Kezdőlap Menedzser-Kihívások Optic World: egy brand, két cég - testvéri összhangban
No menu items!

Optic World: egy brand, két cég – testvéri összhangban

A pandémia miatti kényszerű zárás időszaka a jellegük miatt nyitva tartó optikai üzletek forgalmára is negatív hatást gyakorolt. Az Optic World ennek ellenére idén még újabb üzletek megnyitását tervezi. A márka ugyanakkor nem csak attól különleges, hogy az optikai kereskedelmi piac legnagyobb magyar tulajdonú szereplője, hanem attól is, hogy az Optic World brandet két testvér, két önálló kft-jének összehangolt üzletpolitikája erősíti.

Annak ellenére, hogy a járványhelyzet miatti, április közepéig tartó kényszerű, boltbezárások az Optic World látszerészeti vizsgálatot is végző egységeit nem érintették – mivel magánegészségügyi szolgáltatást végeznek -, különösen a plázákban lévő egységeikben így is érezhetően visszaesett a forgalom. A legtöbb üzlet bezárása miatt ugyanis jelentősen lecsökkent a bevásárlóközpontok látogatottsága, ami a nyitva tartó boltok üzletmenetét is negatívan érintette. Sasvári Béla a márka mögött álló egyik cég  ügyvezetője Az Üzletnek nyilatkozva ugyanakkor pozitívumnak tartja, hogy az idei karantén időszakban, a nagyjából azonos időszakra eső tavalyi általános lezáráshoz képest, így is növekedett a forgalmuk.

Sasvári Béla

Az általános boltzár feloldása után április közepétől pedig már nemcsak az Optic World egész országra kiterjedő hálózatának mind a közel 50 egysége nyitva tart, hanem a legnépszerűbb Oakley és Ray-Ban napszemüveg márkákat forgalmazó Sunglasses Spot üzleteiket is újra nyitották.

A különleges üzleti felállást jelentő, „egy márka, két cég” jegyében megkezdett terjeszkedés az idén sem áll le. Az Optic World sztorit ugyanis ma már az esztergomi Sasvári testvérpár, az idősebbik, Sasvári Béla mellett öcsse, Sasvári Viktor cégei építik tovább, lépésről lépésre.

A márka első üzletét még Sasvári Béla nyitotta meg 1993-ban. Vácra esett a választása, mert szülővárosukban, Esztergomban akkor már több magán optikai üzlet is működött. A szó szoros értelmében garázscégként induló szemüveg szaküzlet – ahol tulajdonosként, Sasvári Béla nappal az ügyfelekkel és az árubeszerzéssel, este pedig a lencse csiszolással foglalkozott – már jó alapot teremtett a tovább lépéshez. Az optikus családból származó üzletember – szüleik a legendás esztergomi szemüvegkeret gyárban, a Granvisusban dolgoztak, ahol édesapjuk a nagykereskedelmet és az optikai üzletekkel való kapcsolattartást irányította – ugyanis a szemüvegkészítés mestersége a mellett a saját üzlet révén a kereskedelemben is gyakorlatot szerzett.

Így, amikor az Ofotért privatizációja után lehetőség nyílt, 1995-től, franchise partnerként – Esztergomban, Szentesen, Gyulán, Cegléden, és még több vidéki kisvárosban -, a legendás cég több üzletét is üzemeltette annak márkaneve alatt. Később a nagykereskedelembe is belekezdett, majd a főváros bevétele következett, amihez a kezdeti lépést, 2003-ban, az első pesti Optic World üzlet megnyitása jelentette a Bazilikánál a Hercegprímás utcában. Ezt követően pedig sorban jelent meg az Optic World logója az Andrássy úton, majd a West-End-el kezdődően az összes budapesti bevásárlóközpontban, valamint az Auchan áruházak üzletsorán.

A növekedésnek az sem vetett gátat, hogy az Ofotért mellett már a Vision Express üzleteket is tulajdonló Fotexet felvásárló multinacionális cég beszűntette a franchise kapcsolatot. Így pedig a magyar testvérpár márkája ma már tisztán a nemzetközi piac egyik legnagyobb szereplőjének versenytársaként tevékenykedik a magyar piacon.

Sasvári Viktor

Sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy időközben a fiatalabb testvér, Sasvári Viktor is beszállt az üzletbe, elindítva az Optic World másik lábát jelentő Juszt Optika kft.-t. A fiatalabb testvér nagykereskedelem terén megmutatkozó kiváló érzékét kihasználva így először az Olaszországból behozott, majd azt követően már a Kínában legyártatott szemüveg kereteket is értékesítették nagy-, illetve kiskereskedelmi partnereiknek.

Miközben a beszerzés, illetve a kínai gyártatás kapcsán továbbra is megvannak a közös pontok, a két testvér cégei önálló nagy-, illetve kiskereskedelmet folytatnak. Emellett pedig mindketten saját szemüvegkeret márkát is felépítettek.

Kettejük összehangolt piacépítésére jellemző, hogy mindig előre egyeztetik, ki miben lát fantáziát. Így nyitott például Optic World üzleteket az Árkád bevásárló központokban az Aréna Plazában, illetve tavaly ősszel nyitott üzletével a Budapest Airport tranzit várójában Sasvári Viktor, miközben a MOM Parkban, a Mammutban és a West-Endben Sasvári Béla üzletei vannak jelen.

Ezzel kapcsolatban a két testvér azt vallja, hogy a hazai piac 50 százalékát lefedő külföldi versenytárs mellett magyar cégként úgy tudnak versenyképesek lenni, hogy kisebb szervezeteket üzemeltetnek és közös törzsvásárlói kártyát, illetve a termékekre kiterjesztett garanciát adva, a beszerzéstől az üzletpolitikáig, rugalmasabban is alkalmazkodnak a magyar fogyasztók speciális elvárásaihoz. Üzletfilozófiájuk szerint ezért nem eladni akarnak, hanem a tisztánlátás örömét megadva, az egyéni igényekhez igazodva kiszolgálni a vásárlókat. A szemvizsgálatokat végzők ezért náluk mind hivatalos végzettséggel rendelkező optometristák, akik a legmodernebb szemvizsgáló berendezéseken dolgoznak. Az üzletekben mellettük dolgozók pedig látszerész végzettségűek, mivel a hozzájuk jelentkezőket ennek hiányában azonnal beiratják a szakmai képzésre.

Savári Béla szerint a pandémia két szempontból is jelentős hatást gyakorolt a piacra. Egyrészt azzal, hogy az üzleti életben és az oktatásban is előtérbe kerültek az online megoldások, a korábbinál is több embert kényszerült számítógép és monitor elé. A digitális eszközök általánossá válásával pedig folyamatosan romlik az emberek szeme, jellemző, hogy Kínában például már a 18 éves gyerekek 80 százaléka szemüveges. A másik jelentős hatás, hogy a távolságtartás időszakában mindketten megerősítették a saját – Optic World, illetve Smart Optika néven üzemelő – webshopjukat, amelynek forgalma a szemvizsgálatot nem igénylő szegmensben érezhetően megnövekedett.

Az, hogy a kormányzati intézkedések hatására lassan ismét visszaáll az élet a rendes kerékvágásba, az Optic World számára is újabb lehetőségeket teremt növekedési terveik megvalósítására, amelynek fontos eleme az ősszel, egy Optic World szaküzlet és egy, Oakley, illetve Ray-Ban márkaüzlet megnyitása az Etele Plazaban.

Kocsis Erika

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Felülettisztító drónok szállták meg a Müpát

Környezetbarát, magyar fejlesztésű drónnal tisztították meg a Müpa homlokzatát. A drón 30 méteres magasságig, 200 bar nyomású vízsugárral dolgozik, teljesen vegyszermentesen, megfelelve a légügyi előírásoknak.

A kormány meghosszabbítja a kamatstopot 

A kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy megvédje a magyar családokat és hosszútávon biztosítsa számukra a kiszámítható, fenntartható lakhatást.

Felgyorsulhat a gépjárművek honosítási eljárása

A jövőben valamennyi, a közlekedési hatóság által engedélyezett vizsgaállomáson lehet honosítási eljárást végezni, ráadásul minden járműkategóriában, amelyre az adott vizsgahely engedéllyel és eszközökkel rendelkezik.

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat.
Hirdetés

Hírek

A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad

 A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat arra, hogy leküzdjék az időről időre megjelenő gazdasági és egyéb kihívásokat.

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

A szülők is használhatják a KRÉTA idegen nyelvi felkészítő modulját

A lehetőség a webes felületen már csütörtökön elérhető, míg a mobilalkalmazásban egy frissítés után hétfőtől.

Bécs is versenyben az európai MI-Gigagyárért

Bécs hivatalosan is pályázik az Európai Unió által tervezett öt MI-Gigagyár egyikének otthont adni, hogy a kontinens mesterséges intelligencia-központjává váljon az adatvédelem, fenntarthatóság és digitális humanizmus elvei mentén.

MVM és Mol – Megérkezett az első közös kőolajszállítmány Omišalj kikötőjébe

Megérkezett az első közös azeri kőolajszállítmány az MVM-csoport és a Mol-csoport együttműködésének eredményeként a horvátországi Omišalj kikötőjébe

11 balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében

Egyelőre 11 balatoni állomáson indul el az a Nyugat-Európából ellesett gyakorlat, amelynek lényege, hogy a peronokat szektorokra osztották, ezeket táblák jelzik a peron mellett, és mindenhol elhelyeztek egy ábrát, ahol mindenki leolvashatja, hogy a vonatában az a kocsi, amivel ő utazik, melyik szektornál áll meg

Budapest strandol – indul a nyár a főváros fürdőiben

Megérkezett a nyár, kezdődik a vakáció – a budapesti fürdők és strandok felkészültek a szezonra, a fürdőzési lehetőségek mellett pedig ez évben is különféle programokkal várják a vendégeket.

Mire fordítsuk az emelkedő családi adókedvezményt?

Július 1-jétől jelentős változás lép életbe a magyar adórendszerben: emelkedik a családi adókedvezmény mértéke, ami további támogatást jelent a magyar családok számára. A szakértő szerint a gyermekek számától függően havonta akár több tízezer forinttal is nőhet a szabadon elkölthető jövedelem.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg