Kezdőlap Autó Ilyen a török autó, amit Orbán Viktor Erdoğantól kapott és ki is...
No menu items!

Ilyen a török autó, amit Orbán Viktor Erdoğantól kapott és ki is próbált

Kép: Murat Cetinmuhurdar/Török elnökség/HandoutAA/képszövetség

Törökország autóipari történelmet írt a Togg-al, az ország első elektromos autójával, amely egyben az első olyan jármű, amit a török ​​autóipar – nem más márkáknak bedolgozva – valaha is gyártott. A török állami Togg gyár 2018-as megszületését Recep Tayyip Erdoğan török elnök kezdeményezte azzal, hogy Törökországnak szüksége van egy nemzeti autómárkára.

Recep Tayyip Erdoğan török elnök mostani Magyarországi látogatásakor ajándékozta meg a magyar miniszterelnököt azzal a török, Togg márkájú elektromos autóval, amit Orbán Viktor és az anyósülésben Erdogan elnök rögtön ki is próbált.

Törökország az elmúlt években számos politikai és gazdasági intézkedést hozott annak érdekében, hogy növelje függetlenségét más országoktól, aminek a saját autógyártás is a részét képezi. A Deutsche Welle, a DW tudósítása szerint a 2018-ban alapított Togg gyárban 2022-ben jelképes évfordulón október 29-én a Török Köztársaság megalakulásának évfordulóján kezdődött meg a gyártás.

A tervek szerint az első időszakban 17-18 ezer elektromos autó készül a Togg Isztambul melletti gyárában, ahol öt év alatt 175 000-re akarják növelni a kapacitást.

Annak ellenére, hogy a Togg koncepciója a bárki által megfizethető török „népautó” kategória megteremtése volt, az autó a török átlagemberek által megfizethető 500 000 líra helyett a 900 000 török ​​lírás (körülbelül 50 000 €) kategóriába csúszott át. A jó hír az, hogy az újabb tervek szerint néhány éven belül a megfizethetőbb modellek is megjelennek majd a piacon. A várakozás azért is belefér, mert Törökország infrastruktúrája még nem áll készen az e-autókra való átállásra.

A Togg autókat Törökországban tervezik és szerelik össze, olyan alkatrészeket importálva, mint az akkumulátor, a motor és egyes elektromos rendszerek. Így az induláskor a járművek gyártásához felhasznált anyagok 51%-a török ​​gyártású, miközben a tervek szerint ez az arány a következő években 65%-ra növekedhet. A Togg-ok értékesítési stratégiájában az a csavar, hogy miközben az autókat a török piacra tervezték, de az áruk miatt leginkább az ott élő külföldieknek. Ami elsősorban az autó felépítéséhez használt alkatrészek kombinációjából fakad, ami megnöveli a gyártási költségeket, mondván, ha a márkának sikerül majd 70%-ban török ​​gyártmányú alkatrészeket használni, akkor az autói már nemzetközi szinten is versenyképesek lesznek.

A török autógyártó első meghatározó debütálásainak egyike 2022-ben a Las Vegas-i CES szórakoztató elektronikai vásáron volt, ahol a brit Autocar tudósítása rendkívül autonóm koncepcióautóként, „okoseszközként” definiálták a Togg-ot. Mehmet Gürcan Karakas vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat nem hagyományos autógyártó. „Technológiai vállalatként határozzuk meg magunkat. Ezért vagyunk a CES-en, a legújabb technológiai újítások és az elsők találkozóhelyén”- magyarázta.

A Togg célja, hogy felhasználó-központú, adatvezérelt termékeket kínáljon a mobilitási élmény fokozása érdekében. A tervek szerint 2030-ig egymillió járművet dobna piacra öt szegmensben, amelyek közül az első a C szegmensű SUV értékesítése. A gyár akkori közleménye szerint a debütáló modell “az első elektromos SUV lesz, amelyet nem hagyományos gyártó gyárt a kontinentális Európában”. Utána jön egy limuzin és egy ferdehátú, mindkettő szintén a C-szegmensben, majd a kínálat egy kompakt SUV-val és egy MPV-vel bővül. Az összes modellt ugyanaz a moduláris platform fogja alátámasztani.

A 20203 márciusi piacra lépéskor a Togg standard T10X modell ára 953 000 török ​​líráról indult, míg a hosszabb hatótávolságú modell ára 1,215 millió lírától stratolt az AA információi szerint. A 160 kW-os (218 lóerős) T10X hátsókerék-meghajtású modellhez két különböző akkumulátor-opcióval a vásárlók 314 kilométeres (195 mérföldes) vagy 523 kilométeres (325 mérföldes) hatótávolság közül választhatnak. A T10X első változata 7,6 másodperc alatt tud 0-ról 100 km/órára gyorsulni, míg a második, amelynek szállítása október 29-én kezdődik, 4,8 másodperc alatt tud 0-100 km/órára. A 320 kW teljesítményű (435 lóerős) második változat összkerékhajtású. A TOGG T10X akkumulátorai 20%-ról 80%-ra tölthetők fel 28 percnél rövidebb idő alatt a gyorstöltő állomásokon. A modell vezetői hat különböző szín közül választhatnak.

A magyar miniszterelnök viszont – ajándékként -, színkiválasztással kapta a modellt.

Érsek M. Zoltán

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

MSZÉSZ elnök: a nemzetközi versenyképességhez növelni kell a szállodaipar profitabilitását

A szállodai szakma pozitív jövőképének kulcsa az ember, a...

Győrben nyitotta meg második BYD értékesítési pontját az AutoWallis Csoport

Győrben nyitotta meg második BYD értékesítési pontját, az első vidéki BYD bemutatótermét az AutoWallis

Horvátország 122 külföldi várossal, rekord számú járattal várja a turistákat a 2025-ös nyári szezonban  

A Horvát Idegenforgalmi Közösség adatai szerint Horvátország a 2025-ös nyári repülési szezonban, március végétől október végéig, 122 külföldi várossal lesz közvetlen légi összeköttetésben.

Az MBH Bank 123 forint osztalékot fizethet részvényenként

Az MBH Bank igazgatósága törzsrészvényenként 123 forint osztalék kifizetését javasolja a társaság közgyűlésének a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján közzétett előterjesztés szerint.
Hirdetés

Hírek

Devizapiac – Vegyesen változott kedd estére a forint árfolyama

Az euró árfolyama a reggel hét órakor jegyzett 402,86 forintról 402,12 forintra gyengült 18 órakor, napközben 401,77 forint és 403,69 forint között mozgott.

Nem ússzuk meg: áprilistól ez is kell a beutazáshoz az Egyesült Királyságba

Április 2-tól minden magyar állampolgárnak is szüksége lesz az...

Vidéki otthonfelújító nyugdíjasok irány az Államkincstár

A kormány kibővítette a kedvezményezetti kört, így a nyugdíjasok...

Így módosulhat most az ESG-törvény

A Nemzetgazdasági Minisztérium társadalmi egyeztetést indít az Európai Bizottság...

Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama hétfő reggel a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Március végétől Debrecenből Lipcsébe és Máltára hoz járatot a BMW

A Universal Airlines március 30-tól heti két retúrjáratot indít...

Németország kiszabadult a költségvetési kalodából. Örülhetünk?

Friedrich Merz A német parlament történelmi döntést hozott: elfogadták azt...

Gyengült hétfő reggelre a forint

Az eurót hétfő reggel hét órakor 399,59 forinton jegyezték a péntek esti 398,92 forint után. A dollár jegyzése 367,36 forintra ment fel 366,46-ról, a svájci franké pedig 415,39-re 414,30 forintról.
Hirdetés

Gazdaság

Európai terjeszkedéséhez olasz bankot nézett ki az ING

  Fotó: popso.it Európai terjeszkedési tervéhez igazodva az ING, Olaszország felé vette az irányt, ahol a Banca Popolare di Sondrioval vette fel a kapcsolatot. Az ING Group...

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet