Kezdőlap Autóipar Az Euro 7 bevezetése tönkreteheti az európai autógyártást
No menu items!

Az Euro 7 bevezetése tönkreteheti az európai autógyártást

A kép illusztráció. Forrás: Bigstock

Az új uniós kibocsátási szabvány a tervek szerint szigorúbb szabályok és ellenőrzések elfogadására kötelezi a gyártókat. Az autógyárak azonban nem tartják ezt megvalósíthatónak, és “ellátási és termelési szűk keresztmetszetekre” figyelmeztetnek.

A német autólobbi veszélyben látja a járműgyártást az új Euro 7-es uniós kibocsátási norma miatt. Ha a szabvány a jelenlegi változatában lépne hatályba, “ellátási és termelési szűk keresztmetszetek alakulnának ki” – mondta Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke a Spiegel beszámolója szerint. Az előírt idő alatt nem sikerült elegendő modellt kidolgozni és jóváhagyni az új követelmények teljesítéséhez – tette hozzá.

Az új kibocsátási irányelv 2025 júliusától vonatkozik a személygépkocsikra és a kisteherautókra, és előírja, hogy a járműveknek még szélsőséges körülmények között, például magas hőmérsékleten is be kell tartaniuk a vonatkozó szennyezőanyag-határértékeket. Ahhoz, hogy ezt bizonyítani lehessen, szélesebb körű mérésekre van szükség. Az autóipar már jó ideje figyelmeztetett arra, hogy a szigorúbb szabályozás drágítja az új járműveket. Különösen a kisautók gyártása válna veszteségessé. A VDA igazgatótanácsának szerdai ülése körül feszült volt a hangulat az iparágban. Az egyik autómárka vezetője arra figyelmeztetett, hogy nincs elegendő személyzet a szükséges tesztelési és jóváhagyási eljáráshoz. Hiányoznak a vizsgálati kapacitások, mind a hatóságoknál, mind a vállalatoknál. Az eredmény: a gyárak akár hónapokra is leállhatnak.

Az autólobbi “jó költség-haszon arányt” követel

Az autóipar néhány évvel ezelőtt már átélt egy hasonló forgatókönyvet a szigorúbb WLTP vizsgálati szabványra való átállás során. Abban az időben sok helyen leállították a termelést, egyes gyártóknak készletekre kellett termelniük, többek között azért is, mert nem sikerült időben az új szabályokhoz igazítaniuk járműveiket.

Annak érdekében, hogy ezúttal több idő álljon rendelkezésükre, Müller VDA-elnök lépcsőzetes bevezetési időpontokat szorgalmaz. Csak így biztosítható “a folyamatos termelés, a megfelelő foglalkoztatási garanciákkal és a járművek széles választékának rendelkezésre állásával“. A VDA emellett javasolja a nitrogén-oxid határértékek jelentős csökkentését, de az eddig alkalmazott úgynevezett vizsgálati peremfeltételek megtartásával.

A VDA elnöke szerint az autóipar szükséges beruházásainak a kibocsátás-csökkentésére kell irányulniuk, de “jó költség-haszon arányt” is kell biztosítaniuk. “Az általunk javasolt intézkedések valóban jelentős javulást fognak eredményezni az utak levegőminőségében” – ígéri Müller.

Az Euro 7-es normával az EU Bizottsága azt szeretné elérni, hogy a járművek valós vezetési körülmények között jelentősen környezetkímélőbbek legyenek. Az uniós javaslat a kipufogórendszerek, valamint a fékek és a gumiabroncsok kibocsátására vonatkozik, így az elektromos autók is a rendelet hatálya alá tartoznak. A környezetvédelmi szervezetek teljesen elégtelennek tartják a szabályozást. A Greenpeace szerint a belső égésű gépjárművek az Euro 7 ellenére továbbra is több légszennyező anyagot bocsátanak ki a levegőbe, mint amennyit az Egészségügyi Világszervezet javasol.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Földhővel zöldülhet a hazai áramtermelés

"A Jedlik Ányos Energetikai Program 12 milliárd forinttal ösztönzi a geotermikus energiára alapozott villamosenergia- és hőtermelő rendszerek kialakítását. A pályázatokat a csütörtökön megjelent végleges felhívás szerint jövő január végétől lehet benyújtani. A kormány minden eddigit felülmúló forrásmennyiséggel segíti elő, hogy a geotermia a hazai zöldgazdaság húzóágazatává váljon".

A GVH megbírságolta a Használtauto.hu online gépjármű hirdetési oldal üzemeltetőjét

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 550 millió forintra bírságolta a Használtauto.hu Kft.-t, mert az online gépjármű hirdetési oldal korábbi üzemeltetője, a külföldi tulajdonú Adevinta visszaélt a gazdasági erőfölényével.

Növekvő árbevétel mellett veszteséggel zárta a harmadik negyedévet a Masterplast

A Masterplast konszolidált árbevétele a harmadik negyedévben 44,5 millió euró volt, ami 25 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg a kedvezőtlen árfolyamváltozások miatt adózott eredménye 529 ezer euró veszteséget mutatott a bázisidőszaki 1,3 millió euró után.

Beigazolódtak a várakozások: már Budapesten is korlátozzák a beköltözéseket

A XVI. kerület korlátozásai ugyanis véget vethetnek annak az egyre gyakoribb jelenségnek, hogy melléképületekből, garázsokból, tárolókból alakítanak ki lakásokat, amiket osztatlan közös tulajdonú ingatlanokként értékesítenek.
Hirdetés

Hírek

Beigazolódtak a várakozások: már Budapesten is korlátozzák a beköltözéseket

A XVI. kerület korlátozásai ugyanis véget vethetnek annak az egyre gyakoribb jelenségnek, hogy melléképületekből, garázsokból, tárolókból alakítanak ki lakásokat, amiket osztatlan közös tulajdonú ingatlanokként értékesítenek.

Adzsman – Az autentikus emírség, ahol a hagyomány találkozik a jövővel

A Heritage Trail az Adzsman Vision 2030 stratégia egyik kiemelt projektje, amely az emírség elkötelezettségét tükrözi a kulturális örökség megőrzése és az autentikus turisztikai élmények iránt.

Az adócsalás ódivatú, a kiberbűnözés a divat

A kormányzati korrupcióellenes stratégia elsősorban a felderítés, az átláthatóság és a megelőzés megerősítésére irányul.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Magyar gabonasiker: van amiben a TOP kategóriában Európában

Az Akcenta szakértőinek elemzése szerint 2024-ben 1,93 milliárd euró értékben értékesítettünk gabonát külföldön (+14% éves összevetésben)

Nyugat-Magyarországon a legnagyobb a kereslet felújítandó lakásokra

Budapesten a felújítandó lakások aránya az év eleje óta átlagosan 8,6 százalék, és szeptemberben is 9 százalék körül alakult.

Megduplázzák a Demján Sándor Tőkeprogramban egy vállalkozásba befektethető tőke maximális összegét

A cél a vállalkozások likviditási terheinek enyhítése, a működési biztonság és a beruházási hajlandóság támogatása.

Ezért fékezett be a magyar export

Az előző negyedévben a nagyvállalatok 3,2 százalékos exportárbevétel-növekedésre számítottak, most átlagosan 0,1 százalékos csökkenést várnak
Hirdetés

Gazdaság

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.