Kezdőlap Autó Elegánsan elektromos. Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD teszt
No menu items!

Elegánsan elektromos. Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD teszt

Annak ellenére, hogy a Ford Explorer név már több, mint három évtizedes, eddig nem sokat mondott Magyarországon, mert a modell, óriás-SUV-ként létezett az amerikai utakon. Most viszont formabontó módon, az amerikai gyártó elektromos meghajtású, a városi autózásra és a hosszabb távokra is komfortos utazást ígérő, elegáns megjelenésű, de európai léptékű SUV-jaként száll ringbe az európai elektromos autós piacon.

Miközben az Európában folyamatosan szigorodó kibocsátási szabályok miatt, aminek a végcélja a tisztán elektromos autózás, egyre több területen fognak össze az autógyártók, az átlagos vevők számára mindez még a látszat szintjén sem mindig érzékelhető. Így van ez az elektromos Explorer esetében is, amely a Volkswagen MEB-platformjára – vagyis az autótervezés legfontosabb elemének számító padlólemezére – épül, de küllemében, karakterében egyértelműen megőrizte a Ford-os karakterjegyeket.

Amerikai név, európai identitás

Az általunk tesztelt 286 lóerős, hátsókerék-meghajtású, kölni gyártású Explorer EV a névazonosság ellenére természetesen látványosan más, mint amerikai testvérei. Méreteiben karcsúbb – 4,47 méter hosszú (emellett 1,87 méter széles, 1,63 méter magas), formájában pedig kifejezetten európai. A lebegő tetőhatás, a hűtőrács nélküli frontrész és a markáns LED-fényszórók egy modern elektromos SUV – teremtettek meg konzervatív, de mutatós csomagolásban. A 20 colos felnik, a letisztult vonalak és a visszafogott dizájnelemek a Fordnál megszokott módon, egyaránt az észszerűséget és nem a feltűnést szolgálják.

Minimalista, de otthonos belső

A belső tér letisztult, modern és abszolút funkcionális. A középkonzolt uraló 14,6 colos, jól kezelhető, dönthető érintőképernyő már önmagában is látványos és praktikus. A mögötte található rejtett tárolórekesz pedig nemcsak hasznos, de egyben okos megoldás is az USB-C csatlakozókkal kiegészítve. A képernyőn keresztül kezelhető szinte minden funkció, de a jó hír az, hogy a klímavezérlés állandóan elérhető a kijelző alján.

A kormány mögött pedig egy 5,3 colos műszeregység mutatja a vezetéshez kapcsolódó alap adatokat, a miközben a 10 hangszórós B&O hangrendszer a prémium zenehallgatási élményt garantálja az utakon.

A helykínálat kifejezetten bőséges, négy felnőttnek – de ha kell ötnek is. Nemcsak elől, hanem a sík padlónak köszönhetően hátul is komfortos az utazás. A csomagtér alapból 450 literes, de lehajtott ülésekkel 1400 liter fölé bővíthető – így a családi nyaralás sem jelenthet akadályt.

Elektromos dinamizmus önvezető kezdeményezéssel

Az általunk tesztelt modellben a 286 lóerős elektromotor, 545 Nm nyomatékkal hajtja a hátsó kerekeket. Ez 0-ról 100-ra 6,1 másodperces gyorsulást jelent, ami már-már sportos érték. A 77 kWh-s akkumulátorral szerelt Explorer elméleti WLTP hatótávja 602 km, a valóságban azonban – főként téli időben – tapasztalatunk szerint inkább a 350 kilométer a reális. A fogyasztás 17-19 kWh/100 km körül alakul, ami ebben a kategóriában kifejezetten korrektnek mondható.

Az Explorer EV még annak is kellemes vezetési élményt ígér, aki a hagyományos meghajtás elkötelezettje. Az autó ugyanis úgy viselkedik az utakon, ahogy azt egy modern, prémium elektromos SUV-tól elvárnánk: hangtalanul, finoman, mégis dinamikusan hagyja maga mögött a kilométereket. A hátsókerék-hajtású konfiguráció lendületes elindulásokat és precíz irányíthatóságot kínál, különösen városi forgalomban, ahol gyakran kell dinamikusan reagálni. A 286 lóerős teljesítmény és az azonnal rendelkezésre álló nyomaték pedig a lendületes haladás mellett a magabiztos előzéseket is biztonságossá teszi.

A városi manőverezést olyan extra funkciók könnyítik meg, mint a 360 fokos kamerarendszer, az automata parkolási asszisztens, vagy a holttérfigyelő, amely aktív visszajelzéssel segíti a biztonságos sávváltást. Ezek a rendszerek nemcsak a komfortot, hanem a vezetés biztonságát is új szintre emelik, különösen zsúfolt városi környezetben. A vezetési élményt fokozza a jól hangolt futómű, a kiváló zajszigetelés és finoman reagáló elektromos hajtáslánc is. A vezetéstámogató rendszerek széles tárházába tartozik az adaptív tempomat éppúgy, mint a sávtartó asszisztens, miközben a részleges önvezetést kínáló BlueCruise rendszer az autópályákon ígér kényelmet, még akkor is, ha ez még mindig igényli a vezető figyelmét és ellenőrzését.

Töltés: gyorsan és otthon is

Az Explorer egyik legnagyobb erőssége a töltési sebesség. Gyorstöltőn akár 150 kW-tal is tölthető, így 10-ről 80 százalékra alig fél óra alatt feltölthető. Otthoni 11 kW-os AC-töltésnél 7-8 órára van szükség, de egy éjszaka alatt így is kényelmesen használatra kész az autó.

Végülis a Ford Explorer EV egy olyan modell, amely a hagyományos SUV-vonásokat a modern elektromos autózás előnyeivel ötvöző megbízható, kényelmes és hosszabb távon is jól használható családi autó, amely az üzleti környezetben is elegáns megjelenést garantál. Árban a prémium ligába tartozik – a tesztelt változat a cikk megjelenéskor 19 millió forinttól elérhető –, de cserébe minőségi élményt, sokoldalúságot és korszerű technológiát kapunk.

Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Magyar LED-innováció forradalmasíthatja a növénytermesztést

Évszaktól független termelés: már elérhető a hazai technológia az agráriumban

Nagy István: a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke és jövedelmezősége is bővült

Felidézte, az állatbetegségek közül a ragadós száj- és körömfájás 50 év után jelent meg Magyarországon. További nehézséget okozott az afrikai sertéspestis, a kéknyelv, a kiskérődzők pestise vagy a madárinfluenza vírusa is - tette hozzá.

A hazai fenyőfa a menő

A vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel otthonában -

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.
Hirdetés

Hírek

Nagy István: a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke és jövedelmezősége is bővült

Felidézte, az állatbetegségek közül a ragadós száj- és körömfájás 50 év után jelent meg Magyarországon. További nehézséget okozott az afrikai sertéspestis, a kéknyelv, a kiskérődzők pestise vagy a madárinfluenza vírusa is - tette hozzá.

A hazai fenyőfa a menő

A vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel otthonában -

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.