Hirdetés
Kezdőlap Cégvilág Ilyen a jó honlap. A felhasználó, a tartalom és a forma
No menu items!

Ilyen a jó honlap. A felhasználó, a tartalom és a forma

Fontos szempont – érdemes észben tartani-, hogy a céges honlapot nem magunknak készítjük, hanem a látogatóink, potenciális ügyfeleink számára. Ehhez pedig elkerülhetetlen, hogy az igényeik szerint készítsük el a weboldalunkat.

 Előző cikkünkben azzal foglalkoztunk, hogy keresőoptimalizálási szempontból milyen egy jó honlap. Természetesen a Google is próbál a felhasználó fejével gondolkodni, és az alapján rangsorolni a találatokat, viszont most teljes mértékben a látogatók szemszögéből vizsgáljuk meg, hogy milyennek is kellene lennie egy jó honlapnak.

Gyakran a cég honlapja teszi az első benyomást a vállalatról, így nagy figyelmet kell fordítanunk a megfelelő kivitelezésre.

A jó honlap felépítése

A látogatók szeretnének a problémájukra megoldást találni és a választott honlapon pontosan azt kapni, amit keresnek.

 Tehát mindenekelőtt pontosan meg kell határoznunk a célcsoportunkat, hogy kiket várunk az oldalunkra és számukra mit szeretnénk el- vagy átadni. Ez a legfontosabb, csak ezután kezdődjön el bármiféle tervezés a design-t, vagy tartalmat illetően.

Ilyen a jó honlap, hogy elnyerjea látogató tetszését
Hogy a honlap célt érjen

 A látogatók szeretnék megtalálni kérdéseikre a választ, mégpedig ott, ahol keresik.

 Legyen a honlap logikus felépítésű, ne kelljen hosszasan keresgélni egy-egy információt, mert az gyakran a látogató elvesztésével járhat! Átlátható menürendszerrel, jó navigációval mindezt elősegíthetjük. A fejléc, lábléc és menüsáv megfelelő kialakítását, valamint az információk következetes elhelyezését tartsuk szem előtt! Tipp: manapság egyre népszerűbb a hamburger menü alkalmazása, mely átláthatóbbá teszi a honlapot és mobil eszközön kifejezetten jó szolgálatot tesz.

A jó honlap megjelenése

A látogatók szeretnének olyan weboldalra jutni, ahol szívesen böngésznek.

 A design –bármennyire is az oldal megjelenésére asszociálunk– nem csupán művészet, hanem egy problémát kell megoldania, mondjuk eladnia egy terméket vagy szolgáltatást. Be kell, hogy töltse a funkcióját! Váltson ki érzelmeket a felhasználóból, miközben minél hatékonyabban segíti a böngészést, információ átadást.

 

Természetesen a honlapnak illeszkednie kell a többi céges megjelenés design-jához, jó ha a logó, szlogen, és  domináns színek a weboldalon is feltűnnek. Figyeljünk rá, hogy semmiképpen se legyen zsúfolt az oldalunk és ne is keltsen olyan hatást, azaz kerüljük a túl sok szín, minta és betűtípus együttes használatát! Ne féljünk az üres területektől, hiszen segíti az átláthatóságot, melyet kedvelnek a látogatók.

A  jó honlap tartalma

A látogató szeretné a legfontosabb információkat könnyedén megtalálni.

 Tartalom szempontjából a kapcsolati adatokat jól látható helyen, akár elkülönített menüpontban, hiánytalanul tüntessük fel! A telefonszám, e-mail cím és székhely mindenképpen jelenjen meg, hiszen nem csupán bizalmat áraszt, de végső soron az a célunk, hogy valamilyen módon felvegyék velünk a kapcsolatot.

Mutassuk be a vállalkozást! Mondjuk el, mivel foglalkozunk –ha lehet, jelenítsük meg vizuálisan is–, ismertessük céljainkat, történetünket, akár mutassuk be a csapatot, mindezzel személyesebbé téve a céget a látogatók számára. Fejezzük ki, miben vagyunk mások, mint a piacon található, hozzánk hasonló cégek!

A bizalom kialakítása online térben talán nehezebb, mint személyesen. Éppen ezért meg kell ragadunk a rendelkezésre álló lehetőségeket! A korábbi vevői, partneri vélemények közzététele jelentős szerepet játszhatnak ebben, ahogyan a kapott elismerések, díjak megjelenítése is. Amennyiben van, a közösségi média oldalainkat is tüntessük fel, hasonló okokból!

Továbbá ha lehetőségünk van rá, vezessünk blogot, mellyel kifejezhetjük a témában való jártasságunkat, szakértőként léphetünk fel célközönségünk előtt, nem beszélve arról, hogy ezen cikkek között jó eséllyel találhatnak a látogatók megoldást problémájukra, ezáltal pedig nagyobb eséllyel választanak minket a későbbiekben.

A látogató kedveli, ha közvetlenül hozzá szól az oldal.

 A legfontosabb kritérium, hogy az információk elérhető helyen és könnyen megtalálhatók legyenek. Szövegezést tekintve pedig a pontosan definiált célcsoport számára leginkább érthető nyelven kommunikáljunk! Gondolunk itt a stílusra, szakszavak használatára vagy mellőzésére, továbbá a tegeződés/magázódás formájának megválasztására. Sokkal inkább a magukénak érzik a látogatók az oldalt, ha hozzájuk szól.

Általában pár másodperc alatt döntik el, hogy a számukra megfelelő oldalon járnak-e, éppen ezért tagoljuk a szöveget, tegyük átlátható bekezdésekkel, alcímekkel, felsorolásokkal, valamint emeljük ki a legfontosabb információkat, ezzel segítve a könnyebb és gyorsabb tájékozódást!

Honlap áttekinthetősége fontos
A honlap áttekinthetősége, gyorsasága alapkérdés

Azt is meg kell mondanunk, hogy mit várunk a látogatóktól, mit tegyenek. Ezért ne felejtsük el a világos CTA-k (call-to-action) használatát, melyet szintén az ő stílusukban alkalmazzunk!

A jó honlap működése

 A felhasználók szeretnék minél előbb megtalálni, amit keresnek.

 Ehhez arra van szükség, hogy a weboldalunk legyen gyors, hiszen a sokáig tartó betöltést kevesen fogják végigvárni. Mobilról és bármely eszközről legyen elérhető és élvezhető–azaz reszponzív–, hogy bármikor, bárhonnan ránk találhassanak. A keresőoptimalizálás pedig abban segít minket, hogy tényleg a mi oldalunkat találják meg, ha a keresőben böngésznek, ne pedig a konkurenciát!

Sohasem lehetünk készen!

Végül, de nem utolsó sorban, folyamatosan mérjük, hogy a felhasználók hogyan viselkednek, majd ez alapján eszközöljünk újabb fejlesztéseket, hogy még jobb weboldallal várhassuk célközönségünket! Nem beszélve a rendszeres frissítésekről, aktualizálásokról, melyekről nem feledkezhetünk meg!

Csapó Gergely 
Alapító és vezérigazgató
Rackhost Zrt.

Hirdetés
Nemzetközi ESG konferencia közhelyek nélkül, csak a lényegről.
A legjobb magyar és nemzetközi előadókkal a bevezetés és a sikeres napi gyakorlat jó példái. Mert: a fenntarthatóság, az ESG, ma már mérettől függetlenül minden vállalkozás számára megkerülhetetlen! Mert az ESG messze több, mint a fenntarthatóság! Mert folyamatosan nő az érintettek köre! Mert a beszállítóktól is elvárják az ESG megfelelést! Mert a német beszállítói törvény új korszakot hoz a magyar KKV-knak is. Mert folyamatosan születtek, születnek az új jogszabályok. Ezért segíti a cégeket AzÜzlet november 26.-i ESG konferenciája, ahol Ön is mindent megtudhat az ESG keretrendszerről, kapcsolatokat építhet és személyesen is kérdezhet a téma legjobb előadóitól.
https://azuzletkonferenciakozpont.hu/esg-a-bevezetes-buktatoi-es-sikeres-napi-gyakorlat-konferencia/
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

700 millió palackot gyűjtött össze a MOHU hat hónap alatt

A MOHU 40 milliárd forint értékben építette ki a palack visszaváltó rendszer első szakaszát.

A DZT bevezeti az innovatív MI-influenszert az Úticél Németország számára

A DZT weboldalán már 2020-óta egy a mesterséges intelligencia által támogatott chatbot válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a nap minden órájában.

Mozi a bécsi Mozart-házban

Az eseménysorozat a Mozart-ház és a bécsi Lengyel Intézet szervezésében valósul meg.

A bitcoin történelmi csúcson, 94 ezer dollár fölött

A bitcoin jegyzése az év eleje óta több mint a kétszeresére emelkedett.
Hirdetés

Hírek

Vegyesen alakult szerda reggelre a forint árfolyama

Az év eleje óta a forint gyengült mindhárom devizával szemben, 6,5 százalékkal az euró, 11,0 százalékkal a dollár és 5,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

BÉT – Mínuszban zárt a BUX

A BUMIX 6793,64 ponton zárt pénteken, ez 59,36 pontos, 0,87 százalékos csökkenés a csütörtöki záráshoz viszonyítva.

Gyengült pénteken a forint

Gyengült pénteken a forint a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Az Operában a “IV. Murat” operaelőadást adják elő a 2024-es Török-Magyar Kulturális Év részeként

Az opera török nyelven, magyar és angol felirattal kerül bemutatásra, így a szélesebb közönség is hozzáférhet ehhez a kulturális mesterműhöz.

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Gazdaság

A hitel nem ajándék – kampány a karácsonyi időszakra kvízjátékokkal

Az év végi időszakban sokan igényelnek rövid lejáratú, kisebb összegű hiteleket is a karácsonyi kiadások fedezésére.

Már több mint 2000 milliárd forintnyi vagyont tartanak külföldi bankbetétekben a magyarok 

A pénzügyi vagyon kétharmada ugyanis a legvagyonosabb 10 százalék kezében van az MNB korábbi felmérései szerint.

Az MFB kiemelt jelentőségű pénzügyi művelete

A klubhitelek lényege, hogy a hitelfelvevő nem egyetlen pénzintézettől, hanem több banktól, azaz az általuk alkotott csoporttól jut forráshoz, amelyet a részt vevő bankok azonos feltételekkel és futamidőre biztosítanak.

Megszületett a döntés: így változik majd az ÁFA az Európai Unióban

2024. november 5-én az Európai Unió Gazdasági és Pénzügyi Tanácsának (ECOFIN) miniszterei a soros magyar elnökség alatt elfogadták az úgynevezett „VAT in the Digital...