Eladási rekordot ért el tavaly a BMW, elsősorban az SUV modellek kínai sikerének köszönhetően – jelentette be Pieter Nota, a konszern értékesítési igazgatója.
A konszern BMW márkájú autókból 2,17 millió autót értékesített, 2,0 százalékkal többet mint az előző évben. Kínában 13 százalékkal 724 ezerre nőttek a BMW eladásai. A BMW eladásainak 44 százalékát alkották az SUV modellek 959 ezres értékesítéssel. A kifejezetten magas nyereségtartalmú luxusmodellek, a 7-es, X7-es és 8-as szériák modelljeiből 105 ezer kelt el.
A BMW konszern a BMW, Mini és Rolls-Royce márkákból együttesen 2,52 milliót értékesített tavaly, 1,2 százalékkal többet mint 2018-ban. Hibrid és elektromos Mini és BMW modellekből 146 ezer kelt el tavaly. A Mini márka modelljeinek értékesítése tavaly 4,1 százalékkal csökkent 347 ezerre. Európában a konszern modelljeiből 1,5 százalékkal kevesebb fogyott, 1,08 millió.
A BMW tavalyi eladásaival 185 ezerről 171 ezerre csökkentette lemaradását a Daimler mögött. A Daimler tavaly 2,46 millió autót értékesített, ebből 2,34 millió Mercedes-Benz márkájút. A prémium kategória harmadik legnagyobbika, az Audi tavaly 1,85 millió autót adott el.
A BMW konszern az idén eladásainak a tavalyival közel megegyező mértékű növekedését várja. “Bízom benne, hogy nyereséges növekedési pályán az idén is folytatódik sikerszériánk” – mondta Pieter Nota a konszern értékesítési igazgatója.