A covid hatásai mellett a növekvő urbanizáció és a javuló gazdasági kilátások is szerepet játszanak abban, hogy nemzetközi szinten jelentős növekedés várható a globális önkiszolgáló piacon.
Főképp az infláció miatt kevésbé optimisták jövőjükkel kapcsolatban a K&H nagyvállalati növekedési index idei első negyedévi felmérésében szereplő cégek.
A Masterplast Nyrt. 51 százalékos tulajdoni arányával céget alapított Olaszországban a helyi építőanyag-piacon széleskörű tapasztalattal és kiterjedt üzleti kapcsolatokkal rendelkező magánszemélyekkel.
A Covid-járvány kettős hatással volt a következő generáció tagjaira a családi vállalkozásban való részvétel szempontjából. Míg az utódok 43 százaléka elkötelezettebb lett a vállalkozás iránt és jobban bevonódik a cég működésébe, addig a jelenlegi generáció tagjai nehezebben adják át az irányítást a pandémia okozta bizonytalan gazdasági helyzetben - derül ki a PwC kutatásából.
A Magyar Nemzeti Bank vállalati konjunktúraindexe az előző havi rekordmagas, plusz 15 pontos szintről plusz 4 pontra csökkent márciusban. Ez az elmúlt egy év legalacsonyabb értéke.
Az Egyesült Arab Emírségekben bejegyzett, a világ 5 legjobb kerámiagyártója közé tartozó RAK Ceramics felvásárolja a sauerlandi székhelyű szerelvénygyártó céget, a Kludit. A tranzakció május 31-ig megy végbe, függően az átadás menetétől - közölte a vállalat.
A szomszédban kitört háború a válaszadó cégek jelentős többsége szerint egyértelműen negatív hatással van üzletmenetére: a megkérdezettek 26 százaléka nagyon negatív, 46 százalékuk kissé negatív hatásról számolt be, további 27 százalékuk egyelőre nem lát érdemi hatást - ismertette felmérésének eredményét a GKI Gazdaságkutató Zrt.
Az albán versenyjogi hivatal jóváhagyását követően a 4iG Nyrt. megvásárolta a One Telecommunications (ONE) 99,899 százalékos közvetett tulajdonát. A 4iG érdekeltségében lévő ALBtelecommal együtt a vezetékes és a mobiltávközlési szolgáltatási szegmensben is piacvezető vállalatcsoport jött létre az albán telekommunikációs piacon.
Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette egy idei kormányrendelet a Mapei Kft. sóskúti gyárbővítését. A 8 milliárd forint értékű fejlesztést a cég önerőből valósítja meg.
A cégek közel háromnegyede, 72 százaléka véli úgy, hogy árat fog emelni a közeljövőben Az áremelésre készülők aránya az átlagosnál is magasabb a 20-49 fős cégek körében (84 százalék), a kereskedelmi vállalatok között (82 százalék) és a tisztán hazai tulajdonú vállalkozásoknál (80 százalék) - közölte felmérése alapján a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A 30 éve lezajlott privatizációs hullám egyik sikertörténeteként a Kontakta-Kontavill - ma már a francia Legrand csoport tagjaként - a szentesi gyárban kifejlesztett konnektorokkal hódítja meg a világpiacot.
A 4iG Nyrt. 402 milliárd forintos tőkeemeléssel 71,6 százalékos tulajdonrészt szerezett az Antenna Hungária Zrt.-ben. A tranzakció zárásáról szóló megállapodást az állami távközlési vállalat tulajdonosi jogait gyakorló nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter írta alá a 4iG-vel.
Márkabolttal és egyben oktatóközponttal lépett a magyar piacra a Vagheggi. Igaz, az olasz professzionális fitokozmetikai márka nem új szereplő nálunk, hiszen termékei már 15 éve jelen vannak hazánkban, a cég eddig csak nagykereskedőként építette a márkát, amelynek termékei kizárólag a kozmetikusok számára voltak elérhetők.
A vezérigazgatók 59 százaléka minél előbb elindítaná tervezett beruházásait, az emelkedő nyersanyagárak, a kereskedelmi feszültségek és az éghajlatváltozás ugyanakkor a korábbinál nagyobb óvatosságra inti őket - közölte legújabb felmérése alapján az Ernst & Young (EY).
A vállalati összeolvadások és felvásárlások (M&A) összértéke Magyarországon tavaly 1,67 milliárd dollárt (520,8 milliárd forintot) tett ki, ami közel 50 százalékkal haladta meg a 2020-as adatot - közölte Sahin-Tóth Balázs, az Allen & Overy Kádár Ügyvédi Iroda vezető ügyvédje a globálisan működő társaság jelentése alapján.
Ismét pesszimistábbak a magyarországi vállalkozások - derült ki az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) vállalati negyedéves konjunktúramutatójából.
Letették a Xanga cégcsoport fejlesztésében létrejövő logisztikai inkubátor alapkövét a Miskolc Déli Tudományos Technológiai Parkban, amelynek üzemeltetésében a Miskolci Egyetem is fontos szerepet vállal majd. A debreceni ingatlanfejlesztő Xanga cégcsoport tagjaként tevékenykedő MIA Rising Kft. mintegy 2,5 milliárd forint értékű beruházásának célja, hogy a városba már betelepült, illetve a jövőben betelepülő termelő vállalatok megnövekedett logisztikai igényeit a legmodernebb környezetben elégítse ki.
Tizennyolc új országban, köztük Nagy-Britanniában, Németországban, Spanyolországban és Franciaországban építi ki partnerhálózatát Magyarország és Kelet-Közép-Európa legjelentősebb kiállításszervező cége, a Hungexpo Zrt.
Jövőre lesz száz éves Hama, amely fotóstartozék gyártóból mára nemzetközi vállalattá és a világ legnagyobb tartozék forgalmazójává vált. Ezt tükrözi a cég arculatváltása, miközben a hagyományos értékeket megtartva, a Hama magyarországi leányvállalata is folytatja társadalmi felelősségvállalását.
Májusban kétszer is érdemes pokrócot és jókedvet csomagolni, hiszen két hétvégén is programkavalkád közepette piknikezhetnek a családok a pécsi Zsolnay Kulturális Negyed tavaszi zsongásában!
A lízingkonstrukciók révén az egészségügyi intézmények, szolgáltatók komolyabb egyszeri befektetés nélkül juthatnak hozzá a legújabb és legmodernebb eszközökhöz.
Kiemelt időszakukat élik a rendszerváltozás éveiben alapított hazai cégek. Sokan már keresik a megfelelő utódot, aki továbbviszi majd az évtizedek alatt felépített birodalmat.
Bécs városa továbbra is elkötelezetten dolgozik a fenntartható közlekedés fejlesztésén, ennek jegyében 2025 áprilisában bemutatták az első mozgáskorlátozottak igényeihez igazított "Grätzl-kerékpárt", amely a környezetbarát és akadálymentes közlekedést támogatja.
Az Oszakai Világkiállítás a világ legnagyobb volumenű kulturális, turisztikai és gazdasági hatású eseményeinek egyike, egyúttal páratlan diplomáciai és gazdaságfejlesztési lehetőség
A bécsi városvezetés új, modern kampányt indított, hogy minél több fiatalt vonjon be az áprilisi helyi választásokba. Digitális eszközökkel, influencerek közreműködésével és interaktív tartalmakkal próbálják elérni, hogy a fiatalok valóban éljenek szavazati jogukkal.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek