Kezdőlap Menedzser-Kihívások A magyar mobilspecialista, aki már Ausztriáért is felel
No menu items!

A magyar mobilspecialista, aki már Ausztriáért is felel

Wagner Tibor

Miután a magyar mobilpiac dobogójának második fokára lépett a Xiaomi, az itteni piac sikeres felépítése után, 2022 szeptemberétől a cég ausztriai leányvállaltának irányítását is megkapta Wagner Tibor. A magyar mobiltelefónia egyik legtapasztaltabb szakembere, aki immáron Xiaomi a magyar és osztrák piacáért is felelős, úgy látja: a hazai piacon további szintlépést eredményezhet, hogy a mobiltelefonok mellett okos eszközöket is forgalmazó márka hamarosan a hipermarketekben is megjelenhet. 

A folyamatos építkezés eredményeként az értékesített mobiltelefonok számát tekintve a Xiaomi tavaly már a második helyet szerezte meg Magyarországon, ami 18 százalékos piaci részesedést jelent. Ehhez a sikerhez természetesen elengedhetetlen a megfelelő minőségű és ár-érték arányú termék és a folyamatosan továbbfejlesztett választék, de ebben a gyorsan változó üzletágban ennél is több kell a sikerhez. Ezért fordítottunk nagy energiát arra, hogy a közösségi médiában is erős rajongói tábort építsünk fel, ami a TikTok esetében több, mint 265 ezres, a Facebooknál pedig 90 ezres követőt jelent. Az auktuális piaci lehetőségek gyors kihasználása mellett az is sokat segített, hogy az elmúlt években a Xiaomi olyan brandépítésbe kezdett, amelynek eredményeként már a prémium kategóriában is megtaláhatók a termékeink” – von mérleget a cégvezető.  

A gyorsan fejlődő kínai márka hazai felépítéséhez Wagner Tibor, aki korábban a Sony-Ericsson, majd a Sony mobilüzletágának hazai vezetője is volt, az elmúlt évtizedekben szerzett iparági tapasztalatait és kapcsolatait is felhasználva kezdett hozzá három és fél éve. Stratégiájának fókuszában az állt, hogy a  szolgáltatók által dominált magyarországi piacon először a meghatározó mobiltársaságok, az operátorok kínálatába kerüljenek be a Xiaomi telefonok. Ezt követően tavaly már a piac meghatározó kiskereskedelmi láncainak polcain is elérhetővé váltak termékeik. 

Miközben a mobiltelefon piacról az elmúlt évtizedekben már mindent megtanultam amit lehet, számomra az újdonságot az jelentette, hogyan lehet eredményesen egységes piaci megjelenésbe integrálni a magyar piacon már korábban is rendkívül népszerű IoT, vagyis okoseszközök – például rollerek, porszívók, biztonsági kamerák – és a melléjük csatlakozó mobiltelefonok kínálatát. Ezért alakítottuk ki azt az úgynevezett shop-in-shop rendszert, ahol a kiskereskedelmi üzletekben a márka leginkább releváns termékeit tesszük a polcokra – magyarázza Wagner Tibor.  

Wagner Tibor első feladata Ausztriában is a helyi üzlet konszolidálása volt. Az, hogy a márka piaci részesedése ott is elmozuduljon az alig több mint kétszámjegyű pozícióról. Ennek érdekében kezdett hozzá a szolgáltatókkal, kiskereskedőkkel kialakított hatékony együttműködés megteremtésébe úgy. Eközben – elmondása szerint – a Xiaomi ausztriai csapatánál nem a személyeken, hanem a szemléleten változtatott. Elérve azt, hogy közösen kezdjenek a két termékkategóriában, a mobiltelefonok mellett az okos háztartási eszközök piacán is versenyképes Xiaomi paletta erőteljesebb felépítéséhez.  

A két ország piacának egyszerre történő irányítása Wagner Tibor számára nemcsak azért tartogat kihívást, mert a Magyarországon jól bevezetett márkát Ausztriában szisztematikus munkával kell tovább építeni. Hanem azért is, mert az energiaárrobbanás és az infláció hatására az idén már több mint 10 százalékkal esett vissza a teljes mobil piaci kereslet. Ausztriában annyival szerencsésebb a helyzet, hogy az árfolyamingadozással sem sújtott euroövezeti országban a lényegesen kisebb pénzromlás miatt kevésbé csökkentek az eladások. Ebben a helyzetben Wagner Tibor szerint a leghatásosabb megoldás csakis az az innováció: Magyarországon növelik a Xiaomi kereskedelmi partnereinek számát és ennek keretében, különösen a kiválasztott hipermarketekkel kötött együttműködés biztosíthat továbblépést a márka számára. 

Kocsis Erika 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Aldi piacelsőségi állításait vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-vel (Aldi) szemben

Személyi és szervezeti változások lépnek életbe a Mol-csoportnál

  Saját döntése alapján távozik pozíciójából és a cégcsoporton kívül...

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

Szombaton jön a Repülőtér Éjszakája

Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban.
Hirdetés

Hírek

Az Aldi piacelsőségi állításait vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-vel (Aldi) szemben

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

Szombaton jön a Repülőtér Éjszakája

Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban.

140 milliárd forintot fordítanak a kedvezményes gyermekétkeztetésre

A kormány idén 140 milliárd forintot fordít ingyenes vagy kedvezményes gyermekétkeztetésre, melyre 2010-ben 32 milliárd forintot költöttek - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára kedden Szerencsen, ahol tanszercsomagokat adott át helyi nagycsaládosoknak.

Csemegekukorica körkép

Az ország északi részében kifejezetten jó csemegekukorica-terméseredmény várható, míg délebbre nem ennyire jó a helyzet. Az itthon megtermelt csemegekukorica jelentős részét a konzervipar dolgozza fel, de a fogyasztók körében rendkívül népszerű a friss, csöves kukorica is. A frisspiacra szánt terméket elsősorban kistermelők állítják elő, a különböző termesztési módszerek alkalmazásának, illetve az ütemezett vetésnek köszönhetően május végétől október elejéig elérhető a magyar csemegekukorica a boltokban, piacokon.

A megszokottnál kevesebb az idei meggytermelés

Idén sem kedvezett a meggytermésnek az időjárás, a tavaszi fagykár jelentős volt az ültetvényekben, érdemi mennyiséget csak a közép- vagy késői érésű fajtákról tudtak betakarítani a termelők. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) körképe szerint az alacsony termés ellenére jelentős kereslet alakult ki a nemzetközi piacon a magyar meggy iránt, ami az árakat is extrém módon felfelé hajtotta.

Bécs a zöldebb megoldást választja: előnyben a többször használatos palackok

Bécsben is bevezették az egyszer használatos palackokra vonatkozó betétdíjat, de a szakértők szerint a többször használatos palack jelenti az igazán zöld megoldást.

Újabb szabadstrand nyílt a fővárosban

Kedden megnyílt a főváros legújabb szabadstrandja, a Duna-fürdő Árasztó-part Újbudán
Hirdetés

Gazdaság

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.