Kezdőlap Menedzser-Kihívások A magyar mobilspecialista, aki már Ausztriáért is felel
No menu items!

A magyar mobilspecialista, aki már Ausztriáért is felel

Wagner Tibor

Miután a magyar mobilpiac dobogójának második fokára lépett a Xiaomi, az itteni piac sikeres felépítése után, 2022 szeptemberétől a cég ausztriai leányvállaltának irányítását is megkapta Wagner Tibor. A magyar mobiltelefónia egyik legtapasztaltabb szakembere, aki immáron Xiaomi a magyar és osztrák piacáért is felelős, úgy látja: a hazai piacon további szintlépést eredményezhet, hogy a mobiltelefonok mellett okos eszközöket is forgalmazó márka hamarosan a hipermarketekben is megjelenhet. 

A folyamatos építkezés eredményeként az értékesített mobiltelefonok számát tekintve a Xiaomi tavaly már a második helyet szerezte meg Magyarországon, ami 18 százalékos piaci részesedést jelent. Ehhez a sikerhez természetesen elengedhetetlen a megfelelő minőségű és ár-érték arányú termék és a folyamatosan továbbfejlesztett választék, de ebben a gyorsan változó üzletágban ennél is több kell a sikerhez. Ezért fordítottunk nagy energiát arra, hogy a közösségi médiában is erős rajongói tábort építsünk fel, ami a TikTok esetében több, mint 265 ezres, a Facebooknál pedig 90 ezres követőt jelent. Az auktuális piaci lehetőségek gyors kihasználása mellett az is sokat segített, hogy az elmúlt években a Xiaomi olyan brandépítésbe kezdett, amelynek eredményeként már a prémium kategóriában is megtaláhatók a termékeink” – von mérleget a cégvezető.  

A gyorsan fejlődő kínai márka hazai felépítéséhez Wagner Tibor, aki korábban a Sony-Ericsson, majd a Sony mobilüzletágának hazai vezetője is volt, az elmúlt évtizedekben szerzett iparági tapasztalatait és kapcsolatait is felhasználva kezdett hozzá három és fél éve. Stratégiájának fókuszában az állt, hogy a  szolgáltatók által dominált magyarországi piacon először a meghatározó mobiltársaságok, az operátorok kínálatába kerüljenek be a Xiaomi telefonok. Ezt követően tavaly már a piac meghatározó kiskereskedelmi láncainak polcain is elérhetővé váltak termékeik. 

Miközben a mobiltelefon piacról az elmúlt évtizedekben már mindent megtanultam amit lehet, számomra az újdonságot az jelentette, hogyan lehet eredményesen egységes piaci megjelenésbe integrálni a magyar piacon már korábban is rendkívül népszerű IoT, vagyis okoseszközök – például rollerek, porszívók, biztonsági kamerák – és a melléjük csatlakozó mobiltelefonok kínálatát. Ezért alakítottuk ki azt az úgynevezett shop-in-shop rendszert, ahol a kiskereskedelmi üzletekben a márka leginkább releváns termékeit tesszük a polcokra – magyarázza Wagner Tibor.  

Wagner Tibor első feladata Ausztriában is a helyi üzlet konszolidálása volt. Az, hogy a márka piaci részesedése ott is elmozuduljon az alig több mint kétszámjegyű pozícióról. Ennek érdekében kezdett hozzá a szolgáltatókkal, kiskereskedőkkel kialakított hatékony együttműködés megteremtésébe úgy. Eközben – elmondása szerint – a Xiaomi ausztriai csapatánál nem a személyeken, hanem a szemléleten változtatott. Elérve azt, hogy közösen kezdjenek a két termékkategóriában, a mobiltelefonok mellett az okos háztartási eszközök piacán is versenyképes Xiaomi paletta erőteljesebb felépítéséhez.  

A két ország piacának egyszerre történő irányítása Wagner Tibor számára nemcsak azért tartogat kihívást, mert a Magyarországon jól bevezetett márkát Ausztriában szisztematikus munkával kell tovább építeni. Hanem azért is, mert az energiaárrobbanás és az infláció hatására az idén már több mint 10 százalékkal esett vissza a teljes mobil piaci kereslet. Ausztriában annyival szerencsésebb a helyzet, hogy az árfolyamingadozással sem sújtott euroövezeti országban a lényegesen kisebb pénzromlás miatt kevésbé csökkentek az eladások. Ebben a helyzetben Wagner Tibor szerint a leghatásosabb megoldás csakis az az innováció: Magyarországon növelik a Xiaomi kereskedelmi partnereinek számát és ennek keretében, különösen a kiválasztott hipermarketekkel kötött együttműködés biztosíthat továbblépést a márka számára. 

Kocsis Erika 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.