Kezdőlap Autóipar Az Euro 7 bevezetése tönkreteheti az európai autógyártást
No menu items!

Az Euro 7 bevezetése tönkreteheti az európai autógyártást

A kép illusztráció. Forrás: Bigstock

Az új uniós kibocsátási szabvány a tervek szerint szigorúbb szabályok és ellenőrzések elfogadására kötelezi a gyártókat. Az autógyárak azonban nem tartják ezt megvalósíthatónak, és “ellátási és termelési szűk keresztmetszetekre” figyelmeztetnek.

A német autólobbi veszélyben látja a járműgyártást az új Euro 7-es uniós kibocsátási norma miatt. Ha a szabvány a jelenlegi változatában lépne hatályba, “ellátási és termelési szűk keresztmetszetek alakulnának ki” – mondta Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke a Spiegel beszámolója szerint. Az előírt idő alatt nem sikerült elegendő modellt kidolgozni és jóváhagyni az új követelmények teljesítéséhez – tette hozzá.

Az új kibocsátási irányelv 2025 júliusától vonatkozik a személygépkocsikra és a kisteherautókra, és előírja, hogy a járműveknek még szélsőséges körülmények között, például magas hőmérsékleten is be kell tartaniuk a vonatkozó szennyezőanyag-határértékeket. Ahhoz, hogy ezt bizonyítani lehessen, szélesebb körű mérésekre van szükség. Az autóipar már jó ideje figyelmeztetett arra, hogy a szigorúbb szabályozás drágítja az új járműveket. Különösen a kisautók gyártása válna veszteségessé. A VDA igazgatótanácsának szerdai ülése körül feszült volt a hangulat az iparágban. Az egyik autómárka vezetője arra figyelmeztetett, hogy nincs elegendő személyzet a szükséges tesztelési és jóváhagyási eljáráshoz. Hiányoznak a vizsgálati kapacitások, mind a hatóságoknál, mind a vállalatoknál. Az eredmény: a gyárak akár hónapokra is leállhatnak.

Az autólobbi “jó költség-haszon arányt” követel

Az autóipar néhány évvel ezelőtt már átélt egy hasonló forgatókönyvet a szigorúbb WLTP vizsgálati szabványra való átállás során. Abban az időben sok helyen leállították a termelést, egyes gyártóknak készletekre kellett termelniük, többek között azért is, mert nem sikerült időben az új szabályokhoz igazítaniuk járműveiket.

Annak érdekében, hogy ezúttal több idő álljon rendelkezésükre, Müller VDA-elnök lépcsőzetes bevezetési időpontokat szorgalmaz. Csak így biztosítható “a folyamatos termelés, a megfelelő foglalkoztatási garanciákkal és a járművek széles választékának rendelkezésre állásával“. A VDA emellett javasolja a nitrogén-oxid határértékek jelentős csökkentését, de az eddig alkalmazott úgynevezett vizsgálati peremfeltételek megtartásával.

A VDA elnöke szerint az autóipar szükséges beruházásainak a kibocsátás-csökkentésére kell irányulniuk, de “jó költség-haszon arányt” is kell biztosítaniuk. “Az általunk javasolt intézkedések valóban jelentős javulást fognak eredményezni az utak levegőminőségében” – ígéri Müller.

Az Euro 7-es normával az EU Bizottsága azt szeretné elérni, hogy a járművek valós vezetési körülmények között jelentősen környezetkímélőbbek legyenek. Az uniós javaslat a kipufogórendszerek, valamint a fékek és a gumiabroncsok kibocsátására vonatkozik, így az elektromos autók is a rendelet hatálya alá tartoznak. A környezetvédelmi szervezetek teljesen elégtelennek tartják a szabályozást. A Greenpeace szerint a belső égésű gépjárművek az Euro 7 ellenére továbbra is több légszennyező anyagot bocsátanak ki a levegőbe, mint amennyit az Egészségügyi Világszervezet javasol.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Iskolába e-rollerrel? 5 fontos tipp Bécstől a biztonságos közlekedéshez

Ahogy egyre több gyerek választja az elektromos rollert az iskolába menet, úgy válik egyre fontosabbá a biztonságos közlekedésre való felkészülés is.

Bank360: Nem elég az átlagbér a lakástámogatások kimaxolásához

A szeptemberben induló Otthon Start lakáshitellel akár 150 millió forintos ingatlant is vásárolhatnak vagy építhetnek az igénylők. Egy ekkora értékű ingatlanhoz azonban a minimum önerővel számolva már piaci lakáshitel felvételére is szükség van, és a törlesztőrészlet is kifejezetten magas lesz.

MNB: új eszközzel segíti a banki díjak összehasonlítását a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Bankszövetség között létrejött megállapodás alapján az MNB ezentúl negyedévente publikálja a lakosság számára elérhető összes számlacsomag éves díját.

A Shell továbbra is a világ legértékesebb olaj- és gázmárkája

A Shell megtartotta vezető helyét a világ legdrágább olaj- és gázmárkáinak listáján, annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 10 százalékkal, 45,4 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance elemző cég jelentésében.
Hirdetés

Hírek

Iskolába e-rollerrel? 5 fontos tipp Bécstől a biztonságos közlekedéshez

Ahogy egyre több gyerek választja az elektromos rollert az iskolába menet, úgy válik egyre fontosabbá a biztonságos közlekedésre való felkészülés is.

Bank360: Nem elég az átlagbér a lakástámogatások kimaxolásához

A szeptemberben induló Otthon Start lakáshitellel akár 150 millió forintos ingatlant is vásárolhatnak vagy építhetnek az igénylők. Egy ekkora értékű ingatlanhoz azonban a minimum önerővel számolva már piaci lakáshitel felvételére is szükség van, és a törlesztőrészlet is kifejezetten magas lesz.

MNB: új eszközzel segíti a banki díjak összehasonlítását a jegybank

A Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Bankszövetség között létrejött megállapodás alapján az MNB ezentúl negyedévente publikálja a lakosság számára elérhető összes számlacsomag éves díját.

A Shell továbbra is a világ legértékesebb olaj- és gázmárkája

A Shell megtartotta vezető helyét a világ legdrágább olaj- és gázmárkáinak listáján, annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 10 százalékkal, 45,4 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance elemző cég jelentésében.

A Széchenyi Kártya Programban a támogatások összege elérte a 100 milliárd forintot

A Széchenyi Kártya Program jelentősen hozzájárul a hazai kkv-k versenyképességének erősítéséhez és a gazdasági növekedés ösztönzéséhez, ebben kiemelt szerepet játszik, hogy a beruházási hitelek kamatszintje a Demján Sándor Program 2024 novemberi indulása óta két lépcsőben 5-ről évi 3 százalékra csökkent. A kormány intézkedéseinek hatására a Széchenyi Kártyához kapcsolódó kezelési költség, kamat- és díjtámogatások kifizetéseinek összege idén elérte a 100 milliárd forintot.

A Spar 2,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette logisztikáját

A Spar Magyarország 2,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette logisztikáját, a vállalat több mint 700 millió forintot fordított üllői logisztikai központjának fejlesztésére tavaly, idén pedig mintegy 2 milliárd forintos beruházással új budapesti átrakodó központot hozott létre, amellyel fővárosi üzleteinek ellátását teszi hatékonyabbá.

A romániai napelemparkok termelési kapacitása meghaladta a gáz- és a széntüzelésű erőművekét

A romániai napelemparkok termelési kapacitása meghaladta a gáz- és a széntüzelésű erőművekét.

Az államalapítás és az új kenyér a magyarság megmaradásának jelképe

A föld ezer esztendeje megtart minket, hazát és életet ad, ezért az államalapítás ünnepe és az új kenyér megszegése a magyarság megmaradásának jelképe - jelentette ki Nagy István agrárminiszter az államalapító Szent István ünnepe alkalmából tartott kitüntetési ünnepségen, hétfőn, a Pesti Vigadóban.
Hirdetés

Gazdaság

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.