Rovatunkban – akár a mindennapi közérzetünket, életünket befolyásoló – üzleti-, munkahelyi kihívások megoldásáról kérdezzük a vezető menedzsereket, akiktől rövid, néhány mondatos, őszinte választ remélünk, “távirati stílusban” a megoldásaikról és annak indíttatásairól.
Ezúttal Varga Balázs a DIEGO Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója válaszol.
– Mit csináltak a munkatársak a bezárás alatt?
– Cégünk nem kényszerült bezárásra a Pandémia időszaka alatt, mivel a forgalmazott termékek jelentős része építőanyagnak minősül. Például a padló burkolatok is ilyenek. Ezért teljes foglalkoztatás volt az elmúlt időszakban.
– Milyen volt az online forgalom a bezárás idején?
– A nyitva tartás mellett januári web forgalmunk plusz 45 százalékkal, a februári 80, a márciusi pedig 134 százalékkal nőtt a 3 ország, Magyarország, Szlovákia, Románia tekintetében. Itt jeleznem kell, hogy ez a web store relatív kis forgalomnak számít, körülbelül annyi, mint egy közepes bolt forgalma a 160 áruházunkból. Döntően Szlovákia húzott az ottani korlátozás miatt, de nagyot erősödött Románia és Magyarország forgalma is.
– Miként alakult a forgalom az elmúlt héten és mit vár a közeljövőben.
– Éves szinten 15 százalékos növekedésre számítunk, áprilisban 25 százalékosra, de itt figyelembe kell venni a tavalyi alacsonyabb bázist is.
– Milyen módszerrel kezelik a vásárláshoz kapcsolódó négyzetméter alapú szabályozást?
– A szabályoknak megfelelően járunk el. A nagyobb áruházakban sorszámos kártyát adunk vásárlóinknak, és külön dedikált munkatársunk foglalkozik ezzel a tevékenységgel boltjainkban. A kisebb üzletekben is dedikált kolléga kontrollálja biztosítja az előírások betartását.