Exportösztönző program indul a kis- és közepes vállalkozások (kkv) külpiacra lépésének támogatására: a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség megkötötte az egymilliárd forint keretösszegre vonatkozó szerződést.
A “Professzionális felkészítés a tudatos külpiacra lépéshez kkv-k számára” című program kétszáz hazai kkv nemzetközi piacon való megjelenését készíti elő.
A programban célzott tanácsadás, képzés és felkészítés előzi meg a külpiacra lépést, amelynek eredménye, hogy a vállalkozások tudatosan, a piaci információk és saját, külpiacra lépési és értékesítési stratégia birtokában tervezik meg exporttevékenységüket és nemzetközi piacra lépésüket.
A felhívásra a HEPA volt jogosult támogatási kérelmet benyújtani, amelyre “Fit for Export” projekt névvel adott be pályázatot. A társaság a pályázatot elnyerte, a támogatási szerződést július 20-án írták alá a Pénzügyminisztériumban működő Irányító Hatósággal.
A HEPA számára komoly elismerés és lehetőség is egyben a pályázat elnyerése, mellyel több száz hazai kis- és középvállalat nemzetközi piacra lépését tudja támogatni – jelentette ki Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.
Hozzátette: kiemelten fontos most a magyar vállalkozások megerősítése, hogy a járványhelyzet okozta új gazdasági világrendben megőrizzék versenyképességüket, sőt versenyelőnyre tegyenek szert külföldi versenytársaikkal szemben.
Mivel a külpiacra lépés rendkívül fontos része a vállalkozások sikerének, a Fit for Export program professzionális felkészítést nyújt az arra nyitott cégek számára exportképességük fejlesztéséhez – mondta a vezérigazgató.
Hendrich Balázs szerint a támogatási szerződés megkötésével fontos mérföldkőhöz ért a program, lezárult az előkészítés egy kiemelten fontos szakasza, így hamarosan megjelenhet a felhívása is.
A program két célcsoportot céloz meg. Egyrészt a GINOP-1.1.4-16 Magyar Multi Program I. – A kiemelt növekedési potenciállal bíró kis- és középvállalkozások azonosítása, felmérése, motiválása, fejlesztési igényeik meghatározása című kiemelt projekt keretében azonosított hazai, konvergenciarégióban székhellyel vagy telephellyel rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozásokat.
Továbbá azokat az esetileg, vagy még nem exportáló, ugyanakkor exportképes saját termékkel vagy szolgáltatással rendelkező vállalkozásokat, amelyek hozzáadottérték-növekedési lehetőségekkel bírnak, a fejlesztésük eredményeként helyi, nemzeti, de főleg nemzetközi hálózatokba kapcsolódnak be, vagy részvételük intenzitása ilyen tekintetben növekszik – közölték.