A Volkswagen-csoport a dízelbotrányt követően elrendelt 8,5 millió gépjármű-visszahívásra vonatkozó eddigi intézkedései kedvező eredményeket hoztak az Európai Bizottság szerint, de a testület kifogásolta, hogy a járműgyártó nem vállal teljes körű garanciát a szoftverfrissítésből eredő esetleges problémákra.
Vera Jourová, a jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztos a Volkswagennel folytatott megbeszélések eredményeit összegző tájékoztatóján közölte, előremutató a járműgyártónak a bizalom kiépítésére és a fogyasztói tájékoztatás jelentős javítására irányuló erőfeszítései, az eddig intézkedései pedig kedvező fejleményeket eredményeztek a szoftverfrissítés okáról és megvalósításának módjáról.
A Volkswagen azonban nem biztosított teljes körű és egyértelmű garanciát arra vonatkozóan, hogy a frissítés nem befolyásolja a gépjárművek teljesítményét, és megtagadta a bizalomépítő intézkedéshez való hozzáférést biztosító feltételek egyszerűsítését.
Mint elmondta, a VW-csoport kötelezettséget vállalt arra, hogy a javítást követő összes fogyasztói panaszt kivizsgálja. A bizottság azt javasolja az érintett fogyasztóknak, hogy forduljanak helyi kereskedőjükhöz, ha a szoftverfrissítés kapcsán bármilyen problémába ütköznének. Amennyiben nem kapnak segítséget, hivatalos panaszt kell benyújtaniuk a Volkswagen visszahívással kapcsolatos nemzeti kapcsolattartó pontjához, és az adott nemzeti fogyasztóvédelmi szervezethez is fordulhatnak.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A legnagyobb európai autógyártó vállalat, a VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.