Hirdetés
Kezdőlap Menedzser-Kihívások Optic World: egy brand, két cég - testvéri összhangban
No menu items!

Optic World: egy brand, két cég – testvéri összhangban

A pandémia miatti kényszerű zárás időszaka a jellegük miatt nyitva tartó optikai üzletek forgalmára is negatív hatást gyakorolt. Az Optic World ennek ellenére idén még újabb üzletek megnyitását tervezi. A márka ugyanakkor nem csak attól különleges, hogy az optikai kereskedelmi piac legnagyobb magyar tulajdonú szereplője, hanem attól is, hogy az Optic World brandet két testvér, két önálló kft-jének összehangolt üzletpolitikája erősíti.

Annak ellenére, hogy a járványhelyzet miatti, április közepéig tartó kényszerű, boltbezárások az Optic World látszerészeti vizsgálatot is végző egységeit nem érintették – mivel magánegészségügyi szolgáltatást végeznek -, különösen a plázákban lévő egységeikben így is érezhetően visszaesett a forgalom. A legtöbb üzlet bezárása miatt ugyanis jelentősen lecsökkent a bevásárlóközpontok látogatottsága, ami a nyitva tartó boltok üzletmenetét is negatívan érintette. Sasvári Béla a márka mögött álló egyik cég  ügyvezetője Az Üzletnek nyilatkozva ugyanakkor pozitívumnak tartja, hogy az idei karantén időszakban, a nagyjából azonos időszakra eső tavalyi általános lezáráshoz képest, így is növekedett a forgalmuk.

Sasvári Béla

Az általános boltzár feloldása után április közepétől pedig már nemcsak az Optic World egész országra kiterjedő hálózatának mind a közel 50 egysége nyitva tart, hanem a legnépszerűbb Oakley és Ray-Ban napszemüveg márkákat forgalmazó Sunglasses Spot üzleteiket is újra nyitották.

A különleges üzleti felállást jelentő, „egy márka, két cég” jegyében megkezdett terjeszkedés az idén sem áll le. Az Optic World sztorit ugyanis ma már az esztergomi Sasvári testvérpár, az idősebbik, Sasvári Béla mellett öcsse, Sasvári Viktor cégei építik tovább, lépésről lépésre.

A márka első üzletét még Sasvári Béla nyitotta meg 1993-ban. Vácra esett a választása, mert szülővárosukban, Esztergomban akkor már több magán optikai üzlet is működött. A szó szoros értelmében garázscégként induló szemüveg szaküzlet – ahol tulajdonosként, Sasvári Béla nappal az ügyfelekkel és az árubeszerzéssel, este pedig a lencse csiszolással foglalkozott – már jó alapot teremtett a tovább lépéshez. Az optikus családból származó üzletember – szüleik a legendás esztergomi szemüvegkeret gyárban, a Granvisusban dolgoztak, ahol édesapjuk a nagykereskedelmet és az optikai üzletekkel való kapcsolattartást irányította – ugyanis a szemüvegkészítés mestersége a mellett a saját üzlet révén a kereskedelemben is gyakorlatot szerzett.

Így, amikor az Ofotért privatizációja után lehetőség nyílt, 1995-től, franchise partnerként – Esztergomban, Szentesen, Gyulán, Cegléden, és még több vidéki kisvárosban -, a legendás cég több üzletét is üzemeltette annak márkaneve alatt. Később a nagykereskedelembe is belekezdett, majd a főváros bevétele következett, amihez a kezdeti lépést, 2003-ban, az első pesti Optic World üzlet megnyitása jelentette a Bazilikánál a Hercegprímás utcában. Ezt követően pedig sorban jelent meg az Optic World logója az Andrássy úton, majd a West-End-el kezdődően az összes budapesti bevásárlóközpontban, valamint az Auchan áruházak üzletsorán.

A növekedésnek az sem vetett gátat, hogy az Ofotért mellett már a Vision Express üzleteket is tulajdonló Fotexet felvásárló multinacionális cég beszűntette a franchise kapcsolatot. Így pedig a magyar testvérpár márkája ma már tisztán a nemzetközi piac egyik legnagyobb szereplőjének versenytársaként tevékenykedik a magyar piacon.

Sasvári Viktor

Sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy időközben a fiatalabb testvér, Sasvári Viktor is beszállt az üzletbe, elindítva az Optic World másik lábát jelentő Juszt Optika kft.-t. A fiatalabb testvér nagykereskedelem terén megmutatkozó kiváló érzékét kihasználva így először az Olaszországból behozott, majd azt követően már a Kínában legyártatott szemüveg kereteket is értékesítették nagy-, illetve kiskereskedelmi partnereiknek.

Miközben a beszerzés, illetve a kínai gyártatás kapcsán továbbra is megvannak a közös pontok, a két testvér cégei önálló nagy-, illetve kiskereskedelmet folytatnak. Emellett pedig mindketten saját szemüvegkeret márkát is felépítettek.

Kettejük összehangolt piacépítésére jellemző, hogy mindig előre egyeztetik, ki miben lát fantáziát. Így nyitott például Optic World üzleteket az Árkád bevásárló központokban az Aréna Plazában, illetve tavaly ősszel nyitott üzletével a Budapest Airport tranzit várójában Sasvári Viktor, miközben a MOM Parkban, a Mammutban és a West-Endben Sasvári Béla üzletei vannak jelen.

Ezzel kapcsolatban a két testvér azt vallja, hogy a hazai piac 50 százalékát lefedő külföldi versenytárs mellett magyar cégként úgy tudnak versenyképesek lenni, hogy kisebb szervezeteket üzemeltetnek és közös törzsvásárlói kártyát, illetve a termékekre kiterjesztett garanciát adva, a beszerzéstől az üzletpolitikáig, rugalmasabban is alkalmazkodnak a magyar fogyasztók speciális elvárásaihoz. Üzletfilozófiájuk szerint ezért nem eladni akarnak, hanem a tisztánlátás örömét megadva, az egyéni igényekhez igazodva kiszolgálni a vásárlókat. A szemvizsgálatokat végzők ezért náluk mind hivatalos végzettséggel rendelkező optometristák, akik a legmodernebb szemvizsgáló berendezéseken dolgoznak. Az üzletekben mellettük dolgozók pedig látszerész végzettségűek, mivel a hozzájuk jelentkezőket ennek hiányában azonnal beiratják a szakmai képzésre.

Savári Béla szerint a pandémia két szempontból is jelentős hatást gyakorolt a piacra. Egyrészt azzal, hogy az üzleti életben és az oktatásban is előtérbe kerültek az online megoldások, a korábbinál is több embert kényszerült számítógép és monitor elé. A digitális eszközök általánossá válásával pedig folyamatosan romlik az emberek szeme, jellemző, hogy Kínában például már a 18 éves gyerekek 80 százaléka szemüveges. A másik jelentős hatás, hogy a távolságtartás időszakában mindketten megerősítették a saját – Optic World, illetve Smart Optika néven üzemelő – webshopjukat, amelynek forgalma a szemvizsgálatot nem igénylő szegmensben érezhetően megnövekedett.

Az, hogy a kormányzati intézkedések hatására lassan ismét visszaáll az élet a rendes kerékvágásba, az Optic World számára is újabb lehetőségeket teremt növekedési terveik megvalósítására, amelynek fontos eleme az ősszel, egy Optic World szaküzlet és egy, Oakley, illetve Ray-Ban márkaüzlet megnyitása az Etele Plazaban.

Kocsis Erika

Hirdetés
Megnőttek a kintlévőségei? Duplájára emelkedett az adóbírság! Új törvény jön a fizetésképtelenség és követeléskezelés terén - szakmai konferencia Budapesten 2024 november 18.

Az elmúlt időszakban tovább nőtt a határidőn túli fizetések és a kintlévőségek aránya, miközben több, mint 10.000 cég került felszámolás alá. Új törvény várható a fizetésképtelenség kapcsán, Kúriai döntés született az alvállalkozói teljesítések levonhatóságáról. Mit lehet tenni a kintlévőségek csökkentése, a gazdasági stabilitás megőrzése érdekében? Erről szól AzÜzlet szakmai konferenciája, ahol a terület legjobb szakértői tartanak előadást.

További információ: https://azuzletkonferenciakozpont.hu/fizeteskeptelenseg-es-koveteleskezeles-uj-fejezet-kezdodik-konferencia/
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Már több mint 600 iskola használja a magyar matekoktatási platformot

A mateking több mint tíz éve Magyarország egyik legnépszerűbb és legátfogóbb online matekoktató platformja

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

A Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kedvezményei

A cél egyértelműen a beruházások beindítása, amely beruházások hozzájárulnak a gazdasági növekedés felgyorsulásához.

A járvány óta nem kényszerültek ennyi drága folyószámlahitelre a magyarok

Az első kilenc havi adatok alapján az idén rekordot dönthet a lakáshitelpiac.
Hirdetés

Hírek

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Vegyesen mozgott a forint árfolyama

Az eurót hétfőn reggel 404,15 forinton jegyezték a péntek esti 404,09 forint után.

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

15 milliárdos pénzügyi oktatási program indul

A 16-21 éves korosztály ingyenesen férhet hozzá számos, hasznos pénzügyi tudást biztosító anyaghoz.. Minden magyar előtt nyitott a pénzügyi tanulás lehetősége! Sőt a 16-21 éves fiatalok most ingyenes oktatást kapnak.

Szerda reggelre erősödött a forint árfolyama

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,1160 dollárról 1,1158 dollárra változott.

Felébredt a forint

Erősödött a forint kedd reggel a főbb devizákkal szemben...

Gazdaság

A járvány óta nem kényszerültek ennyi drága folyószámlahitelre a magyarok

Az első kilenc havi adatok alapján az idén rekordot dönthet a lakáshitelpiac.

Dollár milliárdokat takarít meg a mesterséges intelligencia az amerikai államkincstárnak

A technológia segítségével a 2024-es pénzügyi évben 1,3 milliárd dollárnyi adócsalást sikerült behajtani - állítja az amerikai pénzügyminisztérium. Az Egyesült Államok pénzügyminisztériuma egyre inkább a...

Több mint egy év után csak elindult az ingyenes bolti készpénzfelvétel

Az elfogadott bankkártyák köre viszont szűk: csak a Mastercard vagy Maestro típusú kártyával rendelkező OTP-s ügyfelek tudnak készpénzt felvenni a diszkontlánc üzleteiben.

Devizapiac – Erősödött a forint péntek reggel

Az euró 1,0840 dollárra erősödött péntek reggel a csütörtök kora esti 1,0828 dollárról.