Kezdőlap Menedzser-Kihívások A magyar mobilspecialista, aki már Ausztriáért is felel
No menu items!

A magyar mobilspecialista, aki már Ausztriáért is felel

Wagner Tibor

Miután a magyar mobilpiac dobogójának második fokára lépett a Xiaomi, az itteni piac sikeres felépítése után, 2022 szeptemberétől a cég ausztriai leányvállaltának irányítását is megkapta Wagner Tibor. A magyar mobiltelefónia egyik legtapasztaltabb szakembere, aki immáron Xiaomi a magyar és osztrák piacáért is felelős, úgy látja: a hazai piacon további szintlépést eredményezhet, hogy a mobiltelefonok mellett okos eszközöket is forgalmazó márka hamarosan a hipermarketekben is megjelenhet. 

A folyamatos építkezés eredményeként az értékesített mobiltelefonok számát tekintve a Xiaomi tavaly már a második helyet szerezte meg Magyarországon, ami 18 százalékos piaci részesedést jelent. Ehhez a sikerhez természetesen elengedhetetlen a megfelelő minőségű és ár-érték arányú termék és a folyamatosan továbbfejlesztett választék, de ebben a gyorsan változó üzletágban ennél is több kell a sikerhez. Ezért fordítottunk nagy energiát arra, hogy a közösségi médiában is erős rajongói tábort építsünk fel, ami a TikTok esetében több, mint 265 ezres, a Facebooknál pedig 90 ezres követőt jelent. Az auktuális piaci lehetőségek gyors kihasználása mellett az is sokat segített, hogy az elmúlt években a Xiaomi olyan brandépítésbe kezdett, amelynek eredményeként már a prémium kategóriában is megtaláhatók a termékeink” – von mérleget a cégvezető.  

A gyorsan fejlődő kínai márka hazai felépítéséhez Wagner Tibor, aki korábban a Sony-Ericsson, majd a Sony mobilüzletágának hazai vezetője is volt, az elmúlt évtizedekben szerzett iparági tapasztalatait és kapcsolatait is felhasználva kezdett hozzá három és fél éve. Stratégiájának fókuszában az állt, hogy a  szolgáltatók által dominált magyarországi piacon először a meghatározó mobiltársaságok, az operátorok kínálatába kerüljenek be a Xiaomi telefonok. Ezt követően tavaly már a piac meghatározó kiskereskedelmi láncainak polcain is elérhetővé váltak termékeik. 

Miközben a mobiltelefon piacról az elmúlt évtizedekben már mindent megtanultam amit lehet, számomra az újdonságot az jelentette, hogyan lehet eredményesen egységes piaci megjelenésbe integrálni a magyar piacon már korábban is rendkívül népszerű IoT, vagyis okoseszközök – például rollerek, porszívók, biztonsági kamerák – és a melléjük csatlakozó mobiltelefonok kínálatát. Ezért alakítottuk ki azt az úgynevezett shop-in-shop rendszert, ahol a kiskereskedelmi üzletekben a márka leginkább releváns termékeit tesszük a polcokra – magyarázza Wagner Tibor.  

Wagner Tibor első feladata Ausztriában is a helyi üzlet konszolidálása volt. Az, hogy a márka piaci részesedése ott is elmozuduljon az alig több mint kétszámjegyű pozícióról. Ennek érdekében kezdett hozzá a szolgáltatókkal, kiskereskedőkkel kialakított hatékony együttműködés megteremtésébe úgy. Eközben – elmondása szerint – a Xiaomi ausztriai csapatánál nem a személyeken, hanem a szemléleten változtatott. Elérve azt, hogy közösen kezdjenek a két termékkategóriában, a mobiltelefonok mellett az okos háztartási eszközök piacán is versenyképes Xiaomi paletta erőteljesebb felépítéséhez.  

A két ország piacának egyszerre történő irányítása Wagner Tibor számára nemcsak azért tartogat kihívást, mert a Magyarországon jól bevezetett márkát Ausztriában szisztematikus munkával kell tovább építeni. Hanem azért is, mert az energiaárrobbanás és az infláció hatására az idén már több mint 10 százalékkal esett vissza a teljes mobil piaci kereslet. Ausztriában annyival szerencsésebb a helyzet, hogy az árfolyamingadozással sem sújtott euroövezeti országban a lényegesen kisebb pénzromlás miatt kevésbé csökkentek az eladások. Ebben a helyzetben Wagner Tibor szerint a leghatásosabb megoldás csakis az az innováció: Magyarországon növelik a Xiaomi kereskedelmi partnereinek számát és ennek keretében, különösen a kiválasztott hipermarketekkel kötött együttműködés biztosíthat továbblépést a márka számára. 

Kocsis Erika 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Utazó magazin idén is díjazta a legjobb turisztikai szolgáltatókat

Fotó: Posztós János Az Utazó magazin 2025-ben is meghirdette hagyományos...

A Mol Limo belépett a klasszikus autókölcsönzés piacára

A Mol Limo elindította hétfőn a klasszikus autókölcsönzést, a Mol Limo RENT A CAR 0–24 órában elérhető -

Az önkormányzatok ingatlanok fejlesztésére és eszközbeszerzésre is pályázhatnak

Gyopáros Alpár hangsúlyozta: a Magyar falu program pályázatain eddig már több mint 37 ezer nyertes pályázat volt, a Magyar falu programban pedig összesen több mint 1100 milliárd forintot biztosítottak a kistelepüléseken élőknek.

Varga Mihály a pénzügyi kibercsalók ellen – tájékoztató kampány is indul

A jegybank öt intézkedéssel támogatja a kormány pénzügyi visszaélésekkel szembeni fellépését
Hirdetés

Hírek

A Mol Limo belépett a klasszikus autókölcsönzés piacára

A Mol Limo elindította hétfőn a klasszikus autókölcsönzést, a Mol Limo RENT A CAR 0–24 órában elérhető -

Varga Mihály a pénzügyi kibercsalók ellen – tájékoztató kampány is indul

A jegybank öt intézkedéssel támogatja a kormány pénzügyi visszaélésekkel szembeni fellépését

Klímaválság a küszöbön: készlethiány fenyegetheti a piacot már a szezon elején

A piaci visszajelzések szerint egyes kereskedők készlethiánnyal, logisztikai nehézségekkel küzdenek, mert a piacra tavaly hirtelen rázúduló óriási kereslet kiürítette a raktárakat. De ez nem azt jelenti, hogy nem lesz mód gondoskodni az otthonok hűtéséről a nyári kánikulában.

Jelentkezés a SAKURA-díjra június 6-áig

Ebben az évben is keresik az ország kiemelkedő turisztikai és gasztronómiai szereplőit, akik hozzájárultak a magyar turizmus és étkezési kultúra fejlődéséhez, népszerűsítéséhez. A SAKURA-díjra június 6-ig lehet jelölést leadni, a díjátadóra pedig június 27-éb, Nagykörűn kerül sor.

Rekordot döntött az eSZJA

Rekordot döntött az eSZJA, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) bevalláskiajánlási rendszerén keresztül az idén kétmillióan adták be személyijövedelemadó-bevallásukat, míg 2017-ben még csak 600 ezren, és jól vizsgázott a NAV legújabb bevalláskitöltést segítő programja, a kérdés-felelet mód is

NAV: hétfő éjfél a céges bevallások határideje

Idéntől az élelmiszerlánc-felügyeleti díjról szóló bevallást is a NAV-hoz kell benyújtani, ugyanúgy június 2. éjfélig.

Fokozódnak az online csalások

okozódnak az online csalások: az elmúlt hetekben a Netflix előfizetőit, a WizzAir utasait, a Google felhasználóit, valamint az MBH Bank ügyfeleit vették célba a csalók

Befektetésre ajánlja Magyarországot a Moody’s

A Moody’s ismét megerősítette Magyarország államadósság-besorolását, és a többi hitelminősítőhöz hasonlóan továbbra is befektetésre ajánlja hazánkat
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek délutáni jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Családban marad a pénz: ennyit nyerhetnek a családtagok, ha közösen bankolnak

Hatékonyan menedzselhetők akár egy többgenerációs család pénzügyei is, ma már több bank is kínál erre alkalmas szolgáltatásokat. A közös bankolással akár több ezer forintot is spórolhatnak havonta, emellett a pénzügyi tudatosságot is fejleszthetik

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,