A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az ALDI Magyarország Bt.-vel szemben a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt, a vállalkozás nem kellő gondossággal kialakított kommunikációjára hivatkozva – közölte a hatóság csütörtökön az MTI-vel. Az ALDI jelezte, együttműködik a GVH-val, de leszögezte azt is, az üzletekben és az egyéb felületeken megjelenő állításai valósak, érthetőek, követhetőek, és a termékek jellege, illetve a csomagolás alapján is egyértelműek
A GVH gyanúja szerint az üzletekben elhelyezett, “100 százalék friss és magyar hús állandó kínálatunkban”, “100 százalék friss és magyar”, valamint “Hazait szeretettel” felirattal megjelölt hűtőpultokban feltételezhetően nem kizárólag magyar származású termékek voltak megtalálhatóak.
A versenyhivatal tájékoztatása szerint a vállalat valószínűsíthetően nem a szakmai gondosság követelménye alapján alakította ki kereskedelmi kommunikációjával összefüggő belső eljárásrendjét.
Az ALDI közleményben azt írta, 2021 novemberében vállalták, hogy az állandó kínálatban található valamennyi friss szárnyas-, sertés- és marhahúst kizárólag magyar beszállítóktól vásárolják, akik csak ilyen, hazai tartásból, vágásból és feldolgozásból származó hússal látják el az áruházlánc valamennyi üzletét. Az áruházlánc azóta is tartja magát a vállalásához, és állandó kínálatában továbbra is 100 százalékban magyar friss húst értékesít – jelezték.
A GVH eljárása nem magára a vállalásra irányul, hanem csak arra, hogy egyes esetekben a frisshús-hűtőkben az állandó kínálatban szereplő magyar friss hús termékek mellett olyan termékeket is kihelyeztek, amelyek nem magyar forrásból származtak – fogalmazott az üzletlánc.
Az ALDI szerint a magyar friss húsokra vonatkozó vállalásával kapcsolatban az üzletekben és az egyéb felületeken megjelenő állításai valósak, érthetőek, követhetőek, és a termékek jellege, illetve a csomagolás alapján is egyértelműek. Az ALDI vásárlói így meg tudják ítélni, hogy a húshűtőben mi minősül friss húsnak és mi nem, illetve mely termékek érkeznek magyar forrásból és melyek nem – írták.
A GVH gyanúja szerint a vállalkozás 2021. november 25-től nem rendelkezik olyan következetesen alkalmazott belső ellenőrzési mechanizmussal, amellyel biztosítaná, hogy a megjelölt hűtőpultokban kizárólag magyar származású termékeket találnak a fogyasztók.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette, az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul – jelezte a GVH.
Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A GVH felhívta a vállalkozások figyelmét arra, hogy az egyes termékek jellemzői a fogyasztók döntéseit meghatározó módon befolyásolhatják, ezért a kommunikációjuk során csak olyan állításokat tegyenek közzé, amelyeket teljeskörűen és megalapozottan alá tudnak támasztani.