Kezdőlap Autóipar Csúcson a Toyota a magyarországi újautó-eladásokban
No menu items!

Csúcson a Toyota a magyarországi újautó-eladásokban

Képek forrása: Toyota Hungary/Facebook

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautó-piacon a Toyota 6380 új autó értékesítésével, 14,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen.

Az év első négy hónapját vizsgálva a Toyota 6380 új értékesítése 41%-al több, azaz közel másfélszer annyi mint a második helyen álló márka eladásai. A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert japán autómárka előnye: 16,8%-os piaci részesedéssel őrzi első helyét, több, mint kétszer annyi új autót értékesítve mint a sorban őt követő márka.

A magyarországi újautó értékesítéseket immár évek óta vezető Toyota tovább növelte előnyét az év első négy hónapjában, miután 12,9%-al növelte értékesítéseit és 1,4 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 2,8%-al bővülő, tehát gyakorlatilag stagnáló magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon.

A teljes magyarországi személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota 14,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen, eladásai 67%-al haladják meg legközelebbi versenytársának értékesítéseit. A kivonáskkal tisztított személyautópiacon 16,9%-os részesedéssel áll az élen a környezetbarát japán autómárka.

A teljes hazai kishaszongépjármű piacon a Toyota 964 új autó értékesítésével, 14,3%-os részesedéssel, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 16,3%-os részesedéssel áll a második helyen.

A teljes piacon a magánvásárlók körében 21,4%-os részesedéssel első, míg a flottapiacon 12%-al második a Toyota, a hazai utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor ezeken a területeken is még egyértelműbb a Toyota dominanciája: a magánvásárlók körében 21,4%-al, a flottvásárlók körében pedig 15%-al áll az első helyen. A Toyota eladásaiból az év első négy hónapjában egyébiránt mintegy 64,4%-os tettek ki a céges vásárlások, szemben a 76,3%-os piaci átlaggal.

Míg a Toyota eladások az év első négy hónapjában a piaci bővülés üteménél hatszor nagyobb mértékben növekedtek, addig a vállalat prémium márkája, a Lexus növekedési üteme tizenötszöröse volt a piacénak: január és április között 43,6%-al több új Lexus talált gazdára mint az előző év azonos időszakában. Ha a prémium piacot külön vizsgáljuk, a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő Lexus teljesítménye így is bravúrosnak számít: a márka eladásai a prémium piac 11,6%-os bővülési ütemének közel négyszeresével növekedtek, a környezetbarát Japán luxusautómárka részesedése így 1,2 százalékponttal, 5,6 százalékra növekedett. A teljes piacra vetítve az év első négy hónapjában Magyarországon gazdára találó Lexus egyébiránt 0,8%-os részesedést jelent.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nagy az érdeklődés a lakáscélú megtakarítások iránt

egyre többen választják megtakarításra a lakástakarékot

BÉT – Csökkenő forgalomban ismét új csúcson zárt a BUX a héten

Ismét a Magyar Telekom volt a legjobban teljesítő részvény a BÉT-en, jegyzése 5,5 százalékkal került feljebb az előző heti 4,6 százalékos emelkedést követően

Erzsébet Alapítvány: kiemelten fontos a táborozó gyermekek biztonsága

Nyáron hetente 4500 gyermek vesz részt egyszerre az összes...

MÁV: nem működik az online jegyvásárlás

Szombat délelőttől rendszerhiba miatt nem működik a jegyértékesítés az online csatornákon, a MÁV appban és a jegy.mav.hu felületen sem,
Hirdetés

Hírek

BÉT – Csökkenő forgalomban ismét új csúcson zárt a BUX a héten

Ismét a Magyar Telekom volt a legjobban teljesítő részvény a BÉT-en, jegyzése 5,5 százalékkal került feljebb az előző heti 4,6 százalékos emelkedést követően

Erzsébet Alapítvány: kiemelten fontos a táborozó gyermekek biztonsága

Nyáron hetente 4500 gyermek vesz részt egyszerre az összes...

MÁV: nem működik az online jegyvásárlás

Szombat délelőttől rendszerhiba miatt nem működik a jegyértékesítés az online csatornákon, a MÁV appban és a jegy.mav.hu felületen sem,

Negyedszer az első az Apple – a világ legértékesebb márkája

Idén már negyedszer egymás után áll az Apple a világ legértékesebb márkáinak az élén

Az Otthon Start Program részleteiről egyeztetett Panyi Miklós a Bankszövetség képviselőivel

A Bankszövetség képviselőivel folytatott pénteki egyeztetésen sikerült tisztázni a még nyitott kérdéseket az Otthon Start Program részleteiről.

NGM: tovább szárnyal a Demján Sándor 1+1 Program

A 130 milliárd forintra emelt keretösszegű Demján Sándor 1+1 Program keretében a tárca eddig 1325 magyarországi vállalkozás támogatásáról hozott döntést,

Az építőanyag-piacon visszafogott volt a kereslet az első fél évben

Visszafogott volt a kereslet az építőanyag-piacon az első fél évben, de a jövőt tekintve optimisták az építőanyag-kereskedők

Még tart a nyár – számtalan program vár a fürdőkben

Tombol a nyár, hőségriadó is vár ránk a következő...
Hirdetés

Gazdaság

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.