A legújabb technológiát, a mesterséges intelligenciát is beveti a KLM légitársaság annak érdekében, hogy csökkentse a járatkiszolgálási folyamatban keletkező ételhulladék mennyiségét.
Az Amszterdamból induló KLM repülőgépekbe mostantól legalább fél százalékos arányban fenntartható kerozint töltenek. De mivel ez plusz költséget jelent, a KLM az út hosszától és a foglalt utazási osztálytól függően 1-12 eurót számol fel jegyenként.
Pilótának lenni állomfoglalkozás volt. A pandémia azonban rémálommá tette a pilóta létet: tömeges elbocsátások, a bérek és az azon kívüli juttatások extrém megnyirbálása és a repült órák hiánya miatt elvesző típusengedélyek világa lett.
Nem csupán szimbolikus jelentősége van annak, hogy nem sokkal a KLM után az Air France is az elsők között indította újra budapesti járatait. Magyarország és Franciaország ugyanis ezer szállal kötődik egymáshoz, a gazdasági kapcsolat pedig hagyományosan erős volt az utóbbi években is.
It is not purely symbolic that shortly after KLM, Air France was also one of the first to restart its flights to Budapest, but also because Hungary and France are connected by a myriad of threads and because, the economic relationship has traditionally been strong in recent years.
A valóságban is működik a húsz százalékos hajtóanyag megtakarítást ígérő, különleges V alakú kísérleti repülőgép, a Flying-V, amelynek modelljét mérnökök, a TU Delft holland műszaki felsőoktatási intézmény kutatói és egy drónpilóta tesztelt egy németországi repülőtéren.
Igaz, a Covid-járvány átmenetileg padlóra küldte a légiipart, de az Air France már újjászervezte hálózatát, és ismét üzemelteti magyarországi járatait is – fejtette ki Kiss Ildikó, az Air France–KLM magyarországi vezetője.
Although the COVID pandemic temporarily pulled the rug from under the aviation industry, Air France has already reorganized its network and is also operating its flights to Hungary again, explained Ildikó Kiss, the head of Air France - KLM in Hungary.
A holland királyi légitársaság 3,2 milliárd euró értékű hitelről és hitelkeretről állapodott meg a kormányzattal. A Ryanair szerint a lépés versenytorzító hatású, ezért az uniós bíróság elé viszi az ügyet.
A kormányok kényszerintézkedései miatt egyre több légitársaság függeszti fel üzemelését, a még repülő cégek pedig jelentős kapacitás-csökkentést hajtottak végre. Az érdekükben felszólaló Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség csődhullám lehetőségére figyelmeztet.
Nagyjából nyolcvan járatot töröltek az amszterdami Schiphol repülőtéren a nyugdíjkorhatár emelése ellen meghirdetett országos sztrájk miatt, amely komoly fennakadásokat okozott a közlekedésben egész Hollandiában.
Eszkalálódik a vita az Air France-KLM légiszövetségben. A hollandok a KLM diszkriminációjáról beszélnek. Veszélyben látják az amszterdami reptér jövőjét, nagyobb beleszólást kérnek a konszern döntéseibe. Ezért a kormány titokban részvényeket vett.
„Ha Te ott vagy Feri, akkor csináljuk!” – 2001-ben így indult a mára piacvezetővé vált, tisztán magyar tulajdonú, független légi áruszállítási vezérügynökség (angolul GSSA / General Sales and Service Agent), az R-BAG Group története. Tulajdonosa Kovács Ferenc legutóbb az iparág legnagyobb szereplői közé tartozó orosz AirBridgeCargo óriásgépét hozta rendszeres járattal Budapestre, de a tervek még korántsem értek véget.
A sztrájkok miatt lett veszteséges az Air France-KLM francia-holland légitársasági csoport az első félévben, a munkabeszüntetés több mint 300 millió eurójába került a cégnek.
A kormány a környezet helyreállításától társadalmi előnyöket is vár, hiszen így rozsdaövezetek kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba, a környékük felértékelődhet, és javul azoknak a vállalkozásoknak a megítélése, amelyek ezekből a fejlesztésekből részt vállalnak.
November 29. és január 6. között egyetlen lakossági ügyfelnél sem kapcsolják ki az áram- vagy földgázszolgáltatást, még akkor sem, ha valakinek 60 napon túli számlatartozása van.
Vegyesen alakult, kevéssé változott a forint árfolyama csütörtök reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
A kormány a környezet helyreállításától társadalmi előnyöket is vár, hiszen így rozsdaövezetek kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba, a környékük felértékelődhet, és javul azoknak a vállalkozásoknak a megítélése, amelyek ezekből a fejlesztésekből részt vállalnak.
November 29. és január 6. között egyetlen lakossági ügyfelnél sem kapcsolják ki az áram- vagy földgázszolgáltatást, még akkor sem, ha valakinek 60 napon túli számlatartozása van.
Sokmillió forintos kiadást okoznak a vízműveknek a vécén lehúzott nedves törlőkendők – intelligens szivattyú lehet a megoldás a „zsírszörnyek” elleni harcban
Minden hungarikum mögött ott van a magyar észjárás, a magyar kéz munkája, a magyar szív hűsége, ezért ezek az értékek nem csupán büszkeségeink, hanem válaszaink arra, hogy kik vagyunk mi magyarok.
A Déli Körvasút fejlesztése napi 60 ezer ingázó autó forgalmával, 300 kilométeres kocsisorral mentesíti a budapesti utak zsúfoltságát, ezzel évente több mint 104 tonna nitrogénoxiddal és közel 900 tonna szénmonoxiddal csökkenti a főváros levegőszennyezését.
Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek