Kezdőlap Edukáció Ismeretterjesztő program a Magyar Termék védjegy témaköréről
No menu items!

Ismeretterjesztő program a Magyar Termék védjegy témaköréről

Fotó: Siklósi Katalin

A védjegyes magyar termékek választásának fontosságára hívja fel a diákok figyelmét a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Naszálytej Zrt. közös edukációs programja. A hazai áruk könnyű és egyértelmű azonosíthatóságát biztosító Magyar Termék védjegy témaköre 2024 őszétől szerepel az általános iskolai tantervben – a most induló ismeretterjesztő program még magasabb szintre emeli a védjegyekkel kapcsolatos tudásanyag elsajátítását.  

A Magyar Termék Nonprofit Kft. a védjegy gondozójaként elkötelezett abban, hogy a fogyasztók már egészen fiatalon, kisiskolás korban megértsék a hazai védjegyrendszer működését, megismerjék a Magyar Termék védjegyes áruk vásárlásának előnyeit, ezzel együtt azt is, hogy hazai alapanyagokból és Magyarországon előállított fogyasztási cikkek választásával fontos lépést teszünk a fenntarthatóság felé.

E célt szolgálja az áprilisban a Fenntarthatósági témahét keretében, a Naszálytej Zrt.-vel együttműködésben indított átfogó edukációs program is. Ezzel elsősorban az általános iskolák tanulóit kívánják megszólítani, egyszersmind tanáraikat is támogatják a védjegyekről szóló ismeretek hatékony átadásában.

Az idei évben a Dunamente Ökocentrumban, valamint a váci Karolina Katolikus Általános Iskola Székesegyházi Kórusiskola és Alapfokú Művészeti Iskola negyedik-ötödik osztályos diákjai számára tartott rendhagyó órákat a Magyar Termék és a Naszálytej, akik pedagógusok szakmai segítségével közösen kidolgozott, interaktív és játékos tananyagokkal készültek. Az idei tananyag kifejezetten a Fenntarthatósági témahétre készült, egy országos oktatási program részeként.  A tananyag részét képezik kreatív csoportfeladatok, játékos tesztek is és kvízek is.

A tananyag egész évben a pedagógusok segítségére lehet, hiszen felkerül a program hivatalos honlapjára, az Itthonra hazait! — Fenntarthatósági Témahét oldalra is. A program megvalósításában a Magyar Termék védjegy gondozója kiváló partnerre lelt a Naszálytej Tejfeldolgozó és Kereskedelmi Zrt.-ben.

Benedek Eszter a Magyar Termék ügyvezetője a program kapcsán kiemelte:„A Magyar Termék Nonprofit Kft. célja, hogy már fiatal korban megismertesse a diákokkal a védjegyes magyar termékek választásának fontosságát. A tudatos vásárlás a jövő alapjait képezik, és az edukációs programunk egy lehetőséget ad arra, hogy a diákok nemcsak a hazai termékeket, hanem a fenntarthatóságot is megértsék.” 

A Naszálytej Zrt.  marketing vezetője, Péter Katalin fontosnak tartja, hogy a fiatalok minél korábban megismerkedjenek a tudatos vásárlás alapjaival, a hazai termékek választásának előnyeivel és hogy mindezek hogyan kapcsolódnak a fenntarthatóság témaköréhez.

A váci Karolina Katolikus Általános Iskola Székesegyházi Kórusiskola és Alapfokú Művészeti iskola fenntartója az Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága több mint 12 éve biztosítja intézményei számára az egészséges életmódhoz szükséges tejtermékeket az Óvoda- és iskolatej programon keresztül, együttműködve a Naszálytej Zrt.-vel. 

Puskás Balázs, a Váci Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága főigazgatója úgy véli, hogy ez az edukációs program rendkívül fontos lépés a fiatalok tudatosságának növelésében, hiszen már gyermekkorban megérthetik, milyen nagy szerepe van a hazai termékek választásának a fenntarthatóságban.  

A témahét keretén belül a diákok a Magyar Termék székhelyére, Lábatlanra is ellátogattak, ahol a közelebbről ismerkedtek meg a védjegyes termékekkel.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Magyar modellel lehetne sikersztori a toronyház építés itthon és a régióban

Fotó:Freepik Zentai Péter ingatlanfejlesztő szerint az építőipar ismét a magyar...

Csökkenő forgalomban növekedett a BUX a héten

Csökkenő forgalomban növekedett a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX-index 366,55 pontos, 0,35 százalékos emelkedéssel 105 513,1 ponton zárta a négy munkanapos kereskedési hetet.

Félévi vagyonmustra

A Blochamps Capital szerint a felületes szemlélőnek megtévesztő a jegybank friss jelentése: a 11 százalék feletti éves vagyonnövekedés valójában a felső 1 százalék vagyonosodását tükrözi. Karagich István ügyvezető arra is rámutatott: a statisztikákban szereplő céges érdekeltségek bizonytalan értékelése miatt a lakosság pénzügyi helyzete sokkal kedvezőbbnek látszik, mint amilyen. A klasszikus, likvid megtakarítások növekedése jóval szűkebb rétegre korlátozódik.

EM: több mint 900 társasház pályázott a lakossági távhőprogramra

Több, mint 900 társasház pályázott a lakossági távhőprogramra. A benyújtási lehetőség felfüggesztéséig az eredeti keretösszeg másfélszeresére, 7,6 milliárd forintra nyújtottak be igényeket .
Hirdetés

Hírek

Csökkenő forgalomban növekedett a BUX a héten

Csökkenő forgalomban növekedett a Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX-index 366,55 pontos, 0,35 százalékos emelkedéssel 105 513,1 ponton zárta a négy munkanapos kereskedési hetet.

KSH: 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye

Az előző negyedévhez mérten a szezonálisan kiigazított adatok alapján a beruházások összértéke összehasonlító áron 1,1 százalékkal mérséklődött

Új helyszínen az ÖKO Expó Kiállítás

Idén immár 6. alkalommal várja az ökológiai gazdálkodás iránt érdeklődő termelőket, feldolgozókat, kereskedőket, szolgáltatókat és természetesen a fogyasztókat a debreceni 

Budapesti agglomeráció: egyre feljebb kúsznak az árak

gyre távolabb költöznek a fővárosból az ingatlanvásárlók

Irány a Szamárfül Fesztivál – a nyár legvidámabb családi programja Pécsett

Nyár végén újra gyermekzsivajtól lesz hangos a pécsi Zsolnay Negyed: augusztus 22–24. között immár tizenharmadik alkalommal rendezik meg a Szamárfül Fesztivált.

Új gyakorlati képzés indul a falusi turizmus fellendítéséért

A turizmus az egyik leggyorsabban aktivizálható gazdasági ágazat a kistelepüléseken. Már egyetlen jól kialakított vendégház, felújított közösségi tér vagy tematikus program is új látogatókat hozhat.

Ausztriában dolgozózik? Nyugdíjtanácsadó napok Győrben és Szombathelyen

Azokat várják, akik alkalmazottként vagy vállalkozóként, illetve egyéb jogcímen - például gyermeknevelés, tanulmányok - szereznek nyugdíjjogosultságot a szomszédos országban - közölte a Magyar Államkincstár.

A vállalkozások önkéntesen 400 millió forintot fizettek be az adategyeztetési kampányban

Az adategyeztetés segítségével a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) úgy szűrje ki a szabályokat szándékosan kijátszó vállalkozásokat úgy, hogy közben a lehető legkevésbé terhelje a jogkövetőket.
Hirdetés

Gazdaság

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.