A német vállalatok 15 százaléka érzi magát egzisztenciális veszélyben a koronavírus-válság miatt, a legnagyobb arányban az utazási irodák – derül ki a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézet felméréséből.
Klaus Wohlrabe, az ifo kutatási vezetője szerint “ez javulás ugyan a júniusihoz képest, amikor 21 százalékuk érezte egzisztenciális veszélyben magát, az utazási irodák körében azonban továbbra is nagyon magas, 86 százalék az arány, a szállodáknál 76 százalék, az éttermeknél pedig 62 százalék”.
A reklámszakmában a vállalatok 27 százaléka aggódik a fennmaradásáért, az áruszállításban pedig 14 százalékuk. A szolgáltatási szektorban 17 százalékos az átlag a júniusi felmérésben kimutatott 27 százalék helyett. A kereskedelemben a júniusi 18 százalékról 14 százalékra csökkent a túlélésért aggódó cégek aránya novemberben. Ezen belül is a kiskereskedelmi cégeknél 18 százalék, a nagykereskedelemben pedig 10 százalék az arány.
A legalacsonyabb arányban, 5 százalékban az informatikai cégek tartanak a megszűnéstől, valamint az adótanácsadók 3 százalékban.
A feldolgozóiparban a vállalatok 11 százaléka tart a megszűnéstől a júniusi 17 százalék után. A fémgyártásban a legmagasabb az arány, 34 százalékos, a nyomdaiparban 29 százalékos, az italgyártásban 22 százalékos. A textilipari cégek 20 százaléka tart a felszámolástól, a ruházati iparban pedig a cégek 18 százaléka. A vegyiparban 1 százalékos az arány, a gyógyszeriparban pedig nulla.