Kezdőlap Cégvilág Ilyen a jó honlap. A felhasználó, a tartalom és a forma
No menu items!

Ilyen a jó honlap. A felhasználó, a tartalom és a forma

Fontos szempont – érdemes észben tartani-, hogy a céges honlapot nem magunknak készítjük, hanem a látogatóink, potenciális ügyfeleink számára. Ehhez pedig elkerülhetetlen, hogy az igényeik szerint készítsük el a weboldalunkat.

 Előző cikkünkben azzal foglalkoztunk, hogy keresőoptimalizálási szempontból milyen egy jó honlap. Természetesen a Google is próbál a felhasználó fejével gondolkodni, és az alapján rangsorolni a találatokat, viszont most teljes mértékben a látogatók szemszögéből vizsgáljuk meg, hogy milyennek is kellene lennie egy jó honlapnak.

Gyakran a cég honlapja teszi az első benyomást a vállalatról, így nagy figyelmet kell fordítanunk a megfelelő kivitelezésre.

A jó honlap felépítése

A látogatók szeretnének a problémájukra megoldást találni és a választott honlapon pontosan azt kapni, amit keresnek.

 Tehát mindenekelőtt pontosan meg kell határoznunk a célcsoportunkat, hogy kiket várunk az oldalunkra és számukra mit szeretnénk el- vagy átadni. Ez a legfontosabb, csak ezután kezdődjön el bármiféle tervezés a design-t, vagy tartalmat illetően.

Ilyen a jó honlap, hogy elnyerjea látogató tetszését
Hogy a honlap célt érjen

 A látogatók szeretnék megtalálni kérdéseikre a választ, mégpedig ott, ahol keresik.

 Legyen a honlap logikus felépítésű, ne kelljen hosszasan keresgélni egy-egy információt, mert az gyakran a látogató elvesztésével járhat! Átlátható menürendszerrel, jó navigációval mindezt elősegíthetjük. A fejléc, lábléc és menüsáv megfelelő kialakítását, valamint az információk következetes elhelyezését tartsuk szem előtt! Tipp: manapság egyre népszerűbb a hamburger menü alkalmazása, mely átláthatóbbá teszi a honlapot és mobil eszközön kifejezetten jó szolgálatot tesz.

A jó honlap megjelenése

A látogatók szeretnének olyan weboldalra jutni, ahol szívesen böngésznek.

 A design –bármennyire is az oldal megjelenésére asszociálunk– nem csupán művészet, hanem egy problémát kell megoldania, mondjuk eladnia egy terméket vagy szolgáltatást. Be kell, hogy töltse a funkcióját! Váltson ki érzelmeket a felhasználóból, miközben minél hatékonyabban segíti a böngészést, információ átadást.

 

Természetesen a honlapnak illeszkednie kell a többi céges megjelenés design-jához, jó ha a logó, szlogen, és  domináns színek a weboldalon is feltűnnek. Figyeljünk rá, hogy semmiképpen se legyen zsúfolt az oldalunk és ne is keltsen olyan hatást, azaz kerüljük a túl sok szín, minta és betűtípus együttes használatát! Ne féljünk az üres területektől, hiszen segíti az átláthatóságot, melyet kedvelnek a látogatók.

A  jó honlap tartalma

A látogató szeretné a legfontosabb információkat könnyedén megtalálni.

 Tartalom szempontjából a kapcsolati adatokat jól látható helyen, akár elkülönített menüpontban, hiánytalanul tüntessük fel! A telefonszám, e-mail cím és székhely mindenképpen jelenjen meg, hiszen nem csupán bizalmat áraszt, de végső soron az a célunk, hogy valamilyen módon felvegyék velünk a kapcsolatot.

Mutassuk be a vállalkozást! Mondjuk el, mivel foglalkozunk –ha lehet, jelenítsük meg vizuálisan is–, ismertessük céljainkat, történetünket, akár mutassuk be a csapatot, mindezzel személyesebbé téve a céget a látogatók számára. Fejezzük ki, miben vagyunk mások, mint a piacon található, hozzánk hasonló cégek!

A bizalom kialakítása online térben talán nehezebb, mint személyesen. Éppen ezért meg kell ragadunk a rendelkezésre álló lehetőségeket! A korábbi vevői, partneri vélemények közzététele jelentős szerepet játszhatnak ebben, ahogyan a kapott elismerések, díjak megjelenítése is. Amennyiben van, a közösségi média oldalainkat is tüntessük fel, hasonló okokból!

Továbbá ha lehetőségünk van rá, vezessünk blogot, mellyel kifejezhetjük a témában való jártasságunkat, szakértőként léphetünk fel célközönségünk előtt, nem beszélve arról, hogy ezen cikkek között jó eséllyel találhatnak a látogatók megoldást problémájukra, ezáltal pedig nagyobb eséllyel választanak minket a későbbiekben.

A látogató kedveli, ha közvetlenül hozzá szól az oldal.

 A legfontosabb kritérium, hogy az információk elérhető helyen és könnyen megtalálhatók legyenek. Szövegezést tekintve pedig a pontosan definiált célcsoport számára leginkább érthető nyelven kommunikáljunk! Gondolunk itt a stílusra, szakszavak használatára vagy mellőzésére, továbbá a tegeződés/magázódás formájának megválasztására. Sokkal inkább a magukénak érzik a látogatók az oldalt, ha hozzájuk szól.

Általában pár másodperc alatt döntik el, hogy a számukra megfelelő oldalon járnak-e, éppen ezért tagoljuk a szöveget, tegyük átlátható bekezdésekkel, alcímekkel, felsorolásokkal, valamint emeljük ki a legfontosabb információkat, ezzel segítve a könnyebb és gyorsabb tájékozódást!

Honlap áttekinthetősége fontos
A honlap áttekinthetősége, gyorsasága alapkérdés

Azt is meg kell mondanunk, hogy mit várunk a látogatóktól, mit tegyenek. Ezért ne felejtsük el a világos CTA-k (call-to-action) használatát, melyet szintén az ő stílusukban alkalmazzunk!

A jó honlap működése

 A felhasználók szeretnék minél előbb megtalálni, amit keresnek.

 Ehhez arra van szükség, hogy a weboldalunk legyen gyors, hiszen a sokáig tartó betöltést kevesen fogják végigvárni. Mobilról és bármely eszközről legyen elérhető és élvezhető–azaz reszponzív–, hogy bármikor, bárhonnan ránk találhassanak. A keresőoptimalizálás pedig abban segít minket, hogy tényleg a mi oldalunkat találják meg, ha a keresőben böngésznek, ne pedig a konkurenciát!

Sohasem lehetünk készen!

Végül, de nem utolsó sorban, folyamatosan mérjük, hogy a felhasználók hogyan viselkednek, majd ez alapján eszközöljünk újabb fejlesztéseket, hogy még jobb weboldallal várhassuk célközönségünket! Nem beszélve a rendszeres frissítésekről, aktualizálásokról, melyekről nem feledkezhetünk meg!

Csapó Gergely 
Alapító és vezérigazgató
Rackhost Zrt.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.

Panettone: a világsztár olasz karácsonyi kuglóf legendája és valósága

December ma már nemcsak Olaszországban a Panettone hónapja. Az...

Tarolnak az egészségpénztárak

Az idei év első kilenc hónapjában 80 ezer új belépőt regisztráltak az egészségpénztárak, majdnem annyit, mint 2024-ben összesen.
Hirdetés

Hírek

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.

Tarolnak az egészségpénztárak

Az idei év első kilenc hónapjában 80 ezer új belépőt regisztráltak az egészségpénztárak, majdnem annyit, mint 2024-ben összesen.

Most a vevőnek áll a zászló

Novemberben az eladó lakóingatlanok iránti telefonos érdeklődések száma meghaladta a 260 ezret. Havi szinten 7 százalékos ez csökkenést jelent októberhez képest, éves összevetésben pedig 15 százalékos mérséklődést jelent a lakáspiac keresleti oldalán.

Advent Óbudán: indul a főváros egyik legkedvesebb karácsonyi vására

November 28. és december 23. között rendezik meg az Advent Óbudán 2025 karácsonyi vásárt, amely a Fő téren és a Szentlélek téren kínál ingyenes családi programokat, koncerteket, jégpályát és kézműves vásárt.

Erősíti pozícióját a német ingatlanpiacon a BÉT-re készülő cég

A tőzsdei bevezetés előtt álló magyar cég portfóliója már eléri a több mint 10.000 négyzetmétert.

NAV: elindult a karácsonyi ellenőrzéssorozat

Érdemes követni a NAV Adótraffipax-rovatát, ahol előre jelzi a hivatal, hol és milyen típusú ellenőrzések várhatóak a közeljövőben.

Tavaszra légibázist tervez Tel-Avivba a Wizz Air

Az elképzelések szerint a légitársaság tíz új repülőgépet telepít Izraelbe és négyezer munkahelyet hoz létre. A döntés átformálhatja az izraeli légiközlekedési piacot.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.