Olaf Scholz szövetségi kancellár és Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója megnyitja a kuppenheimi akkumulátor-újrahasznosító üzemet.
A német autógyártóknak nem kell félniük a kínai versenytől – mondta Olaf Scholz kancellár a Mercedes-Benz első akkumulátor-újrahasznosító üzemének megnyitóján, amelyet Németország új iparpolitikai programjának részeként jellemzett.
”Egyesek azt mondják, hogy Kína sokkal jobban teljesít az elektromos motorok terén, mint mi” – mondta Scholz. „A német vállalatoknak nem kell félniük ettől a versenytől” – tette hozzá, rámutatva, hogy az iparág a múltban már átvészelte a dél-koreai és japán erős versenyt. A kancellár emellett megerősítette Németország álláspontját a kínai gyártású elektromos járművekre (EV) kivetett európai uniós vámokkal szemben.
„Ellenzem az olyan vámokat, amelyek ártanak nekünk” – folytatta a délnyugat-németországi Kuppenheimben tartott megnyitó ünnepségen. „Az EU-nak ott kellene ilyen intézkedéseket alkalmaznia, ahol a dömping és a támogatások ténylegesen hátrányos helyzetbe hozzák az európai termelőket, például az acéliparban” – tette hozzá a Reuters tudósítása szerint.
Az európai autóipar számos kihívással néz szembe, a magas termelési költségektől kezdve az elektromos járművekre való átálláson át a csökkenő keresletig és az erősödő versenyig. Ezek a problémák néhány európai autógyártót kapacitáscsökkentésre késztettek, míg a régió legnagyobb szereplője, a Volkswagen először fontolgat gyárbezárásokat Németországban.
A Mercedes valamennyi gyára jól van kihasználva, kivéve egy gyárat a németországi Sindelfingenben, ahol a csúcskategóriás S-osztály modellcsaládot gyártják – mondta Jörg Burzer, a Mercedes termelésért felelős igazgatósági tagja. A Mercedes harmadik negyedévi eladásai Kínában, ahol a vállalatcsoport eladásainak mintegy harmadát bonyolítja, 13%-kal csökkentek, különösen a kínai ingatlanválság miatti alacsonyabb luxuskereslet miatt, amely főként az S-osztályt érintette.
A Mercedes egyébként azt tervezi, hogy a most átadott, szén-dioxid-kibocsátásmentes gyárban a régi elektromos autók akkumulátoraiból nyersanyagokat, például lítiumot, nikkelt és kobaltot von ki, hogy később újra felhasználhassa azokat.
A kancellár október 21.-i beszédének apropója az volt, hogy az EU magas vámokat vet ki a kínai gyártású elektromos autókra, mondván, hogy azok tisztességtelen állami támogatásban részesülnek. Peking ezt tagadja, és megtorlással fenyegetőzik, míg a német autógyártók, amelyek nyereségük mintegy harmadát Kínában termelik, aggodalmuknak adtak hangot, és további tárgyalásokra szólítottak fel.
Fotó, illusztráció: group.mercedes-benz.com