A beszállítói fennakadások és a félvezető alkatrészek hiánya miatt jelentős mértékben, tíz évvel korábbi szintjére esett vissza a harmadik negyedévben Németország autóexportja.
A német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis jelentése alapján a harmadik negyedévben, július-szeptemberben 23,1 milliárd euró volt a német autóexport, 17,2 százalékkal az éves bázis alatt. Az autóimport még ennél is nagyobb mértékben, 29,8 százalékkal csökkent 11,2 milliárd euróra.
A német autóexport és autóimport ezzel a járványvédelmi korlátozásokkal erősen megterhelt 2020-as második negyedévi óta a legalacsonyabb szintre esett vissza. Akkor 15,5 milliárd euró értékben exportált, és 9,4 milliárd euró értékben importált személygépkocsikat Németország.
Az idei harmadik negyedévinél kisebb exportig egészen 2010 első negyedévéig kell visszamenni időben, amikor 22,7 milliárd euró volt a személyautó-kivitel értéke. Az import esetében pedig 2016 harmadik negyedévéig kell visszanyúlni, az akkori 11,1 milliárd eurós exportig.
Az idei harmadik negyedévi export és import esetében is a csökkenés a belsőégésű motoros személygépkocsikat érintette. A teljesen elektromos, valamint a hálózatról nem tölthető hibrid járműveknél azonban jelentős mértékű volt a növekedés mind az export, mind az import esetében.
A július-szeptemberi negyedévben 69,8 ezer teljesen elektromos autót exportált a német ipar 2,9 milliárd euró értékben, ami 26,9 százalékos bevételnövekedést eredményezett. Az importált 59,7 ezer elektromos személygépkocsi 1,7 milliárd eurós értékben pedig 58,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Hibrid autót 71,2 ezret exportált Németország 3,3 milliárd euró értékben, 126,8 százalékkal magasabb összegben a 2020 harmadik negyedévinél. A hibrid import 29,5 ezer darab volt 0,7 milliárd euró értékben, 22,4 százalékos növekedéssel.
A német személygépkocsi-export és -import oroszlánrészét továbbra is a belsőégésű motoros járművek teszik ki, részarányuk azonban már csökken. A harmadik negyedében 254 ezer autót exportált Németország 8,5 milliárd euró értékben, 44,8 százalékkal az éves bázis alatt, az import pedig 213,9 ezer volt, 49,8 százalékkal alacsonyabb, 4,3 milliárd euró értékben.
A legtöbb autót az Egyesült Államokba exportálta a harmadik negyedévben Németország 3,2 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 12,9 százalékkal alacsonyabb összegben. A kínai export 27,2 százalékkal esett vissza 2,9 milliárd euróra. Az Egyesült Királyságba pedig 2,0 milliárd euró volt az autókivitel, 33,7 százalékkal alacsonyabb az éves bázisnál.
Az importoldalon is az Egyesült Államok a legnagyobb kereskedelmi partnere Németországnak a személyautók területén. A harmadik negyedévben 1,6 milliárd eurót tett ki az autóimport 12,6 százalékos csökkenéssel. A második legnagyobb import partner Spanyolország 1,2 milliárd euróval, nagy, 45,8 százalékos csökkenéssel. Csehországból 0,9 milliárd euró értékben importált a harmadik negyedévben személygépkocsit Németország, 34,9 százalékkal kisebb összegben az előző évinél.