Kezdőlap Autó Elegánsan elektromos. Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD teszt
No menu items!

Elegánsan elektromos. Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD teszt

Annak ellenére, hogy a Ford Explorer név már több, mint három évtizedes, eddig nem sokat mondott Magyarországon, mert a modell, óriás-SUV-ként létezett az amerikai utakon. Most viszont formabontó módon, az amerikai gyártó elektromos meghajtású, a városi autózásra és a hosszabb távokra is komfortos utazást ígérő, elegáns megjelenésű, de európai léptékű SUV-jaként száll ringbe az európai elektromos autós piacon.

Miközben az Európában folyamatosan szigorodó kibocsátási szabályok miatt, aminek a végcélja a tisztán elektromos autózás, egyre több területen fognak össze az autógyártók, az átlagos vevők számára mindez még a látszat szintjén sem mindig érzékelhető. Így van ez az elektromos Explorer esetében is, amely a Volkswagen MEB-platformjára – vagyis az autótervezés legfontosabb elemének számító padlólemezére – épül, de küllemében, karakterében egyértelműen megőrizte a Ford-os karakterjegyeket.

Amerikai név, európai identitás

Az általunk tesztelt 286 lóerős, hátsókerék-meghajtású, kölni gyártású Explorer EV a névazonosság ellenére természetesen látványosan más, mint amerikai testvérei. Méreteiben karcsúbb – 4,47 méter hosszú (emellett 1,87 méter széles, 1,63 méter magas), formájában pedig kifejezetten európai. A lebegő tetőhatás, a hűtőrács nélküli frontrész és a markáns LED-fényszórók egy modern elektromos SUV – teremtettek meg konzervatív, de mutatós csomagolásban. A 20 colos felnik, a letisztult vonalak és a visszafogott dizájnelemek a Fordnál megszokott módon, egyaránt az észszerűséget és nem a feltűnést szolgálják.

Minimalista, de otthonos belső

A belső tér letisztult, modern és abszolút funkcionális. A középkonzolt uraló 14,6 colos, jól kezelhető, dönthető érintőképernyő már önmagában is látványos és praktikus. A mögötte található rejtett tárolórekesz pedig nemcsak hasznos, de egyben okos megoldás is az USB-C csatlakozókkal kiegészítve. A képernyőn keresztül kezelhető szinte minden funkció, de a jó hír az, hogy a klímavezérlés állandóan elérhető a kijelző alján.

A kormány mögött pedig egy 5,3 colos műszeregység mutatja a vezetéshez kapcsolódó alap adatokat, a miközben a 10 hangszórós B&O hangrendszer a prémium zenehallgatási élményt garantálja az utakon.

A helykínálat kifejezetten bőséges, négy felnőttnek – de ha kell ötnek is. Nemcsak elől, hanem a sík padlónak köszönhetően hátul is komfortos az utazás. A csomagtér alapból 450 literes, de lehajtott ülésekkel 1400 liter fölé bővíthető – így a családi nyaralás sem jelenthet akadályt.

Elektromos dinamizmus önvezető kezdeményezéssel

Az általunk tesztelt modellben a 286 lóerős elektromotor, 545 Nm nyomatékkal hajtja a hátsó kerekeket. Ez 0-ról 100-ra 6,1 másodperces gyorsulást jelent, ami már-már sportos érték. A 77 kWh-s akkumulátorral szerelt Explorer elméleti WLTP hatótávja 602 km, a valóságban azonban – főként téli időben – tapasztalatunk szerint inkább a 350 kilométer a reális. A fogyasztás 17-19 kWh/100 km körül alakul, ami ebben a kategóriában kifejezetten korrektnek mondható.

Az Explorer EV még annak is kellemes vezetési élményt ígér, aki a hagyományos meghajtás elkötelezettje. Az autó ugyanis úgy viselkedik az utakon, ahogy azt egy modern, prémium elektromos SUV-tól elvárnánk: hangtalanul, finoman, mégis dinamikusan hagyja maga mögött a kilométereket. A hátsókerék-hajtású konfiguráció lendületes elindulásokat és precíz irányíthatóságot kínál, különösen városi forgalomban, ahol gyakran kell dinamikusan reagálni. A 286 lóerős teljesítmény és az azonnal rendelkezésre álló nyomaték pedig a lendületes haladás mellett a magabiztos előzéseket is biztonságossá teszi.

A városi manőverezést olyan extra funkciók könnyítik meg, mint a 360 fokos kamerarendszer, az automata parkolási asszisztens, vagy a holttérfigyelő, amely aktív visszajelzéssel segíti a biztonságos sávváltást. Ezek a rendszerek nemcsak a komfortot, hanem a vezetés biztonságát is új szintre emelik, különösen zsúfolt városi környezetben. A vezetési élményt fokozza a jól hangolt futómű, a kiváló zajszigetelés és finoman reagáló elektromos hajtáslánc is. A vezetéstámogató rendszerek széles tárházába tartozik az adaptív tempomat éppúgy, mint a sávtartó asszisztens, miközben a részleges önvezetést kínáló BlueCruise rendszer az autópályákon ígér kényelmet, még akkor is, ha ez még mindig igényli a vezető figyelmét és ellenőrzését.

Töltés: gyorsan és otthon is

Az Explorer egyik legnagyobb erőssége a töltési sebesség. Gyorstöltőn akár 150 kW-tal is tölthető, így 10-ről 80 százalékra alig fél óra alatt feltölthető. Otthoni 11 kW-os AC-töltésnél 7-8 órára van szükség, de egy éjszaka alatt így is kényelmesen használatra kész az autó.

Végülis a Ford Explorer EV egy olyan modell, amely a hagyományos SUV-vonásokat a modern elektromos autózás előnyeivel ötvöző megbízható, kényelmes és hosszabb távon is jól használható családi autó, amely az üzleti környezetben is elegáns megjelenést garantál. Árban a prémium ligába tartozik – a tesztelt változat a cikk megjelenéskor 19 millió forinttól elérhető –, de cserébe minőségi élményt, sokoldalúságot és korszerű technológiát kapunk.

Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ilyen őrületes az árkülönbség a panellakásoknál – toplistával

A Budapesten és a megyei jogú városokban eladó panellakások...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak...

Hét új város, csúcsra járatott ülőhelykínálat. A indul Budapest Airport téli menetrendje.  

Minden eddiginél nagyobb ülőhely kapacitással vág neki az október...

Lefutott a trend, a lefolyóba kerül a műhúsok szupersztárja?

Illusztrációk: beyondmeat.com Néhány éve még a tőzsde egyik legnagyobb sztárja...
Hirdetés

Hírek

A mesterséges intelligencia-láz az új aranyláz a San Franciscoban

Fotó:Freepik San Francisco ismét a világ figyelmének középpontjába került –...

Akár 640 ezres kezdőbér várja a technikumot választó fiatalokat

Bár sokan még bizonytalanok 14 évesen, egyre több diák választ tudatosan olyan területeket, ahol a személyes érdeklődésüket anyagi és társadalmi elismertséggel is kamatoztathatják.

Varázsvilággal nyit a Lumina Park Budapest

A Varázsvilág csodás tájakon és mesebeli világokon át izgalmas utazással várja a Palatinus fürdőbe látogatókat október 22-től egészen a tavasz kezdetéig

Trófeamustra a Hegyközben

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 16. alkalommal rendezte meg a szarvasbőgési szezonban terítékre került gímbikák trófeáinak mustráját. A Hegyközi Erdészeti Igazgatóság által megszerezett program helyszíne a füzérradványi Károlyi-kastély parkja volt.

Vegyesen indítottak a vezető nyugat-európi tőzsdék

Vegyesen kezdték a kereskedést a főbb európai tőzsdék kedden. A londoni FTSE100 index 0,29 százalékkal erősödött, a frankfurti DAX index 0,04 százalékkal gyengült, a párizsi CAC-40 index pedig 0,07 százalékkal emelkedett. Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,04 százalék mínuszt jelzett nyitáskor.

Országos ellenőrzési akciósorozat indul halloween és a mindenszentek idején

Nem éri meg szabályt szegni halloween és a mindenszentek idején sem: a NAV revizorai ebben időszakban fokozottan vizsgálják a koszorú- és virágárusokat, jelmezkölcsönzőket, valamint mindenkit, aki szezonális termékekkel kereskedik; ellenőrzések országszerte várhatók.

Megjelent az Otthon Start Program feltételeinek megfelelő lakások építését támogató rendelettervezet

Hétfő este jelent meg a kormány honlapján az a rendelettervezet, amelynek célja, hogy elősegítse az Otthon Start Program feltételeit teljesítő lakások építését. A rendelet mindezt úgy tenné meg, hogy kiemelt beruházássá minősít bizonyos építési beruházásokat, valamint a kiemelt beruházással összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítja.

Gyengült a forint reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő