A rohamosan idősödő társadalmakban a nyugdíjrendszerek teljesítőképességének határai miatt kulcskérdés az az öngondoskodás, amiben az Allianz Hungária tapasztalatai szerint a magyar társadalom a rosszul teljesítők közé tartozik. A biztosító ezért újabb kampányban hívja fel a figyelmet a saját erőből történő biztonság megteremtésének fontosságára.
Az egyik legutóbbi kutatás szerint a magyarok 54 százaléka a nyugdíjkorhatár betöltésével teljesen abbahagyná a munkát. Ennek megvalósítását azonban az öngondoskodás alacsony aránya nehezíti.
Az előrejelzések szerint az Európai Unió 80 év feletti lakossága 2080-ra több mint kétszeresére nő majd 2017-hez képest, a tagországok nyugdíjrendszerei viszont egyelőre nem képesek lépést tartani ezzel. Ennek ellenére az Insurance Europe 10 országban végzett felmérése alapján az európai felnőtt lakosság 43 százalékának nincs önálló nyugdíj-megtakarítása, miközben 62 százalékukat érdekelnék a nyugdíjkiegészítés lehetőségei.
Az Allianz Hungária Zrt. a különböző generációk jövőtudatosságát és öngondoskodási szokásait vizsgáló, nem reprezentatív kutatása szerint hazánkban többen fektetnek nyugdíjalapokba, mint bankbetétbe, és a magyarok több mint fele optimista azzal kapcsolatban, hogy a nyugdíjkorhatárt elérve örökre befejezi a munkát. Miközben az egyes generációk több lábon állnak a pénzügyi előtakarékosság terén, a jövőben legszívesebben ingatlanokba fektetve vagy a matrac alatt tartanák a pénzünket.
Az Allianz ezért is indította el most azt a nemzetközi, pénzügyi és biztosítási tudatosságot támogató „Start making Cents, azaz Az öngondoskodó” című kampányfilm-sorozatát, amelyben a kétszeres Oscar-, Golden Globe- és BAFTA-díjas színész, Christoph Waltz a főszereplő, akit olyan filmekből ismerhetünk többek között, mint a Becstelen brigantyk és a Django. A reklámfilmekben Waltz példákon keresztül mutatja meg, miért fontos a pénzügyi és biztosítási tudatosság.
Mivel az Allianz szakértői szerint a pénzügyi tudatosság terén minden olyan országban van még hova fejlődni, ahol az Allianz jelen van, ez a magyar lakosságra is igaz. Ezért az Allianz Magyarországon a videós kampányt követően további tartalmakkal, még szélesebb körben folytatja az edukációt.
Kocsis Erika