A legrégebbi magyar taxi társaság, a Főtaxi bejelentette a Budapest Taxi megvásárlását. A piac konszolidációja felé tett lépéssel a két társaság együtt közel 2000 autóval áll a budapesti utasok rendelkezésére.
Az utóbbi időben kétféle hírt lehetett leginkább hallani a taxi társaságok felől. Az egyik az volt, hogy különösen azokon a napokon, amikor valamilyen ünnephez, eseményhez kötődően sok az igénylés, kevésnek bizonyul már a budapesti taxi állomány. A másik pedig az áremelésről szólt, aminek indoka az üzemelési költségek folyamatos emelkedése volt. A taxisok érvelése nem volt hatástalan, mert a fővárosi közgyűlés áprilisi döntése szerint a mostani 450 forintos alapdíj június 1-től 55 százalékkal 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 280-ról 7 százalékkal 300 forintra drágul, a percenkénti várakozási díj pedig 70-ről 6,67 százalékkal 75 forintra nő.
Ilyen környezetben kerül sor a mostani tranzakcióra, amelynek eredményeként a felvásárlás ellenére a két társaság továbbra is önálló márkanév alatt, de a szinergiákat a hatékonyságra fordítva, folyamataikat összehangolva, a közös rendszereket együtt használva működik majd tovább. Vagyis a változás az utasokat nem érinti. A tranzakció különlegessége, hogy amíg az idén 105 éves Főtaxi mintegy 1500 hagyományos üzemelésű autójával ma is piacvezető a fővárosban, addig a Budapest Taxi Magyarország első zöld taxi társasága lett azzal, hogy flottájában 50 db 100%-ban elektromos meghajtású Nissan Leaf és közel 100 db CNG gázos autó üzemel. A Budapest Taxi megvásárlásával a Főtaxi flottája már 2000 autót foglal magába.
A folyamat jól illik abba a konszolidációs folyamatba, amely a szakemberek szerint előbb-utóbb azzal végződhet, hogy a budapesti piacon két-három tőkeerős, nagy taxi társaság maradhat. Ezt támasztja alá az is, hogy tavaly ősszel a 6×6 Taxi megvásárolta a TaxiPlus-t.