A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautó-piacon a Toyota 6380 új autó értékesítésével, 14,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen.
Az év első négy hónapját vizsgálva a Toyota 6380 új értékesítése 41%-al több, azaz közel másfélszer annyi mint a második helyen álló márka eladásai. A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert japán autómárka előnye: 16,8%-os piaci részesedéssel őrzi első helyét, több, mint kétszer annyi új autót értékesítve mint a sorban őt követő márka.
A magyarországi újautó értékesítéseket immár évek óta vezető Toyota tovább növelte előnyét az év első négy hónapjában, miután 12,9%-al növelte értékesítéseit és 1,4 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 2,8%-al bővülő, tehát gyakorlatilag stagnáló magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon.
A teljes magyarországi személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota 14,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen, eladásai 67%-al haladják meg legközelebbi versenytársának értékesítéseit. A kivonáskkal tisztított személyautópiacon 16,9%-os részesedéssel áll az élen a környezetbarát japán autómárka.
A teljes hazai kishaszongépjármű piacon a Toyota 964 új autó értékesítésével, 14,3%-os részesedéssel, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 16,3%-os részesedéssel áll a második helyen.
A teljes piacon a magánvásárlók körében 21,4%-os részesedéssel első, míg a flottapiacon 12%-al második a Toyota, a hazai utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor ezeken a területeken is még egyértelműbb a Toyota dominanciája: a magánvásárlók körében 21,4%-al, a flottvásárlók körében pedig 15%-al áll az első helyen. A Toyota eladásaiból az év első négy hónapjában egyébiránt mintegy 64,4%-os tettek ki a céges vásárlások, szemben a 76,3%-os piaci átlaggal.
Míg a Toyota eladások az év első négy hónapjában a piaci bővülés üteménél hatszor nagyobb mértékben növekedtek, addig a vállalat prémium márkája, a Lexus növekedési üteme tizenötszöröse volt a piacénak: január és április között 43,6%-al több új Lexus talált gazdára mint az előző év azonos időszakában. Ha a prémium piacot külön vizsgáljuk, a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő Lexus teljesítménye így is bravúrosnak számít: a márka eladásai a prémium piac 11,6%-os bővülési ütemének közel négyszeresével növekedtek, a környezetbarát Japán luxusautómárka részesedése így 1,2 százalékponttal, 5,6 százalékra növekedett. A teljes piacra vetítve az év első négy hónapjában Magyarországon gazdára találó Lexus egyébiránt 0,8%-os részesedést jelent.