Novemberben az idén az első alkalommal nőtt a német autógyárak termelése, de az éves gyártási volumen 45 éve a legalacsonyabb lesz, és jövőre sem éri el a válság előtti szintet – jelentette a német autógyárak szakmai szervezete, a VDA.
A VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) kimutatása szerint novemberben 290,2 ezer autót helyeztek forgalomba Németországban, 3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A német autóipari konszernek márkáiból 202,6 ezret helyeztek forgalomba, 8 százalékkal kevesebbet az előző évinél, kölföldi márkákból viszont 87,6 ezret, 10 százalékkal többet.
A német autógyárak novemberi termelése 449,9 ezer személygépkocsi volt, 7 százalékkal több a tavaly novemberinél, az export pedig 11 százalékkal emelkedett 340,0 ezerre.
Januártól novemberig 2,606 millió személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 22 százalékkal kevesebbet, mint 2019 első 11 hónapjában. Német márkákból 23 százalékkal 1,805 millióra csökkent a forgalomba helyezések száma, a külföldi márkákból pedig 18 százalékkal 801 ezerre.
A német autóipar januártól novemberig 3,228 millió személygépkocsit gyártott, 26 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben, az export pedig 26 százalékkal 2,415 millióra csökkent.
Hildegard Müller, a VDA elnöke az idei egész évre 2,9 millió új személygépkocsi forgalomba helyezésére számít Németországban, ami 20 százalékos elmaradást jelent majd a tavalyitól. A visszaesés jó része az év első felében következett be a koronavírus-válság miatt, amit az év második felében megindult növekedéssel még nem lehetett kompenzálni.
A VDA elnökének meglátása szerint az autósok a korábban jellemző átlagnál hosszabb ideig használják régi autóikat és kisebb hajlandóságot mutatnak azok lecserélésére új modellekre. “Ami klímavédelmi szempontból kedvezőtlen fejlemény” – mondta.
A VDA szerint az idén a német autóipar 3,5 millió autót állít majd elő, 25 százalékkal kevesebbet a 2019-esnél. Az elektromos személygépkocsik gyártása azonban az első kilenc hónapban a duplájára, 250 ezerre növekedett. A növekedés dinamikája pedig egyre erősödik, hiszen szeptemberben már háromszor annyit állítottak elő mint egy évvel korábban, 62,2 ezret, ami rekord. “Jelenleg már minden hatodik Németországban előállított személygépkocsi elektromos” – mutatott rá Hildegard Müller.
A német autóipar exportja is 25 százalékkal csökken az idén a tavalyihoz képest a VDA szerint: az egész éves export 2,6 millió személygépkocsi lehet.
A VDA a német belpiaci forgalom 9 százalékos növekedését várja 2021-ben 3,1 millió új autó forgalomba helyezésével, ez azonban még korántsem lesz elegendő a válság előtti szint eléréséhez. A német autóipar által gyártott személygépkocsik száma 2021-ben az ideihez képest 20 százalékkal 4,2 millióra emelkedik, az export pedig szintén 20 százalékkal 3,1 millióra.