Kezdőlap Menedzser-Kihívások Nagy János, Volvo Galéria: Márkaszervíz, minőségi megoldással
No menu items!

Nagy János, Volvo Galéria: Márkaszervíz, minőségi megoldással

A nyolcvanas években egy valamirevaló amerikai filmben, egy valamirevaló értelmiségi Volvo-t vezetett. Ami azt üzente: nem a külcsín, a belbecs az igazi érték. Azóta nagyot változott a világ: a biztonság szinonimájának tartott svéd márka dizájnja klasszikus formával szakítva trendivé, a magyar piac meghatározó szereplőjének számító Volvo Galéria önálló márkakereskedéssé, az idősebb autókba a márkaszervizben szerelt Volvo alkatrész pedig örök garanciássá vált.

– A versenytársakkal szemben, mi a Volvo-val talán, egy kicsit visszafogottabb megjelenésű márkát képviselünk, ami egyértelműen a letisztult, természetközeli svéd életmódból és az ehhez kötődő legendás, sallangmentes skandináv dizájnból ered. Ezért onnantól, hogy a Volvo Car Corporation 2000-ben, egy új értékesítési szisztéma keretében a Westend City Centerben létrehozta saját magyarországi importőri tulajdonban lévő értékesítési pontját, a Volvo Galériát, és én értékesítőként a céghez kerültem, a márka prémium jellegét hangsúlyozva, azokat az értékeket mutattuk be az ügyfeleknek, amelyek a Volvo-t egyedivé tették – magyarázza Nagy János a Volvo Galéria Budapest ügyvezető igazgatója.

A sikeres kezdeti évek után a 2008-as globális válság természetesen a Volvo Galéria számára is nehéz időszak volt, de a szakember szerint az alsó, közép kategóriás márkáknál annyival könnyebb volt a helyzetük, hogy a prémium kategóriát kevésbé érintette a recesszió. Vevőkörük fizetőereje is megmaradt, ami a nagyobb tőkeerő mellett annak is köszönhető, hogy ezek az ügyfelek pénzügyileg tájékozottabbak és óvatosabbak.

Természetesen két-három évig azért mi is megéreztük a kereslet visszaesését. A stagnálásból úgy próbáltunk kitörni, hogy mivel az egyéni vásárlók száma nagyon megcsappant, a nagyobb cégek és a KKV-k felé fordultunk. Itt az volt az előnyünk, hogy miközben prémium érzést kínáltunk, a Volvo megfizethető alternatívát jelentett.

Miközben az elmúlt évtizedekben a svéd márka új modelljeinek megjelenése már egyre inkább a nemzetközi divattrendekhez igazodott, sőt olykor maga a Volvo teremtett trendet autói megjelenésével. A márka 2010-ben a Fordtól új tulajdonoshoz került. A vevő, a kínai Geely autógyár elkötelezettségét jelezte, hogy a tranzakcióhoz kötődően egy évi 300 ezer Volvo gyártására képes gyár építésébe is azonnal belekezdett Pekingben. Az élet azóta azt is bebizonyította, hogy a tranzakció nemcsak azért tartozik az egészséges márkafelvásárlások közé, mert ezzel a Volvo a helyi piac elvárásai szerint készülő luxus modelljeivel az elektromos autózás felé jelentős léptékben haladó kínai piacon is megvetette a lábát,  hanem azért is, – ami az európai piac számára fontosabb -, mert a stabilabb gazdasági alapokra került Volvo a svéd kutatás-fejlesztési bázisát és identitását megőrizve, a hibrid és elektromos hajtás bevezetésével, a folyamatos megújulásra is képessé vált.

A tény, hogy kínai tulajdonoshoz került a márka, a rossz beidegződések miatt eleinte némi pejoratív fogadtatást kapott, mert az emberek azonnal a gyenge minőséggel azonosították a kínai termékeket. Elfeledve, hogy a legtöbb prémium márka termékeit is ott állítják elő, mert a kínai ipar a csúcsminőségben is otthon van. Ráadásul a Volvo nemcsak, hogy megőrizte európai menedzsmentjét – ami Európában tanult kínai szakemberekkel is bővült – hanem göteborgi gyárát tovább is fejlesztette. Ezt érzékelve hamar megnyugodtak a kedélyek. Már csak azért is, mert a hat éve kezdődött fejlesztési program keretében, a márkát feljebb pozícionálva, az XC90-el indulva, teljes modellpaletta váltás vette kezdetét, vadonatúj alvázzal, elektronikával, motorválasztékkal.

Mindeközben a márka magyarországi háza táján is komoly változások történtek. A Volvo Galéria, amely 2006-ban a Váci úton, immáron márkaszervizzel együtt nyitotta meg új központját 2017-ben versenypiaci, valamint pénzügyi megfontolások miatt, különvált a magyarországi márkaimportőrtől. Az így már önálló kereskedelmi társaság ügyvezető igazgatója Nagy János lett.

– Eleinte tartottunk az önállósággal járó kihívásoktól, még úgy is, hogy a gazdasági hátterünk abszolút biztosított azzal, hogy – amire különösen büszkék vagyunk -, továbbra is a Volvo Car Corporation a tulajdonosunk. Induláskor azt tartottuk a legfontosabbnak, hogy minden fórumon ismertté tegyük a Volvo Galéria nevet, ami a jövőben még aktívabb márkakereskedőként prosperál a piacon a saját szerviz támogatásával.

A cégvezető nem titkolja, eleinte számára is kihívást jelentett, hogy korábbi kollégái egyik napról a másikra a beosztottjai lettek. De hamar kialakult az az új munkakultúra, ahol a régi jó kapcsolat mellett, ha kell a főnöki tekintélyt is érvényesíteni lehet. Mindezt úgy, hogy a cég létszáma – elsősorban a szerviz kapacitás növelésének köszönhetően – 45-ről több, mint 60 főre növekedett.

Az időközben az értékesítésben, a márkán belül megszerzett piacvezető pozíció mellett az anyavállalat tulajdonosi szerepe is kiemelt felelősséget jelent a számunkra. Mert bármilyen újdonsággal jön elő a Volvo, azt először nekünk kell sikerre vinnünk a magyar piacon. Ezért vezetőként nem csak az jelent változást a munkámban, hogy olyan új feladatokkal is foglalkoznom kell, mint amilyen például a HR, hanem azt is meg kellett tanulnom, hogy a napi feladatok megoldása helyett elsősorban a stratégiaialkotásra helyezzem a hangsúlyt.

A járványhelyzetben hektikus trendeket produkáló autópiac kihívásai alól így sem vonhatja ki magát a szakember. Mert miközben a tavalyi első negyedévük kiemelkedő mértékű, közel 50 százalékos növekedést hozott, az áprilisi üzletzár időszakában 25 százalékra esett vissza az értékesítés volumene. A munkatársakat és a vevőket védő maximális higiéniai biztonság megteremtése mellett ezért új megoldásokat is bevezettek, például a hozom-viszem szolgáltatást is meghonosították a szervizhez kötődően. Majd következett a nyári újranyitás, amikor ismét a megszokott szintre emelkedett az eladások száma. Így a Volvo Galéria a 2020-ban a 2463 idehaza értékesített Volvóból, 809 autó eladásával 33 százalékos márkarészesedést ért el. Az idei terv pedig már 815 új autó értékesítése.

Az autópiac nemcsak a járvány, hanem az Európai Unió szigorú környezetvédelmi szabályaihoz történő igazodás miatt is az új, alternatív hajtások előretörésével is folyamatosan változik. Szerencsére a Volvo ezen a területen is élen jár azzal, hogy hat éve hivatalosan is elkötelezte magát a fenntarthatóság mellett és elindult az elektrifikáció útján. Így jelentek meg először a plug-in hibrid, majd a mild-hibrid modellek, nyáron pedig már a magyar piacon is bemutatjuk az első, teljesen elektromos modellt. 2040-ig az a Volvo célkitűzése, hogy a teljes gyártási folyamata is klímasemleges legyen. A fenntarthatóság irányába tett lépések szerencsére a vevőkörünk preferenciáival is teljesen megegyeznek, ami nemhogy törést, hanem inkább erősödést jelent az értékesítésünkben, mert sok új ügyfél érdeklődését is felkeltette a márka zöld stratégiája.”

Nagy János szerint legalább annyira fontos, hogy a Volvo nemcsak a jövőre, hanem a meglévő ügyfelekre és a szerviz szolgáltatások minőségének növelésére is nagy gondot fordít. Ezért hirdette meg a Volvo, azt a programját, amelynek keretében azok a márkatulajdonosok, akik Volvo modelljüket márkaszervizben javíttatják, a beépített alkatrészekre életre szóló garanciát kapnak, ami addig érvényesíthető, amíg az autót tovább nem értékesítik. Ez olyan hosszútávú előnyt jelent, ami a márkafüggetlen szervizekkel szemben is versenyképessé teheti a Volvo márkaszervizeket.

Érsek M. Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Új elemekkel bővült a Hungarikumok Gyűjteménye és a Magyar Értéktár

A Hungarikum Bizottság döntésével 98-ra emelkedett a Hungarikum Gyűjteményében található elemek száma, a Magyar Értéktárban pedig immár 162 kiemelkedő nemzeti értéket tartunk számon

Az OTP az Alkotmánybírósághoz fordul az ATM törvény miatt

Az OTP Bank Nyrt. több hitelintézettel közösen alkotmányjogi panaszt terjesztett elő az Alkotmánybírósághoz, amelyben kéri az automata bankjegykiadó gépek telepítéséről szóló jogszabályok egyes rendelkezései Alaptörvénybe ütközésének megállapítását - közölte a pénzintézet a tőzsde honlapján hétfőn.

Nagy a baj az orosz Lukoilnál: vis maior Irakban, Bulgária az állami átvételre készül

Az iraki állami olajcég, a SOMO a szankciók nyomán felfüggesztette a Lukoil felé irányuló készpénzes és nyersolaj-kifizetéseket, valamint törölte a cég részesedéséből származó több szállítmányt is.

A Sofidel Hungary háztartásipapír-üzletágát a Vajda-Papír vásárolja meg

A 140 ezer tonnás éves gyártási kapacitású, 100 százalékos magyar családi tulajdonban lévő Vajda-Papír a hazai kereslet 55-60 százalékát állítja elő, a termelés 60 százalékát szállítja külföldre.
Hirdetés

Hírek

Új elemekkel bővült a Hungarikumok Gyűjteménye és a Magyar Értéktár

A Hungarikum Bizottság döntésével 98-ra emelkedett a Hungarikum Gyűjteményében található elemek száma, a Magyar Értéktárban pedig immár 162 kiemelkedő nemzeti értéket tartunk számon

Az OTP az Alkotmánybírósághoz fordul az ATM törvény miatt

Az OTP Bank Nyrt. több hitelintézettel közösen alkotmányjogi panaszt terjesztett elő az Alkotmánybírósághoz, amelyben kéri az automata bankjegykiadó gépek telepítéséről szóló jogszabályok egyes rendelkezései Alaptörvénybe ütközésének megállapítását - közölte a pénzintézet a tőzsde honlapján hétfőn.

Nagy a baj az orosz Lukoilnál: vis maior Irakban, Bulgária az állami átvételre készül

Az iraki állami olajcég, a SOMO a szankciók nyomán felfüggesztette a Lukoil felé irányuló készpénzes és nyersolaj-kifizetéseket, valamint törölte a cég részesedéséből származó több szállítmányt is.

A Sofidel Hungary háztartásipapír-üzletágát a Vajda-Papír vásárolja meg

A 140 ezer tonnás éves gyártási kapacitású, 100 százalékos magyar családi tulajdonban lévő Vajda-Papír a hazai kereslet 55-60 százalékát állítja elő, a termelés 60 százalékát szállítja külföldre.

Akár 50 százalékkal is többet keresnek az AI-kompetensek

A mesterséges intelligencia növeli a szakadékot munkaerőpiacon

A Nébih már az ünnepekre készül – indulnak a téli szezonális ellenőrzések

Téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzést rendelt el a 2025. november 3. és december 31. közötti időszakra Tállai András parlamenti államtitkár.

Luxusautó árából építenek regeneratív parkokat Magyarországon

100 milliós luxus Porsche árából épít parkokat a zöld szervezet.

Szijjártó Péter: Magyarország korlátlan időre kapta a szankciók alóli mentességet

Magyarország korlátlan időre kapta a mentességet a szankciók alól, erről állapodott meg a magyar miniszterelnök és az amerikai elnök
Hirdetés

Gazdaság

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...

Ezt hozhatja a Széchenyi Kártya MAX+ kamatcsökkenése

A Széchenyi Kártya Program új kamatfeltételei kézzelfogható segítséget nyújtanak a hazai kkv-knak, különösen a működés finanszírozásában: a vállalkozások által fizetendő nettó kamat október 6-tól...