Kezdőlap Edukáció Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
No menu items!

Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók

Fotók (forrás: www.muegyetemiallasborze.hu)

A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.

Több mint 500 hallgató és friss diplomás töltötte ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezőinek legfrissebb felmérését, melyben többek között arra keresték a választ, hogy a válaszadók hogyan értékelik a választott szakirányukat, és hogy milyen munkahelyek, pozíciók érdeklik őket leginkább karrierjük kezdetén. A Műegyetemi Hallgatói Kft.(MÜHASZ) meghallgat, és a kérdőívezést is azért végzi, hogy a leendő munkavállalók kedvére tegyen, ez alapján alakítják ki a kiállító partnereket is.

A kutatás eredményei szerint a hallgatók és friss diplomások 84 százaléka érdeklődési kör alapján választotta a szakirányát, de 77 százalékuk a karrierlehetőséget, a jövőben kereseti lehetőséget is megjelölte okként. Mint kiderült, a többség ráadásul jól is döntött, hiszen ötből négyen (82 százalék) saját bevallásuk szerint elégedettek azzal a szakkal, amit elvégeztek, és közülük majdnem mindenki a szakmájához kapcsolódó kiegészítő képzésre jelentkeznek még a jövőben.

Egytől ötig terjedő skálán a válaszadók a mérnöki és technológiai iparágat jelölték a számukra legvonzóbbnak (4,6) a munkaerőpiacon, ezt követte szorosan az egészségügy (4,4) és a pénzügyi és banki szektor (4,3) a dobogó második illetve harmadik fokán. A legkevésbé a marketing és reklám (3,5) és az oktatás (3,2) vonzó a diákok számára.

A felmérés készítői arra is kíváncsiak voltak, hogy a résztvevők milyen szegmensben keresgélnek leginkább állásokat. A legtöbbe (73 százalék) a nemzetközi cégeket jelölte meg, a kitöltők 54 százaléka a magánszektorban is nézelődik, a közszférában 34 százalék helyezkedne el, a nonprofit szektort 30 százalék választotta, a startupokat pedig mindössze 18 százalék tartja elképzelhetőnek munkahelyéül.

A kérdőívben kitértek arra is, hogy a hallgatók melyik vállalatnál szeretnének elhelyezkedni leginkább a diploma megszerzése után, ha van preferenciájuk. Bár mivel számos területről érkeztek kitöltések, a cégek eloszlását fenntartással kell kezelni, de kiemelkedően sokszor szerepelt a válaszok között a Telekom, a Mol, a Coca-Cola, a Yettel, a Bosch, az OTP és az Audi is.

Az említett vállalatok közül több is kiállítóként lesz jelen 2024. október 8-án és 9-én a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen az 56. Műegyetemi Állásbörzén, ahová a friss felmérés szerint a látogatók 94 százaléka álláskeresés céljából megy el, de gyakornoki lehetőségek keresése és információgyűjtés miatt is sokan jelen lesznek a rendre tízezreket megmozgató rendezvényen, amelyre ezen a linken lehet regisztrálni: https://www.muegyetemiallasborze.hu/regisztracio.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

  A Nesté immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális...

Zömmel 10 millió forint alatt hirdették meg a használt autókat

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt.

Minden negyedik reklám kifogásolgató – nyelvvédelmi szempontból

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén.

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.
Hirdetés

Hírek

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

  A Nesté immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális...

Zömmel 10 millió forint alatt hirdették meg a használt autókat

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt.

Minden negyedik reklám kifogásolgató – nyelvvédelmi szempontból

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén.

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.

Hogyan kerülhető el a tanévkezdési stressz? Szakértői tippek

Nehéz újra beülni szeptemberben a tanterembe, hiszen a hosszú nyári szünet élménydús időszaka könnyen felülírhatja a diákok iskolai motivációját. A visszatérés egyes gyerekek számára izgalmas, másoknak azonban szorongással teli időszak az új tanév. Ez különösen igaz azokra a gyerekekre, akik új iskolában kezdenek, vagy akik tanulási nehézségekkel küzdenek. A legtöbb diáknál szerencsére az új iskolaév okozta aggodalmak hamar elmúlnak, ilyenkor a szorongás csupán átmeneti.

Dinnyekörkép-nehéz szezon, elkeseredett termelők

A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös és fényszegény májusi időjárás miatt, az első kötések jórészt ki is maradtak. A tavaszi időjárás, különösen az április 07-08-ai fagyok az ültetési terveket teljesen felborították, mert a március végén, április elején kiültetett palánták megfagytak.

Kirándulóvonat Mahócára – 2025. augusztus 23. szombat

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 2025. augusztus 23-án, szombaton kirándulóvonatokat indít a menetrend szerinti vonatok által nem járt Mahócai szárnyvonalra.

Kombinált hitelek: az Otthon Startnál ez lesz a fő versenyszíntér

A bankok sorra vezetik be a kombinált hitelkonstrukciókat, amelyekben a CSOK Plusz mellé felvett piaci lakáshitel kedvezményes kamatozással érhető el
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...