Nagy Márton: Kell az új munkaerő, de alapvetően nem vendégmunkásokra, hanem magyar munkavállalókra van szükség, ezáltal az inaktivitás is tud csökkenni
Az egyeztetések középpontjában elsősorban a német gazdaság kilátásai és versenyképessége, valamint az autóipar, különös tekintettel az elektromos autógyártás jövője állt.
Az elektromos autózás terjedése azonban nem csak gazdasági és környezeti előnyöket hoz, hanem egy új szemléletmódot és életstílust is megkövetel a vállalatoktól.
A BYD kínai elektromosautó-gyártó tízmilliárd forintos beruházással akkumulátor-összeszerelő üzemet létesít Fóton, amely első körben száz új munkahelyet hoz létre - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a kínai Sencsenben.
Aki három évvel ezelőtt vett egy Model 3-at a Teslától, az gyakorlatilag ugyanannyiért adhatja tovább. Most egy elemzés kimutatta: a jövőben valószínűleg sok használt e-autó értéke nyomás alá kerül.
A Volkswagen az akkumulátorok tömeggyártásának új eljárásában bízik. Ez olcsóbbá tenné az elektromos meghajtású járműveket - és előnyt jelentene a Teslával szemben.
A Ford legnagyobb versenytársa az elektromos járművek terén nem az amerikai piacvezető Tesla vagy a városi rivális General Motors, hanem a kínai autógyártók - mondta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.
Az elektromobilitási megoldások az elmúlt években gyorsan fejlődtek. Az energiasűrű akkumulátoroktól kezdve a gyorstöltési képességekig az autógyártók feszegetik a határokat. A legtöbb gyártó azonban csak a 10-80%-os gyorstöltési időt tünteti fel modelljei esetében.
A BMW és az E.ON intelligens otthoni járműtöltést fejleszt. A stratégiai partnerség célja, hogy a hálózatról tölthető BMW és MINI modelleket klímasemleges, fenntartható háztartás...
2023-24-ben ölthet végleges formát az alternatív üzemanyagtöltési infrastruktúrák uniós szintű egységes szabályozása (AFIR). Az elektromos autót használók leginkább az ugrásszerűen növekvő számú töltőpontoknak és applikációs kavalkád helyett sima bankkártyás fizetés lehetőségének örülhetnének az AFIR életbelépése után.
Magyarországon is ígéretes az elektromos töltők piacának alakulása, de az igazán látványos fejlődés csak ezután kezdődik - közölte a KPMG nemzetközi tanácsadó cég saját tanulmánya alapján.
A Volkswagen akkumulátorgyárat tervez építeni Kelet-Európában, de mivel az amerikai kormány milliárdokkal támogatja a zöld technológiákat, az autógyártó egy jelentés szerint előbb meg akarja várni az Európai Unió reakcióját.
A Ford bejelentette, hogy 3,5 milliárd dollárból akummulátorgyárat épít Michiganben. Az autógyártó várakozása szerint az Egyesült Államokban történő gyártás segíteni fog neki és kínai partnerének, a CATL-nek abban, hogy az amerikai vásárlók elfogadják a Kínában kifejlesztett, alacsonyabb költségű technológiát. A kínai CATL Magyarországon sem ismeretlen, a társaság Debrecenben éppen egy akkugyár építését készíti elő, heves viták közepette.
Egyes nagy autógyárak népszerű plug-in hibrid (PHEV) autói a való életben jobban szennyezik a környezetet, mint a gyártók által elvégzett tesztek alapján megadott adatok - írta a legújabb tanulmányokra hivatkozva a Guardian brit lap online kiadása.
Felfelé ívelő tendencia mutatkozik a német autópiacon: decemberben és 2022 egészében is több autót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban - derül ki a német autóklub, az ADAC jelentéséből.
A Budapest Airport 83 elektromos töltőállomást telepít - 102 töltőponttal - a reptéren, 1,3 milliárd forint beruházással a repülőtér-üzemeltető flottájába tartozó járművek és a légikikötőben tevékenykedő partnercégek kiszolgálására.
Az MVM Mobiliti ügyfeleinek ejuttatott közlemény szerint az eddig megszokott egységes árszabás helyett töltőpontonkénti árazás bevezetése vált szükségessé a helyszínenként eltérő mértékben változó energiaárak miatt. A piacvezető MVM Mobiliti töltőhálózatán 2023. január 2-ától lép életbe az új árazási rendszer.
A kormány idén 140 milliárd forintot fordít ingyenes vagy kedvezményes gyermekétkeztetésre, melyre 2010-ben 32 milliárd forintot költöttek - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára kedden Szerencsen, ahol tanszercsomagokat adott át helyi nagycsaládosoknak.
Az ország északi részében kifejezetten jó csemegekukorica-terméseredmény várható, míg délebbre nem ennyire jó a helyzet. Az itthon megtermelt csemegekukorica jelentős részét a konzervipar dolgozza fel, de a fogyasztók körében rendkívül népszerű a friss, csöves kukorica is. A frisspiacra szánt terméket elsősorban kistermelők állítják elő, a különböző termesztési módszerek alkalmazásának, illetve az ütemezett vetésnek köszönhetően május végétől október elejéig elérhető a magyar csemegekukorica a boltokban, piacokon.
Idén sem kedvezett a meggytermésnek az időjárás, a tavaszi fagykár jelentős volt az ültetvényekben, érdemi mennyiséget csak a közép- vagy késői érésű fajtákról tudtak betakarítani a termelők. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) körképe szerint az alacsony termés ellenére jelentős kereslet alakult ki a nemzetközi piacon a magyar meggy iránt, ami az árakat is extrém módon felfelé hajtotta.
Bécsben is bevezették az egyszer használatos palackokra vonatkozó betétdíjat, de a szakértők szerint a többször használatos palack jelenti az igazán zöld megoldást.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek