Kezdőlap Portré Plakáttenger - Fakivágás. Az online kreatívabb is
No menu items!

Plakáttenger – Fakivágás. Az online kreatívabb is

Csak az egyetlen budapesti kerületben és csupán az egyik párt 10 tonnányi szórólapot nyomtatott az önkormányzati választásokra. Ehhez mintegy 50 fa kivágására és 2500 kWh energiára volt szükség – állítja Hargittai Zsolt a Smart Printing House kereskedelmi igazgatója. Mint AzÜzletnek megfogalmazta: a környezeti fenntarthatóság iránti igény mellett a kreativitási lehetőségek miatt is növekszik az online kiadványok iránti kereslet.

Hargittai Zsolt

– Legutóbb egy olyan ügyfelünknek készítettünk digitális kiadványt, aki magyarországi székhellyel az egész világra kínál a háborús emlékhelyeket bemutató utakat. Korábban vastag prospektusokat nyomtatott ehhez és azokat küldte el komoly postai költséggel és az utasok e-mailen keresztül foglalták le az utakat. Az ios és android platformra optimalizált online kiadványok viszont nemcsak arra képesek, hogy egy statikus prospektust megjelenítsenek, hanem arra is, hogy egyszerre akár több nyelvet felkínálva, a helyszíneket bemutató videó bejátszásokat is levetítve az azonnali foglalás lehetőségét is lehetővé tegyék – magyarázza a szakember.

Az igények változását jól mutatja, hogy miközben a Smart Printing House hosszú éveken át, hobbiként művelte ezt a tevékenységet és csak akkor álltak össze, amikor egy-egy hagyományos kiadvány online verziójának igénye felmerült, vagy valaki direkt a webre akart terveztetni egy kiadványt. A hat évvel ezelőtti igazi áttörést az hozta, hogy olasz partnerük egy Velence melletti magánsziget turisztikai hasznosításához keresett olyan megoldást, amellyel az egész terület bemutatása mellett az egyes apartmanok megjelenítésére, valamint a többnyelvű ismertetésre és a foglalásra is lehetőség nyílt. A digitális mobileszközökre – tabletre, mobiltelefonra – optimalizált megoldás előnyét felismerve, ma már a külföldiek mellett egyre több magyar cég, illetve szervezet ismeri fel az online kiadványokban rejlő előnyöket.

– Miközben ma már egyre többeknek fontos szempont, hogy az online kiadványok létrehozása semmiféle környezeti terhelést ne jelentsen, mind többen vágynak arra is, hogy az ismertetőikkel mást, többet adjanak versenytársaiknál. Van aki még csak azzal keres minket, hogy a print kiadványát szeretné élőbbé, forgathatóvá tenni, és van aki azért jön hozzánk, mert olcsóbbnak és hatékonyabbnak tartja ezt a megoldást, mint a több tízezres példányszámhoz kötődő nyomdai költséget. De már azok száma is növekszik, akik a szinte korlátlan kreativitás, valamint a multimédiás tartalmak megjelenítésének lehetősége és a könnyű navigálhatóság mellett annak előnyét is felismerték, hogy a digitális kiadványok a közösségi médiás felületek felé is integrációt biztosítanak. Arról nem beszélve, hogy az úgynevezett push üzenetek révén a legfrissebb üzenetek direkt eljuttatására is lehetőség nyílik.

Plakáttenger

Hargittai Zsolt szerint nyugaton az online kiadványok iránti nagy igényt az is motiválta, hogy az üzleti élet szereplői felismerték, hogy felgyorsult világunkban az információknak is folyamatosan változniuk kell, ami a nyomtatott megoldással lassú és költséges. Egy online kiadvány bármikor frissíthető, aktualizálható, megtekintéséhez pedig elég letölteni az adott céghez, szolgáltatóhoz kötődő ios, vagy androidos appot, amelyen belül akár egyszerre több kiadvány is elérhető és letölthető, ami azután már offline módban, internetes elérés nélkül is megtekinthető.

A szakember szerint ugyanakkor idehaza a digitális kiadványok elterjedését nehezíti, hogy előállításukhoz rendkívül komoly és összetett – tervezői, alkalmazásfejlesztői, programozói és tördelői -, szakmai tudásra van szükség, miközben ezen a területen jelentős a szakemberhiány. A másik oldalon viszont az elterjedést segíti, hogy a mai fiatalok már egyre inkább a mobileszközökön keresztül informálódnak, A médiafogyasztást tekintve, 2020-ra az 1996-2010 között született úgynevezett Z generációhoz kötődik a felhasználás 40 százaléka.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Kimagasló lakossági részvétellel zárult az MBH Bank nyilvános részvényértékesítési tranzakciója

Az MBH Bank Magyarország második legnagyobb bankja, összesített mérlegfőösszege meghaladja a 12 280 milliárd forintot.

Szijjártó Péter: Magyarországra költözik a Török Áramlat földgázvezetéket üzemeltető vállalat Hollandiából

Az Egyesült Államokkal megkötött megállapodásnak köszönhetően így a működés körülményei biztosítottak lesznek, a Török Áramlat vezeték működéséhez kapcsolódó fizetési tranzakciók nem esnek szankciók alá.

Átrendeződik az európai budget szálláspiac: az a&o felvásárolta a Schulz Hotels-t

Az a&o Hostels, Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő hostelhálózata megvásárolta a berlini központú Schulz Hotels-t.

Kárpát-medencei gazdaszervezetek továbbra is számíthatnak a kormány támogatására

A támogatási rendszerek célja, hogy kiszámíthatóságot, fejlődést, gyarapodást biztosítsanak a külhoni magyar gazdálkodóknak, termelőknek, agrárvállalkozóknak.
Hirdetés

Hírek

Kimagasló lakossági részvétellel zárult az MBH Bank nyilvános részvényértékesítési tranzakciója

Az MBH Bank Magyarország második legnagyobb bankja, összesített mérlegfőösszege meghaladja a 12 280 milliárd forintot.

Szijjártó Péter: Magyarországra költözik a Török Áramlat földgázvezetéket üzemeltető vállalat Hollandiából

Az Egyesült Államokkal megkötött megállapodásnak köszönhetően így a működés körülményei biztosítottak lesznek, a Török Áramlat vezeték működéséhez kapcsolódó fizetési tranzakciók nem esnek szankciók alá.

Átrendeződik az európai budget szálláspiac: az a&o felvásárolta a Schulz Hotels-t

Az a&o Hostels, Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő hostelhálózata megvásárolta a berlini központú Schulz Hotels-t.

Kárpát-medencei gazdaszervezetek továbbra is számíthatnak a kormány támogatására

A támogatási rendszerek célja, hogy kiszámíthatóságot, fejlődést, gyarapodást biztosítsanak a külhoni magyar gazdálkodóknak, termelőknek, agrárvállalkozóknak.

Bécs, talajnedvesség-szenzorok – digitális talajnedvesség-érzékelőket tesztelnek

A 2024 februárjában induló "Smart Trees" projekt lényege, hogy Bécs területén digitális talajdnedvesség-szenzorokat telepítenek a város fiatal fáinak tövébe.

A jegybank és a versenyhatóság az infláció csökkentése érdekében új alapokra helyezi együttműködését

A közös kutatások és elemzések segítik az átláthatóságot, a piaci versenyhelyzet mérését, hozzájárulnak a versenytorzulás hatásainak kimutatásához.

Magyar szakember lett az év adatvezérelt marketingvezetője Európában

A magyar vállalkozások úgynevezett adatérettsége nemzetközi viszonylatban alacsonynak tekinthető, a szakértő szerint egy 1-től 10-ig terjedő skálán körülbelül hármasra-négyesre becsülhető.

Másodpercek alatt frissülnek az árak a hazai üzletekben

2025-ben a digitális polccímkék adják a stabilitást a kiskereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.