Kezdőlap Cégvilág A repiadó eltörlése jól jött a Géniusz boroknak
No menu items!

A repiadó eltörlése jól jött a Géniusz boroknak

Karácsonyhoz, szilveszterhez közeledve már látszik, hogy a villányi Géniusz borok értékesítésének jót tett, hogy november 16-tól már az ő boraikat is adómentesen lehet ajándékozni és reprezentációs célból felszolgálni. Somogyi Ferenc a Géniusz borokkal több díjat nyert KVS családi borászat tulajdonosa úgy látja, hogy az intézkedés különösen azoknak a kisebb borászatoknak jelent segítséget, akiknek a minőséghez kötődő beruházások mellett kevesebb forrásuk jut a marketingre.

Az év végi ünnepekhez közeledve már kifejezetten érezhető a forgalom emelkedésén, hogy jót tett az a kormányzati intézkedés, hogy november közepétől a meghatározott oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott, felcímkézett palackokban árusított borászati termékeket már adómentesen lehet ajándékozni és reprezentációs célból felszolgálni.

Somogyi Ferenc a Géniusz márkájú borokat árusító KVS családi borászat tulajdonosa szerint a kisebb hazai borászatok számára azért is különösen nagy segítség a „repiadó” mentesség, mert a minőségi termeléshez, borkészítéshez kapcsolódó legmodernebb eszközök beszerzése olyan jelentős teher, ami mellett nemigen marad forrás a marketingre. Jól látszik ez a Géniusznál is, ahol az elmúlt években több száz milliós befektetéssel modernizálták a termelést, miközben a prémium minőség fenntartása érdekében, a Géniusz márka portfoliójának újredefiniálása mellett az új ültetvények jövőre tervezett telepítése is komoly kiadással jár.

„A borászatban mindig rendkívül hosszú megtérüléssel kell számolni, ami a mostani, inflációs környezetben, a munkaerő költségeinek megnövekedése mellett, hatványozottan igaz. A kisebb borászatok számára az is versenyhátrány, hogy a termékeik nehezen tudnak a boltok és a kiskereskedelmi láncok polcaira kerülni. Ráadásul a kereskedők az átadási árak csökkentését várják el akkor, amikor a borászatoknak éppen az áremelés segíthetne a nyereségesség fenntartásához” – fejti ki a pincészet tulajdonosa.

Aki elmondta: a kihívásokat növeli, hogy miközben a borászatoknak a jövő kihívását a megváltozó éghajlati viszonyokhoz való alkalmazkodás jelenti, az már most égető gond, hogy Magyarországon is idősödik a bort fogyasztók köre és a fiatalokat máig nem sikerült eredményesen megszólítani, ami a fogyasztás további drámai csökkenését vetíti előre.

„Amíg ötven éve még 30-35 liter volt az egy főre eső átlagos magyar borfogyasztás, ma már ennek a felét sem sikerül értékesíteni: a legutóbbi adatok alapján 14-15 literre esett vissza a fogyasztás. Ezért is üdvözlendő, hogy a kormány komoly figyelmet szentel és komoly forrásokat fordít a bormarketingre, miközben a reprezentációs adó mostani eltörlése is komoly lehetőséget jelent azoknak a borászatoknak, akik ezt a lehetőséget jól tudják kihasználni” – elemez Somogyi Ferenc.

A cégvezető, a Géniusz borok értékesítése kapcsán úgy látja, hogy a céges vásárlók felismerték azt,  hogy milyen nagy előnyt jelent számukra az ajándékozásnál az, hogy közvetlenül a termelőktől vásárolva most gyakorlatilag 33,04 százalékkal kevesebbe kerül a bor. Hivatalosan a reprezentációs célokra közvetlenül a borászati üzemengedélyestől, palackozott kiszerelésben vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termék.

Somogyi Ferenc szerint a rendelettel a költségvetés, a borászatok és a céges vásárlók is jól járnak, miközben a közvetlen értékesítés lehetősége akár új, hosszútávú vevői kapcsolatok kialakulását is elősegítheti.

Érsek M. Zoltán

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

ING vezérigazgató: fókuszban a fenntarthatóság, az értékteremtés és a női karriertámogatás

Az ING stratégiájának fókuszában a fenntarthatóság és az értékteremtés...

Szijjártó Péter: Magyarország megkapta a kért energiabiztonsági garanciákat

Magyarország megkapta a kért energiabiztonsági garanciákat.

Megtévesztő ígéretek zöld csomagolásban, hogyan ismerjük fel az igazi öko termékeket?

A Green Brands cím szigorú feltételei például garantálják, hogy a termékek alacsony ökológiai lábnyommal készüljenek, hatékonyak legyenek és megfeleljenek a fogyasztók elvárásainak.

A fogyasztókat, vásárlókat védi a mesterséges intelligenciával kapcsolatos új szabályozás

Ne az AI mondja meg mikor vásároljunk intim higiéniás terméket. AI Act célja, hogy biztonságos, átlátható és emberközpontú mesterséges intelligencia alkalmazásokat hozzanak létre, miközben az MI elősegíti az innovációt.

Hírek

Gyengült a forint szerda reggel

Az euró 1,0425 euróról 1,0416 euróra gyengült.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél, 0,2 százalékkal az euró, 0,8 százalékkal a dollár és 0,4 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült péntek reggelre a forint

Péntek reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a hétfői kezdésnél mindhárom devizával szemben, 0,5 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 0,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama csütörtök reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtökön reggel a szerda esti szintekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.

Erősödött a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0263 dollár után 1,0272 dolláron áll péntek reggel.

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggel

Az eurót 1,0364 dolláron jegyezték kedden reggel a hajnali 1,0354 dollár után.

Devizapiac – Minimálisan gyengült a forint hétfő reggel

Minimálisan gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.

Vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is?

Évente átlagosan közel 35 ezer forintba kerül egy bankszámla fenntartása egy lakossági ügyfélnek, pedig vannak ingyenesen elérhető bankszámlák is - írja a Privátbankár.huEgy magyar...

Elindult a kereskedés a Gránit Bank részvényeivel a Budapesti Értéktőzsdén

Az elmúlt 25 év legnagyobb magyarországi nyilvános részvénykibocsátását (IPO) hajtotta végre a Gránit Bank - mondta Hegedüs Éva, a Gránit Bank Nyrt. alapító tulajdonosa,...