Biatorbágyon létesített regionális alkatrész központot a Ford. A hivatalos megnyitón jelen volt Szíjjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Menczer Tamás, államtitkár valamint Yiannis Tavanidis, a Ford regionális igazgatója is.
Az újonnan alapított Regionális Alkatrész Központ 15 közép-kelet-európai országot szolgál ki, vagyis Magyarországon kívül Ausztria, Albánia, Bosznia, Bulgária, Horvátország, Csehország, Ciprus, Görögország, Macedónia, Moldova, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia hivatalos Ford márkaszervizei is innen kapják az eredeti alkatrészeket.
A Ford Motor Company az Arcese Csoporttal együttműködve építette fel a 10.000 négyzetméteres raktárközpontot, ahol több mint 18 ezer különféle Ford-alkatrészt tárolnak. Az Alkatrész Központ jelenleg 55 ember számára biztosít munkalehetőséget.
Szijjártó Péter külügyminiszter elmondta: szorosabbra fűzi Magyarország és az Amerikai Egyesült Államok gazdasági kapcsolatait, ma 1700 amerikai vállalat több mint 100 ezer magyar embernek ad munkát, és az idén év elején 8 százalékos növekedést mértek a magyar-amerikai kereskedelmi forgalomban.
Magyarország egyik legnagyobb amerikai tulajdonú autóipari munkaadójaként a Ford folyamatosan bővíti szolgáltatásait, immár 3 helyszínen (Budapesten, Szentendrén és Biatorbágyon) végezve tevékenységeit. A vállalat 624 magasan képzett, fiatal magyar mérnököt és közgazdászt foglalkoztat számos különböző területen.
A Ford emellett egyre növekvő magyarországi beszállítói hálózattal is rendelkezik: jelenleg több, mint 40 vállalat és 69 ezer munkavállaló gyárt és szállít részegységeket a Ford üzemei számára. Ez 2020-ban 2,27 milliárd dollárnyi összesített bevételt jelentett az érintett cégek mérlegében.
2010 óta a Ford piacvezető a magyarországi gépjármű-értékesítésben. A márka jelentős, 9,1 százalékos piaci részesedéssel bír a személyautók szegmensében, és több mint 32 százalékos részesedést szerzett a haszongépjárművek piacán.
Idén év elején jelentette be a Ford, hogy a korábban tervezett összeg közel kétszeresét, legalább 22 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos hajtásba, és az elektromos járművek gyártásához 1 milliárd dollár beruházással létrehozza a Ford Kölni Villamosítási Központját, a vállalat első ilyen létesítményét Európában.