Kezdőlap Cégvilág Ilyen a jó honlap. A felhasználó, a tartalom és a forma
No menu items!

Ilyen a jó honlap. A felhasználó, a tartalom és a forma

Fontos szempont – érdemes észben tartani-, hogy a céges honlapot nem magunknak készítjük, hanem a látogatóink, potenciális ügyfeleink számára. Ehhez pedig elkerülhetetlen, hogy az igényeik szerint készítsük el a weboldalunkat.

 Előző cikkünkben azzal foglalkoztunk, hogy keresőoptimalizálási szempontból milyen egy jó honlap. Természetesen a Google is próbál a felhasználó fejével gondolkodni, és az alapján rangsorolni a találatokat, viszont most teljes mértékben a látogatók szemszögéből vizsgáljuk meg, hogy milyennek is kellene lennie egy jó honlapnak.

Gyakran a cég honlapja teszi az első benyomást a vállalatról, így nagy figyelmet kell fordítanunk a megfelelő kivitelezésre.

A jó honlap felépítése

A látogatók szeretnének a problémájukra megoldást találni és a választott honlapon pontosan azt kapni, amit keresnek.

 Tehát mindenekelőtt pontosan meg kell határoznunk a célcsoportunkat, hogy kiket várunk az oldalunkra és számukra mit szeretnénk el- vagy átadni. Ez a legfontosabb, csak ezután kezdődjön el bármiféle tervezés a design-t, vagy tartalmat illetően.

Ilyen a jó honlap, hogy elnyerjea látogató tetszését
Hogy a honlap célt érjen

 A látogatók szeretnék megtalálni kérdéseikre a választ, mégpedig ott, ahol keresik.

 Legyen a honlap logikus felépítésű, ne kelljen hosszasan keresgélni egy-egy információt, mert az gyakran a látogató elvesztésével járhat! Átlátható menürendszerrel, jó navigációval mindezt elősegíthetjük. A fejléc, lábléc és menüsáv megfelelő kialakítását, valamint az információk következetes elhelyezését tartsuk szem előtt! Tipp: manapság egyre népszerűbb a hamburger menü alkalmazása, mely átláthatóbbá teszi a honlapot és mobil eszközön kifejezetten jó szolgálatot tesz.

A jó honlap megjelenése

A látogatók szeretnének olyan weboldalra jutni, ahol szívesen böngésznek.

 A design –bármennyire is az oldal megjelenésére asszociálunk– nem csupán művészet, hanem egy problémát kell megoldania, mondjuk eladnia egy terméket vagy szolgáltatást. Be kell, hogy töltse a funkcióját! Váltson ki érzelmeket a felhasználóból, miközben minél hatékonyabban segíti a böngészést, információ átadást.

 

Természetesen a honlapnak illeszkednie kell a többi céges megjelenés design-jához, jó ha a logó, szlogen, és  domináns színek a weboldalon is feltűnnek. Figyeljünk rá, hogy semmiképpen se legyen zsúfolt az oldalunk és ne is keltsen olyan hatást, azaz kerüljük a túl sok szín, minta és betűtípus együttes használatát! Ne féljünk az üres területektől, hiszen segíti az átláthatóságot, melyet kedvelnek a látogatók.

A  jó honlap tartalma

A látogató szeretné a legfontosabb információkat könnyedén megtalálni.

 Tartalom szempontjából a kapcsolati adatokat jól látható helyen, akár elkülönített menüpontban, hiánytalanul tüntessük fel! A telefonszám, e-mail cím és székhely mindenképpen jelenjen meg, hiszen nem csupán bizalmat áraszt, de végső soron az a célunk, hogy valamilyen módon felvegyék velünk a kapcsolatot.

Mutassuk be a vállalkozást! Mondjuk el, mivel foglalkozunk –ha lehet, jelenítsük meg vizuálisan is–, ismertessük céljainkat, történetünket, akár mutassuk be a csapatot, mindezzel személyesebbé téve a céget a látogatók számára. Fejezzük ki, miben vagyunk mások, mint a piacon található, hozzánk hasonló cégek!

A bizalom kialakítása online térben talán nehezebb, mint személyesen. Éppen ezért meg kell ragadunk a rendelkezésre álló lehetőségeket! A korábbi vevői, partneri vélemények közzététele jelentős szerepet játszhatnak ebben, ahogyan a kapott elismerések, díjak megjelenítése is. Amennyiben van, a közösségi média oldalainkat is tüntessük fel, hasonló okokból!

Továbbá ha lehetőségünk van rá, vezessünk blogot, mellyel kifejezhetjük a témában való jártasságunkat, szakértőként léphetünk fel célközönségünk előtt, nem beszélve arról, hogy ezen cikkek között jó eséllyel találhatnak a látogatók megoldást problémájukra, ezáltal pedig nagyobb eséllyel választanak minket a későbbiekben.

A látogató kedveli, ha közvetlenül hozzá szól az oldal.

 A legfontosabb kritérium, hogy az információk elérhető helyen és könnyen megtalálhatók legyenek. Szövegezést tekintve pedig a pontosan definiált célcsoport számára leginkább érthető nyelven kommunikáljunk! Gondolunk itt a stílusra, szakszavak használatára vagy mellőzésére, továbbá a tegeződés/magázódás formájának megválasztására. Sokkal inkább a magukénak érzik a látogatók az oldalt, ha hozzájuk szól.

Általában pár másodperc alatt döntik el, hogy a számukra megfelelő oldalon járnak-e, éppen ezért tagoljuk a szöveget, tegyük átlátható bekezdésekkel, alcímekkel, felsorolásokkal, valamint emeljük ki a legfontosabb információkat, ezzel segítve a könnyebb és gyorsabb tájékozódást!

Honlap áttekinthetősége fontos
A honlap áttekinthetősége, gyorsasága alapkérdés

Azt is meg kell mondanunk, hogy mit várunk a látogatóktól, mit tegyenek. Ezért ne felejtsük el a világos CTA-k (call-to-action) használatát, melyet szintén az ő stílusukban alkalmazzunk!

A jó honlap működése

 A felhasználók szeretnék minél előbb megtalálni, amit keresnek.

 Ehhez arra van szükség, hogy a weboldalunk legyen gyors, hiszen a sokáig tartó betöltést kevesen fogják végigvárni. Mobilról és bármely eszközről legyen elérhető és élvezhető–azaz reszponzív–, hogy bármikor, bárhonnan ránk találhassanak. A keresőoptimalizálás pedig abban segít minket, hogy tényleg a mi oldalunkat találják meg, ha a keresőben böngésznek, ne pedig a konkurenciát!

Sohasem lehetünk készen!

Végül, de nem utolsó sorban, folyamatosan mérjük, hogy a felhasználók hogyan viselkednek, majd ez alapján eszközöljünk újabb fejlesztéseket, hogy még jobb weboldallal várhassuk célközönségünket! Nem beszélve a rendszeres frissítésekről, aktualizálásokról, melyekről nem feledkezhetünk meg!

Csapó Gergely 
Alapító és vezérigazgató
Rackhost Zrt.

Igazi HR kihívás: hogyan tartsuk meg és motiváljuk a fiatal generációt. AzÜzlet november 17.-i HR konferenciája azt is megmutatja, hogyan építhetünk jól működő, többgenerációs munkahelyet. Jelentkezés: azuzletkonferenciakozpont.hu/hr-konferencia-2025
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Megállapodás született a kilencedik amerikai beruházásról Donald Trump hivatalba lépése óta

Megállapodás született arról, hogy a Citibank folytatja magyarországi tevékenységének bővítését, így ez immár a kilencedik amerikai beruházás Donald Trump elnök januári hivatalba lépése óta.

A bruttó átlagkereset 683 300 forint volt, 8,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit

2025 augusztusában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 683 300, a nettó átlagkereset 472 600 forint volt. A bruttó átlagkereset 8,7 százalékkal, a nettó átlagkereset 9,2, a reálkereset pedig 4,7 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Újraindult a kereskedés a Pensum Group részvényeivel

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) jóváhagyása után csütörtökön újraindult a kereskedés a Pensum Group Nyrt. részvényeivel.

Rekordszámú elektromos járművet adtak el a világon szeptemberben

Rekordszámú, 2,1 millió elektromos járművet adtak el a világon szeptemberben részben az erős kínai kereslet, valamint az adókedvezmények lejárta előtt megugrott amerikai vásárlások hatására.
Hirdetés

Hírek

Megállapodás született a kilencedik amerikai beruházásról Donald Trump hivatalba lépése óta

Megállapodás született arról, hogy a Citibank folytatja magyarországi tevékenységének bővítését, így ez immár a kilencedik amerikai beruházás Donald Trump elnök januári hivatalba lépése óta.

A bruttó átlagkereset 683 300 forint volt, 8,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit

2025 augusztusában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 683 300, a nettó átlagkereset 472 600 forint volt. A bruttó átlagkereset 8,7 százalékkal, a nettó átlagkereset 9,2, a reálkereset pedig 4,7 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Újraindult a kereskedés a Pensum Group részvényeivel

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) jóváhagyása után csütörtökön újraindult a kereskedés a Pensum Group Nyrt. részvényeivel.

Rekordszámú elektromos járművet adtak el a világon szeptemberben

Rekordszámú, 2,1 millió elektromos járművet adtak el a világon szeptemberben részben az erős kínai kereslet, valamint az adókedvezmények lejárta előtt megugrott amerikai vásárlások hatására.

Elindult az ingyenes Fenntartható Turizmus Index kalkulátor

Elindult a Fenntartható Turizmus Index kalkulátor –Ingyenes, GSTC kritériumok alapján működő önértékelő rendszer a CROSSDEST projekt keretében

Soha ennyi forrás nem jutott a magyar vidékre

Közel négyszázezer pályázatot támogatott, több mint 2942 milliárd forint uniós és hazai forrásból az előző uniós költségvetési ciklusban meghirdetett Vidékfejlesztési Program, aminek utolsó támogatásait az idén év végéig fizetjük ki.

Zöld utat kaptak a fontos közlekedési projektek

Az építési és közlekedési miniszter által benyújtott előterjesztések alapján a kormány több jelentős közlekedési és infrastrukturális fejlesztés megvalósítását támogatja - jelentette be hivatalos Facebook-oldalán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) .

Az MNB feljelentést tett a Szabadság téri székház felújítása ügyében

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) feljelentést tett a Szabadság téri székház felújításával összefüggésben felmerült hűtlen kezelés, hanyag kezelés, csalás és hivatali visszaélés gyanúja miatt.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.