Kezdőlap Portré A szekszárdi pincészet, amely saját pezsgővel robbantott a piacon
No menu items!

A szekszárdi pincészet, amely saját pezsgővel robbantott a piacon

Az újítókedv sikerét mutatja, hogy a Mészáros Pál Borászat, a tavaly kifejlesztett pezsgőjével a hazai mellett a külföldi piacokat is sikeresen vette be. Mészáros Péter a Mészáros Pál Borászat negyedik generációt képviselő tagja ezzel kapcsolatban kiemeli: a tradíció megőrzése fontos, de a továbblépéshez, a fiatalabb generáció megnyeréséhez, elengedhetetlen az innováció. 

– Kifejezetten jónak tartjuk az idei évjáratot, mert szerencsére csapadékosabb volt a nyár, mint a mostanában megszokottak, és ez jót tett a fehér boroknak, a roséknak és a vörösöknek is. Szép, illatos borok születtek, jó savakkal. Köszönhetően annak is, hogy száraz, meleg ősz következett, ami előnyös volt a kék szőlőknek, ezért testes, gyümölcsös vörösborok készültek. Összességében jó évjáratunk volt, elégedettek vagyunk a minőséggel – fejtette ki Mészáros Péter a szekszárdi Mészáros Pince vezetője. Hozzátéve: kétségtelen, hogy kevesebb volt a termés, mint amennyi szokott, és a sok csapadék miatt nagyon oda kellett figyelni a növényvédelemre. De, aki jól művelte a szőlőt, annak azért szép termése lett, jó borok tudtak készülni.

– Milyen hatása van annak, hogy novemberben a kormány megszüntette a borok reprezentációs adóját abban az esetben, ha a bort közvetlenül a termelőtől vásárolják a cégek, ajándékozás céljára?

– Az a tapasztalatunk, hogy megélénkült a kereslet, sok cég szeretne nálunk bort vásárolni, egészen pontosan dupla annyi cég jelentkezett, mint korábban. Ezért jó dolognak tartjuk ezt a keresletélénkítő kormányrendeletet, és jó lenne, ha így is maradna.

– Milyen új fogyasztási trendeket tapasztalnak?

– Szekszárdról továbbra is a vörösborokat keresik, a prémium vörösborokat, valamint a klasszikus vörösborokat. De kiegyenlített a fehérborok és a rosék, a pezsgők iránti kereslet is, a saját számaink alapján azt mondhatom, hogy egyenletes a fogyasztás. A pezsgő ebből a szempontból kivételnek számít, mert ennek a karácsonyi és a szilveszteri időszakban látványosan megugrik a kereslete. Ez mindig is egy ünnepi ital volt, amivel koccintanak az emberek, de azt is látjuk, hogy trendi lett nyáron is pezsgőt inni. Annak köszönhető az ilyenkor megélénkülő kereslet, hogy a nagy melegben jólesik egy pohár pezsgő, a grillezéshez, a kerti partikhoz már egyre többször nyitnak fel egy palackot.

– A Mészáros Pál Borászat tavaly egy, azóta rendkívül sikeressé vált pezsgővel jelent meg a piacon. Honnan jött az ötlet?

– Tavaly a nyár elején jelentünk meg azzal a szénsavban gazdag, Bianco Secco Chardonnay-val, ami egy igazi Prosecco jellegű ital. A korábbi olaszországi úti élményeim alapján határoztam el, hogy Szakszárdon is meghonosítunk egy olyan szénsavakban gazdag italt, amiért több alkalommal is a Prosecco vidékére utaztam, hogy megtanuljam a legújabb technológiával készülő pezsgőkészítés titkait. A szó szoros értelmében titkosított mesterfogások gyakorlatba ültetéséhez pedig speciális berendezéseket is telepítettünk Szekszárdra. Az, hogy rögtön a pezsgő magyarországi sikere után már külföldről is komoly érdeklődés mutatkozott a Prosecco jellegű száraz ital iránt, azt mutatja, hogy nem szabad megijedni az újítástól, mert ha az sikeres, akkor még újabb piacokat is szerezhetünk magunknak.

– Van-e valamilyen korosztályi megoszlás a pezsgőfogyasztásban?

– Azt látjuk, hogy a fiatalok nagyon nyitottak a pezsgő, a szénsavas borok iránt, míg a középgenerációk és az idősebbek maradnak a tradicionális boroknál. Ők azok, akik vörösborból a kadarkát, a kékfrankost, a bikavért fogyasztják. De a mi időnkben is így volt: mi is az Irsaival kezdtük el az ismerkedést a borok világával, és meg kell érnie az embernek a komolyabb borokhoz.

– Hogyan alakul az export?

– Több európai piacot is sikerült meghódítanunk: rendszeresen szállítunk Svájcba, Németországba, Lengyelországba, az ünnepek kapcsán is volt erős érdeklődés a boraink iránt ezeken a piacokon. De nekünk változatlanul a magyar piac a legerősebb.

É.M.Z.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra

Mind-Diák Szövetkezet: a szezonális munkák órabére 10-20 százalékkal magasabb, mint az állandó fix munkáké

A 25 év alatti diákok az szja-mentesség miatt bruttó és nettó szinten is ugyanakkora összeget kapnak kézhez

OECD: Rugalmasan reagál, de továbbra is törékeny a világgazdaság

A kiadási és adópolitikai döntéseknek a fenntartható gazdasági növekedés megerősítésére kell összpontosítaniuk.

A nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után járó adóvisszatérítési lehetőségre hívja fel a figyelmet a pénztárszövetség

Az ÖPOSZ honlapján két tájékoztató is elérhető, amelyek segítenek eligazodni a legfontosabb tudnivalók között
Hirdetés

Hírek

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra

Mind-Diák Szövetkezet: a szezonális munkák órabére 10-20 százalékkal magasabb, mint az állandó fix munkáké

A 25 év alatti diákok az szja-mentesség miatt bruttó és nettó szinten is ugyanakkora összeget kapnak kézhez

OECD: Rugalmasan reagál, de továbbra is törékeny a világgazdaság

A kiadási és adópolitikai döntéseknek a fenntartható gazdasági növekedés megerősítésére kell összpontosítaniuk.

A nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után járó adóvisszatérítési lehetőségre hívja fel a figyelmet a pénztárszövetség

Az ÖPOSZ honlapján két tájékoztató is elérhető, amelyek segítenek eligazodni a legfontosabb tudnivalók között

A debreceni boom nem csak munkaerőt, hanem magasabb tudásszintet is követel: merre tart a régió munkaerőpiaca az akkugyárak korában?

A magyar–román határon is átnyúlik a verseny a minőségi ipari munkaerőért – derült ki a Prohuman Debreceni Regionális Gazdasági Fórumán

Hogyan váltsunk olcsón devizát itthon és külföldön?

Mára teljesen megszokott, hogy minden bankkártyát használhatunk külföldön, akkor is, ha mögötte forintszámla van

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.