Kezdőlap Autó Elegánsan elektromos. Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD teszt
No menu items!

Elegánsan elektromos. Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD teszt

Annak ellenére, hogy a Ford Explorer név már több, mint három évtizedes, eddig nem sokat mondott Magyarországon, mert a modell, óriás-SUV-ként létezett az amerikai utakon. Most viszont formabontó módon, az amerikai gyártó elektromos meghajtású, a városi autózásra és a hosszabb távokra is komfortos utazást ígérő, elegáns megjelenésű, de európai léptékű SUV-jaként száll ringbe az európai elektromos autós piacon.

Miközben az Európában folyamatosan szigorodó kibocsátási szabályok miatt, aminek a végcélja a tisztán elektromos autózás, egyre több területen fognak össze az autógyártók, az átlagos vevők számára mindez még a látszat szintjén sem mindig érzékelhető. Így van ez az elektromos Explorer esetében is, amely a Volkswagen MEB-platformjára – vagyis az autótervezés legfontosabb elemének számító padlólemezére – épül, de küllemében, karakterében egyértelműen megőrizte a Ford-os karakterjegyeket.

Amerikai név, európai identitás

Az általunk tesztelt 286 lóerős, hátsókerék-meghajtású, kölni gyártású Explorer EV a névazonosság ellenére természetesen látványosan más, mint amerikai testvérei. Méreteiben karcsúbb – 4,47 méter hosszú (emellett 1,87 méter széles, 1,63 méter magas), formájában pedig kifejezetten európai. A lebegő tetőhatás, a hűtőrács nélküli frontrész és a markáns LED-fényszórók egy modern elektromos SUV – teremtettek meg konzervatív, de mutatós csomagolásban. A 20 colos felnik, a letisztult vonalak és a visszafogott dizájnelemek a Fordnál megszokott módon, egyaránt az észszerűséget és nem a feltűnést szolgálják.

Minimalista, de otthonos belső

A belső tér letisztult, modern és abszolút funkcionális. A középkonzolt uraló 14,6 colos, jól kezelhető, dönthető érintőképernyő már önmagában is látványos és praktikus. A mögötte található rejtett tárolórekesz pedig nemcsak hasznos, de egyben okos megoldás is az USB-C csatlakozókkal kiegészítve. A képernyőn keresztül kezelhető szinte minden funkció, de a jó hír az, hogy a klímavezérlés állandóan elérhető a kijelző alján.

A kormány mögött pedig egy 5,3 colos műszeregység mutatja a vezetéshez kapcsolódó alap adatokat, a miközben a 10 hangszórós B&O hangrendszer a prémium zenehallgatási élményt garantálja az utakon.

A helykínálat kifejezetten bőséges, négy felnőttnek – de ha kell ötnek is. Nemcsak elől, hanem a sík padlónak köszönhetően hátul is komfortos az utazás. A csomagtér alapból 450 literes, de lehajtott ülésekkel 1400 liter fölé bővíthető – így a családi nyaralás sem jelenthet akadályt.

Elektromos dinamizmus önvezető kezdeményezéssel

Az általunk tesztelt modellben a 286 lóerős elektromotor, 545 Nm nyomatékkal hajtja a hátsó kerekeket. Ez 0-ról 100-ra 6,1 másodperces gyorsulást jelent, ami már-már sportos érték. A 77 kWh-s akkumulátorral szerelt Explorer elméleti WLTP hatótávja 602 km, a valóságban azonban – főként téli időben – tapasztalatunk szerint inkább a 350 kilométer a reális. A fogyasztás 17-19 kWh/100 km körül alakul, ami ebben a kategóriában kifejezetten korrektnek mondható.

Az Explorer EV még annak is kellemes vezetési élményt ígér, aki a hagyományos meghajtás elkötelezettje. Az autó ugyanis úgy viselkedik az utakon, ahogy azt egy modern, prémium elektromos SUV-tól elvárnánk: hangtalanul, finoman, mégis dinamikusan hagyja maga mögött a kilométereket. A hátsókerék-hajtású konfiguráció lendületes elindulásokat és precíz irányíthatóságot kínál, különösen városi forgalomban, ahol gyakran kell dinamikusan reagálni. A 286 lóerős teljesítmény és az azonnal rendelkezésre álló nyomaték pedig a lendületes haladás mellett a magabiztos előzéseket is biztonságossá teszi.

A városi manőverezést olyan extra funkciók könnyítik meg, mint a 360 fokos kamerarendszer, az automata parkolási asszisztens, vagy a holttérfigyelő, amely aktív visszajelzéssel segíti a biztonságos sávváltást. Ezek a rendszerek nemcsak a komfortot, hanem a vezetés biztonságát is új szintre emelik, különösen zsúfolt városi környezetben. A vezetési élményt fokozza a jól hangolt futómű, a kiváló zajszigetelés és finoman reagáló elektromos hajtáslánc is. A vezetéstámogató rendszerek széles tárházába tartozik az adaptív tempomat éppúgy, mint a sávtartó asszisztens, miközben a részleges önvezetést kínáló BlueCruise rendszer az autópályákon ígér kényelmet, még akkor is, ha ez még mindig igényli a vezető figyelmét és ellenőrzését.

Töltés: gyorsan és otthon is

Az Explorer egyik legnagyobb erőssége a töltési sebesség. Gyorstöltőn akár 150 kW-tal is tölthető, így 10-ről 80 százalékra alig fél óra alatt feltölthető. Otthoni 11 kW-os AC-töltésnél 7-8 órára van szükség, de egy éjszaka alatt így is kényelmesen használatra kész az autó.

Végülis a Ford Explorer EV egy olyan modell, amely a hagyományos SUV-vonásokat a modern elektromos autózás előnyeivel ötvöző megbízható, kényelmes és hosszabb távon is jól használható családi autó, amely az üzleti környezetben is elegáns megjelenést garantál. Árban a prémium ligába tartozik – a tesztelt változat a cikk megjelenéskor 19 millió forinttól elérhető –, de cserébe minőségi élményt, sokoldalúságot és korszerű technológiát kapunk.

Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Magyar Fejlesztési Bank élén Kovács Zsolt váltja Katona Bencét

A tulajdonosi jogokat gyakorló Nemzetgazdasági Minisztérium döntése értelmében Nagy Márton a bank vezetésére Kovács Zsoltot, a Magyar Posta Biztosító eddigi vezérigazgatóját nevezi ki.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Energiafüggetlenség és költségcsökkentés: akár 50%-os támogatás a vállalkozásoknak

1 milliárd forintot is kaphatnak a cégek energiatárolásra a Jedlik Ányos Energetikai Program által

Otthon Start: új lendület a nagy összegű személyi hitelek piacán is?

A 15 millió forintos felső határ tehát ma már nem szokatlan, jóllehet több olyan bank is van, amelynél kisebb a személyi kölcsönök maximálisan igényelhető hitelösszege – a Raiffeisen Banknál és az UniCredit Banknál például csak 12 millió forint, míg az MBH Banknál és a MagNet Banknál 10 millió forint a felső korlát.
Hirdetés

Hírek

A Magyar Fejlesztési Bank élén Kovács Zsolt váltja Katona Bencét

A tulajdonosi jogokat gyakorló Nemzetgazdasági Minisztérium döntése értelmében Nagy Márton a bank vezetésére Kovács Zsoltot, a Magyar Posta Biztosító eddigi vezérigazgatóját nevezi ki.

Energiafüggetlenség és költségcsökkentés: akár 50%-os támogatás a vállalkozásoknak

1 milliárd forintot is kaphatnak a cégek energiatárolásra a Jedlik Ányos Energetikai Program által

Otthon Start: új lendület a nagy összegű személyi hitelek piacán is?

A 15 millió forintos felső határ tehát ma már nem szokatlan, jóllehet több olyan bank is van, amelynél kisebb a személyi kölcsönök maximálisan igényelhető hitelösszege – a Raiffeisen Banknál és az UniCredit Banknál például csak 12 millió forint, míg az MBH Banknál és a MagNet Banknál 10 millió forint a felső korlát.

Az OTP és más piaci szereplők az Alkotmánybírósághoz fordultak a kamatstop-rendelet módosítása miatt

Az OTP Bank Nyrt. több más piaci szereplővel közösen alkotmányjogi panaszt terjesztett az Alkotmánybíróság elé, az úgynevezett kamatstop-rendelet módosítása miatt - közölte a bank szerdán a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

Augusztusban lassult az albérleti díjak emelkedése

Augusztusban lassult a bérleti díjak emelkedése: országosan 1,1, Budapesten 0,7 százalékos volt a havi lakbéremelkedés, ami az elmúlt három hónap legalacsonyabb ütemének számít - derül ki a KSH-ingatlan.com lakbérindex legfrissebb adataiból.

Jelentkezés a START Ideathon országos ötletversenyre

Már lehet jelentkezni a START Ideathonra, a középiskolások pályaorientációját segítő országos ötletversenyre.

Nyári forgalom, kora őszi programok a fővárosi fürdőkben

Ezen a nyáron az időjárás ismét megmutatta, komoly hatással...

Ebben az évben is megmérettethetik magukat a legjobb gluténmentes pékségek

Idén is keresik az év gluténmentes kenyerét és péksüteményét. A Magyarok Kenyere program keretében megvalósuló megmérettetés célja változatlan: felhívni a figyelmet a speciális étrendet követő, lisztérzékenységgel élők igényeire és elősegíteni a gluténmentes termékekkel kapcsolatos innovációt.
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Nézzük a jó oldalát – Van, amiben Mészáros Lőrinc rávert Elon Muskra

Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.