Szinte minden európai országban van mentőcsomag a korona-vírus gazdasági következményeinek enyhítésére. Sok a hasonlóság, de vannak unortodox megoldások is. Az Európai Bizottság a SURE alappal állt elő, miközben az euróövezeti tagállamok a korona-kötvényekről vitatkoznak. Európai körkép.
A koronavírus-járvány miatt a Világbank jelentősen rontotta Közép-Európa - benne Magyarország - és a balti államok gazdaságainak idei kilátásait, ugyanakkor úgy vélte, hogy jövőre jelentős javulás állhat be.
A szaúdi szuverén vagyonalap (PIF) egy hét alatt 1 milliárd dollárért vásárolt négy európai olajtársaság részvényeiből, amelyeknek az árfolyama jelentősen csökkent az utóbbi időszakban. Ezzel változtatott eddigi stratégiáján.
Globálisan 25 millió olyan állás került veszélybe a koronavírus-járvány miatt, amely szorosan kapcsolódik a légi közlekedéshez. A légitársaságok hosszú felépülési időszakra számítanak és állami segítségre várnak.
Az új koronavírus-fertőzés miatt hozott intézkedések olyan gazdasági válságot okoznak Olaszországban, amelyek következményeit lehetetlen felmérni az Istat statisztikai intézet kedden közölt értékelése szerint.
A cseh kormány megakadályozná, hogy a kulcsfontosságú cseh cégek kockázatosnak minősíthető külföldi befektetők tulajdonába kerüljenek, az erről szóló törvényjavaslatot már el is fogadta a kabinet.
Bajban van a polgári repülőgépgyártás két egyeduralkodója, az európai Airbus és az amerikai Boeing. Új megrendelések nincsenek. A légitársaságok az elkészült gépeket nem tudják átvenni, kifizetni. A politika Európában és Amerikában is segítséget ígér. A két cég inkább önerejéből küzdene meg a krízissel.
Áprilisban történelmi mélypontra esett a német Sentix gazdaságkutató intézet euróövezeti konjunktúraindexe, de a világ többi régiójában is soha nem tapasztalt mértékű havi csökkenést regisztráltak.
A koronavírus-járvány, illetve az ellene hozott intézkedések hatására márciusban korábban még soha nem tapasztalt mértékben gyengült a gazdasági aktivitás az euróövezetben a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet pénteki tájékoztatása alapján.
Hiánycikk a WC-papír, a liszt vagy az élesztő? Van néhány üres polc az élelmiszerüzletekben? – mindenkinek feltűnt az elmúlt hetekben Európa szerte. A Német Fuvarozók Szövetségének elnöke a Spiegelnek nyilatkozott az okokról.
A csődben lévő Alitalia és a nyereséges Lufthansa is a légiközlekedés története legnagyobb válságából akar profitálni. Az olasz társaság az államosítás előtt áll, a német kormányzati segítség nélkül akarja átvészelni a krízist.
A német gazdaság idei visszaesésére számít a szövetségi kormány mellett működő független gazdasági tanácsadó testület, amely három forgatókönyvet vázolt fel.
Lassult és még távolabb került az inflációs céltól a fogyasztói árak emelkedésének üteme az euróövezetben márciusban - derült ki az Európai Unió statisztikai hivatalának (Eurostat) gyorsbecsléséből.
A valaha regisztrált legnagyobb mértékben romlott márciusban a gazdasági hangulat az euróövezetben. A magyarországi hangulatindex is csökkent, de 100 pont fölött maradt - derült ki az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága (DG EcFin) felméréséből.
„Cselekedjünk, tekintet nélkül az államadósságra!” – írja Mario Drgahi, az EKB korábbi elnöke a Financial Timesban megjelent vendégkommentárjában. A kormányok nem habozhatnak. Minden eszköz megengedett. Ha sürgősen nem indul újra a gazdaság, sosem látott válság jöhet. A munkaadókra, a munkavállalókra és a pénzügyi szektorra is kiterjedő állami intézkedéseket vár az EKB volt elnöke.
Elfogadta az amerikai szenátus az új típusú koronavírus-járvány okozta gazdasági sokk enyhítését célzó, kétezer milliárd dollár értékű gazdaságélénkítő csomagtervet, amely így pénteken a képviselőház elé kerül.
A gazdasági szereplők ágazattól függetlenül a korona-vírus epicentrumából, Kínától és a gyakran kárhoztatott globalizációtól reméli a világgazdaság megmentését. Tudósítónk a német nyelvű vezető lapok értesüléseit foglalta össze.
Budapest és Peking között az Air China jelenleg heti négyszer közlekedik, de most az a döntés született, hogy jövő tavasztól napi rendszerességűvé teszik a járatot.
A GLS Hungary csomaglogisztikai szolgáltató több mint 2000 futárból, 88 depóból, egy központi csomagszortírozó üzemből és több mint 3500 átadópontból álló hálózatával Magyarország teljes területén elérhető.
A bérletek körét a mentrendváltástól újabb megoldással bővítik, december közepétől váltható lesz az éves ország- és vármegyebérlet is, így nem kell havonta az új bérlet vásárlására figyelni
A GLS Hungary csomaglogisztikai szolgáltató több mint 2000 futárból, 88 depóból, egy központi csomagszortírozó üzemből és több mint 3500 átadópontból álló hálózatával Magyarország teljes területén elérhető.
A bérletek körét a mentrendváltástól újabb megoldással bővítik, december közepétől váltható lesz az éves ország- és vármegyebérlet is, így nem kell havonta az új bérlet vásárlására figyelni
A toronyépület 84 szobás hotelként működött, ma viszont szinte szerkezetkész állapotban várja új tulajdonosát. Az árverés 270 millió forintos kikiáltási árról indul, ami négyzetméterre vetítve mindössze 75 ezer forintot jelent.
2020 óta ez az ötödik béremelés, 30 százalékkal kezdődött, majd folytatódott 15 százalékkal, 32 százalékkal, 21 százalékkal, most pedig újabb 10 százalékos béremelés lesz, vagyis 2010 óta két és félszeresre emelkednek a bérek.
Az Audi, Cupra, SEAT, Skoda, Volkswagen és VW-haszonjárművek modelljeiből az idén 29 500-at adtak el Magyarországon, ez ötszázalékos bővülés a 2024. évihez képest.
Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek