Kezdőlap Menedzser-Kihívások A magyar mobilspecialista, aki már Ausztriáért is felel
No menu items!

A magyar mobilspecialista, aki már Ausztriáért is felel

Wagner Tibor

Miután a magyar mobilpiac dobogójának második fokára lépett a Xiaomi, az itteni piac sikeres felépítése után, 2022 szeptemberétől a cég ausztriai leányvállaltának irányítását is megkapta Wagner Tibor. A magyar mobiltelefónia egyik legtapasztaltabb szakembere, aki immáron Xiaomi a magyar és osztrák piacáért is felelős, úgy látja: a hazai piacon további szintlépést eredményezhet, hogy a mobiltelefonok mellett okos eszközöket is forgalmazó márka hamarosan a hipermarketekben is megjelenhet. 

A folyamatos építkezés eredményeként az értékesített mobiltelefonok számát tekintve a Xiaomi tavaly már a második helyet szerezte meg Magyarországon, ami 18 százalékos piaci részesedést jelent. Ehhez a sikerhez természetesen elengedhetetlen a megfelelő minőségű és ár-érték arányú termék és a folyamatosan továbbfejlesztett választék, de ebben a gyorsan változó üzletágban ennél is több kell a sikerhez. Ezért fordítottunk nagy energiát arra, hogy a közösségi médiában is erős rajongói tábort építsünk fel, ami a TikTok esetében több, mint 265 ezres, a Facebooknál pedig 90 ezres követőt jelent. Az auktuális piaci lehetőségek gyors kihasználása mellett az is sokat segített, hogy az elmúlt években a Xiaomi olyan brandépítésbe kezdett, amelynek eredményeként már a prémium kategóriában is megtaláhatók a termékeink” – von mérleget a cégvezető.  

A gyorsan fejlődő kínai márka hazai felépítéséhez Wagner Tibor, aki korábban a Sony-Ericsson, majd a Sony mobilüzletágának hazai vezetője is volt, az elmúlt évtizedekben szerzett iparági tapasztalatait és kapcsolatait is felhasználva kezdett hozzá három és fél éve. Stratégiájának fókuszában az állt, hogy a  szolgáltatók által dominált magyarországi piacon először a meghatározó mobiltársaságok, az operátorok kínálatába kerüljenek be a Xiaomi telefonok. Ezt követően tavaly már a piac meghatározó kiskereskedelmi láncainak polcain is elérhetővé váltak termékeik. 

Miközben a mobiltelefon piacról az elmúlt évtizedekben már mindent megtanultam amit lehet, számomra az újdonságot az jelentette, hogyan lehet eredményesen egységes piaci megjelenésbe integrálni a magyar piacon már korábban is rendkívül népszerű IoT, vagyis okoseszközök – például rollerek, porszívók, biztonsági kamerák – és a melléjük csatlakozó mobiltelefonok kínálatát. Ezért alakítottuk ki azt az úgynevezett shop-in-shop rendszert, ahol a kiskereskedelmi üzletekben a márka leginkább releváns termékeit tesszük a polcokra – magyarázza Wagner Tibor.  

Wagner Tibor első feladata Ausztriában is a helyi üzlet konszolidálása volt. Az, hogy a márka piaci részesedése ott is elmozuduljon az alig több mint kétszámjegyű pozícióról. Ennek érdekében kezdett hozzá a szolgáltatókkal, kiskereskedőkkel kialakított hatékony együttműködés megteremtésébe úgy. Eközben – elmondása szerint – a Xiaomi ausztriai csapatánál nem a személyeken, hanem a szemléleten változtatott. Elérve azt, hogy közösen kezdjenek a két termékkategóriában, a mobiltelefonok mellett az okos háztartási eszközök piacán is versenyképes Xiaomi paletta erőteljesebb felépítéséhez.  

A két ország piacának egyszerre történő irányítása Wagner Tibor számára nemcsak azért tartogat kihívást, mert a Magyarországon jól bevezetett márkát Ausztriában szisztematikus munkával kell tovább építeni. Hanem azért is, mert az energiaárrobbanás és az infláció hatására az idén már több mint 10 százalékkal esett vissza a teljes mobil piaci kereslet. Ausztriában annyival szerencsésebb a helyzet, hogy az árfolyamingadozással sem sújtott euroövezeti országban a lényegesen kisebb pénzromlás miatt kevésbé csökkentek az eladások. Ebben a helyzetben Wagner Tibor szerint a leghatásosabb megoldás csakis az az innováció: Magyarországon növelik a Xiaomi kereskedelmi partnereinek számát és ennek keretében, különösen a kiválasztott hipermarketekkel kötött együttműködés biztosíthat továbblépést a márka számára. 

Kocsis Erika 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A hazai ingatlandrágulás a külföld felé sodorhatja az ingatlanbefektetőket

Ezekre a kihívásokra és lehetőségekre reagálva rendezik meg az “Ingatlanbefektetés külföldön” konferenciát november 29-én.

Hilaris Hotels: grandiózus fejlesztés a Großglockner lábánál

A Hilaris Hotels újabb nagyszabású fejlesztéssel pezsdíti fel az...

BKK: új, téli MOL Bubi-bérletet vezetnek be december 23-ig

A BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése december 23-ig érvényes, a jelenleg elérhető bérletkonstrukció már a szolgáltatás jövőbeni átállásához igazodik.

Közel 12 milliárd forintot költ digitális hálózati fejlesztésre az MVM Démász és az MVM Émász

A projekt az időjárásfüggő, megújuló alapú villamosenergia-termelés, elsősorban a naperőművek, dinamikus felfutásából adódó kihívásokra ad választ a fizikai hálózatfejlesztéseket kiegészítve.
Hirdetés

Hírek

A hazai ingatlandrágulás a külföld felé sodorhatja az ingatlanbefektetőket

Ezekre a kihívásokra és lehetőségekre reagálva rendezik meg az “Ingatlanbefektetés külföldön” konferenciát november 29-én.

BKK: új, téli MOL Bubi-bérletet vezetnek be december 23-ig

A BKK érvényben lévő szolgáltatási szerződése december 23-ig érvényes, a jelenleg elérhető bérletkonstrukció már a szolgáltatás jövőbeni átállásához igazodik.

BÉT- Az OTP húzta le a BUX-ot

A részvénypiac forgalma 29,5 milliárd forint volt, a vezető részvények ára vegyesen változott az előző napi záráshoz képest.

Dámszezon Gúthon: 85 százalék az érmes arány

A barcogás időszakában 110 lapátos dámbika került terítékre, az átlagsúly 4,08 kilogramm volt.

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Az Apple 13. éve a világ legértékesebb márkája

A listavezető Apple márkaértéke 470,9 milliárd dollár volt, 3,7 százalékkal kisebb a tavalyinál.

KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg

A háztartási energiáért 10,7 százalékkal többet kellett fizetni átlagosan, ezen belül a vezetékes gáz 23,7, az elektromos energia 2,1 százalékkal drágult.

Bécsben nyit újabb irodát az Indotek Group

Az Indotek 2025 elején egy ismert osztrák pénzügyi-ingatlanpiaci szakemberrel erősítette meg több mint 600 fős hazai csapatát
Hirdetés

Gazdaság

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...