Kezdőlap Autó Ilyen a török autó, amit Orbán Viktor Erdoğantól kapott és ki is...
No menu items!

Ilyen a török autó, amit Orbán Viktor Erdoğantól kapott és ki is próbált

Kép: Murat Cetinmuhurdar/Török elnökség/HandoutAA/képszövetség

Törökország autóipari történelmet írt a Togg-al, az ország első elektromos autójával, amely egyben az első olyan jármű, amit a török ​​autóipar – nem más márkáknak bedolgozva – valaha is gyártott. A török állami Togg gyár 2018-as megszületését Recep Tayyip Erdoğan török elnök kezdeményezte azzal, hogy Törökországnak szüksége van egy nemzeti autómárkára.

Recep Tayyip Erdoğan török elnök mostani Magyarországi látogatásakor ajándékozta meg a magyar miniszterelnököt azzal a török, Togg márkájú elektromos autóval, amit Orbán Viktor és az anyósülésben Erdogan elnök rögtön ki is próbált.

Törökország az elmúlt években számos politikai és gazdasági intézkedést hozott annak érdekében, hogy növelje függetlenségét más országoktól, aminek a saját autógyártás is a részét képezi. A Deutsche Welle, a DW tudósítása szerint a 2018-ban alapított Togg gyárban 2022-ben jelképes évfordulón október 29-én a Török Köztársaság megalakulásának évfordulóján kezdődött meg a gyártás.

A tervek szerint az első időszakban 17-18 ezer elektromos autó készül a Togg Isztambul melletti gyárában, ahol öt év alatt 175 000-re akarják növelni a kapacitást.

Annak ellenére, hogy a Togg koncepciója a bárki által megfizethető török „népautó” kategória megteremtése volt, az autó a török átlagemberek által megfizethető 500 000 líra helyett a 900 000 török ​​lírás (körülbelül 50 000 €) kategóriába csúszott át. A jó hír az, hogy az újabb tervek szerint néhány éven belül a megfizethetőbb modellek is megjelennek majd a piacon. A várakozás azért is belefér, mert Törökország infrastruktúrája még nem áll készen az e-autókra való átállásra.

A Togg autókat Törökországban tervezik és szerelik össze, olyan alkatrészeket importálva, mint az akkumulátor, a motor és egyes elektromos rendszerek. Így az induláskor a járművek gyártásához felhasznált anyagok 51%-a török ​​gyártású, miközben a tervek szerint ez az arány a következő években 65%-ra növekedhet. A Togg-ok értékesítési stratégiájában az a csavar, hogy miközben az autókat a török piacra tervezték, de az áruk miatt leginkább az ott élő külföldieknek. Ami elsősorban az autó felépítéséhez használt alkatrészek kombinációjából fakad, ami megnöveli a gyártási költségeket, mondván, ha a márkának sikerül majd 70%-ban török ​​gyártmányú alkatrészeket használni, akkor az autói már nemzetközi szinten is versenyképesek lesznek.

A török autógyártó első meghatározó debütálásainak egyike 2022-ben a Las Vegas-i CES szórakoztató elektronikai vásáron volt, ahol a brit Autocar tudósítása rendkívül autonóm koncepcióautóként, „okoseszközként” definiálták a Togg-ot. Mehmet Gürcan Karakas vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat nem hagyományos autógyártó. „Technológiai vállalatként határozzuk meg magunkat. Ezért vagyunk a CES-en, a legújabb technológiai újítások és az elsők találkozóhelyén”- magyarázta.

A Togg célja, hogy felhasználó-központú, adatvezérelt termékeket kínáljon a mobilitási élmény fokozása érdekében. A tervek szerint 2030-ig egymillió járművet dobna piacra öt szegmensben, amelyek közül az első a C szegmensű SUV értékesítése. A gyár akkori közleménye szerint a debütáló modell “az első elektromos SUV lesz, amelyet nem hagyományos gyártó gyárt a kontinentális Európában”. Utána jön egy limuzin és egy ferdehátú, mindkettő szintén a C-szegmensben, majd a kínálat egy kompakt SUV-val és egy MPV-vel bővül. Az összes modellt ugyanaz a moduláris platform fogja alátámasztani.

A 20203 márciusi piacra lépéskor a Togg standard T10X modell ára 953 000 török ​​líráról indult, míg a hosszabb hatótávolságú modell ára 1,215 millió lírától stratolt az AA információi szerint. A 160 kW-os (218 lóerős) T10X hátsókerék-meghajtású modellhez két különböző akkumulátor-opcióval a vásárlók 314 kilométeres (195 mérföldes) vagy 523 kilométeres (325 mérföldes) hatótávolság közül választhatnak. A T10X első változata 7,6 másodperc alatt tud 0-ról 100 km/órára gyorsulni, míg a második, amelynek szállítása október 29-én kezdődik, 4,8 másodperc alatt tud 0-100 km/órára. A 320 kW teljesítményű (435 lóerős) második változat összkerékhajtású. A TOGG T10X akkumulátorai 20%-ról 80%-ra tölthetők fel 28 percnél rövidebb idő alatt a gyorstöltő állomásokon. A modell vezetői hat különböző szín közül választhatnak.

A magyar miniszterelnök viszont – ajándékként -, színkiválasztással kapta a modellt.

Érsek M. Zoltán

 

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nagy István: a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke és jövedelmezősége is bővült

Felidézte, az állatbetegségek közül a ragadós száj- és körömfájás 50 év után jelent meg Magyarországon. További nehézséget okozott az afrikai sertéspestis, a kéknyelv, a kiskérődzők pestise vagy a madárinfluenza vírusa is - tette hozzá.

A hazai fenyőfa a menő

A vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel otthonában -

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.
Hirdetés

Hírek

Nagy István: a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke és jövedelmezősége is bővült

Felidézte, az állatbetegségek közül a ragadós száj- és körömfájás 50 év után jelent meg Magyarországon. További nehézséget okozott az afrikai sertéspestis, a kéknyelv, a kiskérődzők pestise vagy a madárinfluenza vírusa is - tette hozzá.

A hazai fenyőfa a menő

A vásárlók háromnegyede idén is hazai termelők termékeit díszítheti fel otthonában -

Az Essity elnyerte az EcoVadis Platinum 2025 minősítést

Az Essity megkapta az EcoVadis Platinum 2025 minősítést, így ismét a világ vállalatainak legfelső 1%-ában szerepel a CSR-teljesítmény alapján.

Határon átnyúló projekt erősíti a Fertő gyep és nádas kezelését

A most induló GRACE INTERREG projekt és a GRASSLAND-HU LIFE projekt stratégiaalkotása kölcsönösen támogatja majd egymást.

NGM: a Fitch Ratings továbbra is befektetésre ajánlja Magyarországot

A globális kihívások ellenére a nyugati és a keleti befektetők egyaránt megbízható partnerként és találkozási pontként tekintenek hazánkra.

Bécs Európa digitális jövőjét építi

A SEMIC 2025 konferencián Koppenhágában a város nyerte el az Európai Bizottság Public Sector Tech Watch Best Cases Awardját, ahol olyan megoldásokat díjaznak, amik közszolgáltatások javítása és a belső folyamatok fejlesztése által megkönnyítik az adott város polgárai számára az ügyintézést.

Idén két budapesti kerületben és Miskolcon lehetett eladni a leggyorsabban ingatlant

A Duna House adatai szerint idén Budapesten a IX. és X. kerületben keltek el a leggyorsabban a lakások, 55 illetve 63 nap alatt, míg a vidéki nagyvárosok közül Miskolcon volt a leggyorsabb az értékesítés, 86 napos átlagos értékesítési idővel.

6,2 százalékkal bővült a mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke idén

2025-ben a mezőgazdaság kibocsátása 4,4 ezer milliárd forint felett alakult, ez 6,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bővüléshez a teljes termelési árszínvonal 10 százalékos, továbbá az állattenyésztés volumenének 2,5 százalékos emelkedése járult hozzá.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.