Kezdőlap Autó A kapuban az Audi villanyautója - Dögösebb lett a paletta
No menu items!

A kapuban az Audi villanyautója – Dögösebb lett a paletta

Új dizájn generációval jelentkezik és elektromos autót is piacra dob a teljes felső palettáját megújító Audi. Mátrabérci Sándor márkaigazgató szerint a látványos fogyasztáscsökkenéshez a márka Győrben gyártott motorjai is hozzájárulnak. 

Tavaly novemberben indult az Audinál az a folyamat, amelynek keretében egy éven belül nyolc új modellt mutat be a márka. Ezzel gyakorlatilag a paletta felső részét teljes egészében le fogja cserélni. Ez kezdődött novemberben az A8-assal, aztán érkezett év elején az A7-es, majd az A6-os, és most augusztus elején mutattuk be az új Q8-ast, és még az idén október-novemberben megérkezik a kereskedésekbe két kisebb modell, az új Q3-as és A1-es. Ez így hét vadonatúj modell. Ami még külön érdekesség, hogy év végén kezdődik a gyártása a márka egyetlen tisztán elektromos, nagy hatótávolságú modelljének, ami E-tron névre hallgat. Itt egy körülbelül 400 kilóméter valós hatótávolságú elektromos autót kell elképzelni.

– Kiket céloz meg az Audi ezekkel az autókkal?

A legkisebb A1-től az A8-ig, illetve a Q8-ig tart a modellfrissítés, minden ár és méretkategóriában megfelelő alternatívát kínálunk azoknak, akik az Audi minőséget keresik. Legyen szó magán ügyfélről, vagy céges vevőkről, akik számára kifejezetten nagy mozgásteret garantál a széles szortiment. A jóérzést növelheti az is, hogy már az elektromos modellekben is a Győrben gyártott motorok adják az erőforrást.

Kívülről nézve elsősorban a dizájn megújulása tűnik fel. Ezek a modellek elsősorban Marc Lichte-nek a keze nyomát viselik, aki 2014 óta az Audi vezető dizájnere. Az új formavilág keretében a korábbinál karakteresebb, úgymond dögösebb modellekkel jelentkezünk. A belső tér is teljesen megújult: az Audi az új modelleknél áttért az érintőképernyőkre. Mindezt úgy, hogy az A8, A7, A6 modellekben ráadásul három képernyő néz szembe az ügyfelekkel – egy a kormány a műszeregység helyén, a másik szintén megszokott módon a műszerfal közepén, míg a harmadik ez alatt -, amiből kettőn, érintő üzemmódban lehet kezelni az autó funkcióit.

– A prémium kategóriában nemcsak a haszonkulcs a legmagasabb, hanem a márkák küzdelme is a legelkeseredettebb. Milyen üzenetekkel szállnak harcba?

Az első visszajelzések alapján – fél éve vagyunk jelen az új dizájnnal – az ügyfelek részéről nagyon-nagyon elismerőek a visszajelzések. De említhetném az új Q8-ast is, ami tényleg néhány napja van a kereskedésekben, és hihetetlen pozitív a visszhangja. Úgyhogy én azt látom, hogy még mindig igaz az, hogy elsősorban az autó külcsínje, karaktere adja el a modellt, a márkát. Már csak azért is, mert a prémium kategóriában már általában nagyon jó autókról beszélünk, nagy hibák itt már nincsenek. Amelyiket szebbnek találják az ügyfelek, azt fogják választani.

– Azt mondják egy igazán prémium étteremben nincs ár az étlapon. De azért egy autókereskedésben ezt mégsem lehet megtenni.

Az A1-es az 5 milliós sávtól indul, az A6 alapára 14-17 milliós sávban mozog. A Q8 22-23, az A8 nagyjából 29 milliótól elérhető, ami a maga kategóriájában abszolút versenyképes a piacon.

– Műszakilag milyen különlegességekről beszélhetünk?

Ami talán a legérdekesebb, hogy az új modellek valamennyi motorja már úgy nevezett Mild-Hybrid változat, ami azt jelenti, hogy a generátor tulajdonképpen indítómotorként is működik,  és ez azt jelenti, hogy menet közben akár autópálya sebességnél is le tudja kapcsolni az autó a belső égésű motort és utána szaknyelven szólva vitorlázó üzemmódba vált. Csak annyit látunk, hogy a fordulatszámmérő leesik nullára, és aztán a gázpedál érintésére villámgyorsan újból elindul a motor. Ugyanakkor fékezéskor is nagyobb energiát tud visszatermelni az akkumulátorba. Mindez a motor méretétől is függően fél liter, hét decis fogyasztáscsökkenést jelent.

Nem véletlen, hogy még a nagy kategóriás autók, az A6, A7, A8 esetében is egy 3 literes dízel motor különösebb odafigyelés nélkül is 8 literes átlagfogyasztást garantál. Pedig itt  280 lóerős, összkerekes autókról beszélünk. De akár a benzines 3000-esekkel is reális a 10 liter körüli átlag.

– Miközben az elektromos autóival a Tesla lett az autógyártás Apple-ja, a nagy márkák mintha lassan kapcsoltak volna, pedig a rajongótáboruk nagyon várta-várja már a választ. Az Audi nem is oly sokára megjelenő elektromos autója mit tud?

Ez egy új koncepciójú elektromos autó abból a szempontból, hogy már az egész padlólemez akkumulátor lesz. Tehát nem egy meglévő modellt alakítottak át elektromos hajtásúra, hanem direkt az új elvárásoknak megfelelően tervezték. Emiatt elég nagy az akku kapacitása: 95 kWh. Elöl-hátul lesz benne egy villanymotor, vagyis szériagyártásban quattro meghajtású, miközben a beltért tekintve egy nagy SUV térkínálatát hozza. A hosszmérete 4 méter 90 centi, amivel a méretét tekintve a Q5 és a Q7-es közé fog megérkezni – a tervek szerint jövő év legelején.

Az AUDI AG július hónapban 165 350 prémium járművet adott át ügyfeleinek, amely 7 százalékos emelkedés a tavalyi eredményhez képest. A márka három kulcsfontosságú piaca pozitív eredményeket ért el. 2017 júliusához képest Kínában 3,8 százalékkal emelkedtek a kiszállítások, az Egyesült Államokban 2,1 százalékos volt a bővülés, Németországban 37,5 százalékkal több autó került az ügyfelekhez. Összességében a márka hazai kontinensén, Európában a különleges hatások igen pozitívan befolyásolták a júliusi eredményt. Az összesített, minden piacot felölelő eredmények alapján világszerte összesen eddig 1 114 650 járművet (+4,8 százalék) szállított ki a négykarikás márka.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A lakóépületeket is rendbe teszi az ÉKM a rádiótömb bontásánál

Hőszigeteléssel látná el és megerősítené a bontás után szabadon maradó szomszédos épületek, társasházak és intézmények tűzfalait az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a Pázmány Péter Katolikus Egyetem új kampuszának építését megelőző bontási munkálatok során.

Vissza nem térítendő támogatás a hazai innovációk levédésére

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) idén is meghirdette pályázatát, amely akár 7,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyújt hazai vállalkozások, kutatóhelyek, valamint magánszemélyek számára szellemi alkotásaik jogi védelméhez.

Összeírják a baromfiféléket Csongrád-Csanád vármegyében

A betegség miatt elrendelt járványügyi korlátozás alatt álló területeken a jogszabályok alapján szükséges a baromfiállományok haladéktalan összeírása.

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.
Hirdetés

Hírek

Devizapiac – Vegyesen változott kedd estére a forint árfolyama

Az euró árfolyama a reggel hét órakor jegyzett 402,86 forintról 402,12 forintra gyengült 18 órakor, napközben 401,77 forint és 403,69 forint között mozgott.

Nem ússzuk meg: áprilistól ez is kell a beutazáshoz az Egyesült Királyságba

Április 2-tól minden magyar állampolgárnak is szüksége lesz az...

Vidéki otthonfelújító nyugdíjasok irány az Államkincstár

A kormány kibővítette a kedvezményezetti kört, így a nyugdíjasok...

Így módosulhat most az ESG-törvény

A Nemzetgazdasági Minisztérium társadalmi egyeztetést indít az Európai Bizottság...

Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama hétfő reggel a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Március végétől Debrecenből Lipcsébe és Máltára hoz járatot a BMW

A Universal Airlines március 30-tól heti két retúrjáratot indít...

Németország kiszabadult a költségvetési kalodából. Örülhetünk?

Friedrich Merz A német parlament történelmi döntést hozott: elfogadták azt...

Gyengült hétfő reggelre a forint

Az eurót hétfő reggel hét órakor 399,59 forinton jegyezték a péntek esti 398,92 forint után. A dollár jegyzése 367,36 forintra ment fel 366,46-ról, a svájci franké pedig 415,39-re 414,30 forintról.
Hirdetés

Gazdaság

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.

Európai terjeszkedéséhez olasz bankot nézett ki az ING

  Fotó: popso.it Európai terjeszkedési tervéhez igazodva az ING, Olaszország felé vette az irányt, ahol a Banca Popolare di Sondrioval vette fel a kapcsolatot. Az ING Group...

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.