak

A szakszervezetek 12 százalékos minimálbér-emelésben gondolkodnak 2026-ra vonatkozóan, a munkaadói oldalon azonban még nincs egységes álláspont, ráadásul a számok az október végén érkező, első kilenc hónapra vonatkozó előzetes GDP-adatok tükrében még változhatnak.

Már igényelhetők a kedvező kamatozású hitelek a turisztikai ágazat szolgáltatóinak

Két, kedvező kamatozású hiteltermék lesz elérhető a turisztikai ágazat szolgáltatóinak szerdától, már az első héten több száz hiteligénylés elbírálására készül a Kisfaludy Turisztikai Hitelközpont (KTH).

Kevesebb önerő, hosszabb futamidő, jelentős könnyítések az energetikai otthonfelújítási programban

Az eddigi 6 millió helyett 10 millió forintra nő a családi házak energetikai korszerűsítéséhez igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kamatmentes hitel maximális összege. A pályázók mindössze 5 százaléknyi, tehát alig több mint félmillió forint önerő birtokában belevághatnak a rezsiterheik csökkenését eredményező beruházásokba.

MNB: már hét banknál elérhető a Minősített Vállalati Hitel

A banki pályázatok elbírálása még nem zárult le, így a hét nagybankhoz hamarosan újabb hitelintézet is csatlakozhat
Hirdetés

Hírek

A szakszervezetek 12 százalékos 2026. évi minimálbér-emelést javasolnak

A szakszervezetek 12 százalékos minimálbér-emelésben gondolkodnak 2026-ra vonatkozóan, a munkaadói oldalon azonban még nincs egységes álláspont, ráadásul a számok az október végén érkező, első kilenc hónapra vonatkozó előzetes GDP-adatok tükrében még változhatnak.

Már igényelhetők a kedvező kamatozású hitelek a turisztikai ágazat szolgáltatóinak

Két, kedvező kamatozású hiteltermék lesz elérhető a turisztikai ágazat szolgáltatóinak szerdától, már az első héten több száz hiteligénylés elbírálására készül a Kisfaludy Turisztikai Hitelközpont (KTH).

Kevesebb önerő, hosszabb futamidő, jelentős könnyítések az energetikai otthonfelújítási programban

Az eddigi 6 millió helyett 10 millió forintra nő a családi házak energetikai korszerűsítéséhez igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kamatmentes hitel maximális összege. A pályázók mindössze 5 százaléknyi, tehát alig több mint félmillió forint önerő birtokában belevághatnak a rezsiterheik csökkenését eredményező beruházásokba.

MNB: már hét banknál elérhető a Minősített Vállalati Hitel

A banki pályázatok elbírálása még nem zárult le, így a hét nagybankhoz hamarosan újabb hitelintézet is csatlakozhat

A fiatalok után most a vásárlóképes közönség is a TikTokon van

Magyarország egyik vezető short-form specialista ügynökségének szakértői szerint a TikTok és a hasonló platformok jelenleg a legfontosabb marketingcsatornák, amelyek megfelelő stratégiával a brandépítés mellett a bevételszerzés motorjává is válhatnak.

Új hitelkonstrukcióval támogatja a kormány legkisebb gazdálkodókat

A hitel egyszerűsített bírálat mellett, önerő nélkül vehető majd igénybe a Széchenyi Kártya Program keretében.

Kisebb volt az építőipari termelés volumene augusztusban

2025 augusztusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 15,2, a munkanaptényezővel kiigazított adatok alapján 13,6 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban.

A köztartozásmentesség a KOMA adatbázisban szerepléssel is igazolható

A köztartozásmentesség egyszerűbben is igazolható, ha valaki kéri felvételét, és szerepel a NAV Köztartozásmentes Adózói Adatbázisában (KOMA) az a legtöbb esetben kiváltja a nullás igazolást.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.