Miközben a Ford elkötelezett európai elektromosstratégiát követ, a márka, a hatótáv mellett a töltési gyorsaság növelését is célul tűzve, árgaranciával tervezhetőséget teremtve támogatja ügyfeleit – fejti ki Kővágó-Laky Andrea, a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.
A Volkswagen csoport hamarosan, talán már az idén meghozza a döntést egy kelet-európai akkumulátorgyár építésének helyszínéről - jelentette be Oliver Blume, a konszern vezérigazgatója a pénteki berlini rendkívüli közgyűlésen.
Bár a A Xiaomi társalapítója, Lej Csün leginkább új okostelefonok piacra dobásával van elfoglalva, árulkodó jelek szerint az autógyártási ambícióiról sem mondott le.
Elon Musk közelmúltbeli megjegyzései a több olaj és gáz szükségességéről azt az általánosabb aggodalmat tükrözik, hogy az emelkedő villamosenergia-árak akadályozni fogják az elektromos járművek terjedését - véli a Saxo Bank részvénystratégiai vezetője.
A 450 millió dolláros közös tőkebefektetéssel Észak-Amerika legnagyobb nyilvános e-töltő infrastruktúrájának megnövelését célozza a Volkswagen német partnerével.
Autónk megtankolása vagy az akku feltöltése a legtöbbünknek egyszerű feladat. Ám a mozgássérültek, mozgáskorlátozottak vagy idős emberek számára ez komoly kihívást jelenthet. Éppen ezért a Ford kifejlesztette egy robotizált töltőállomás prototípusát, ami az elektromos autó utasteréből, okostelefonon keresztül kezelhető.
A Magyarország legnagyobb nyilvános e-töltőhálózatát üzemeltető MVM Mobiliti Kft. lépésváltásba kezd, hiszen az elektromos autótöltő hálózatát több szegmensben is egyszerre bővíti. Az MVM Csoport tagjaként is a startupok rugalmasságát követő cég fejlesztéseivel a gyorsan növekvő piaci igényekre reagál. A cég ügyvezető igazgatója, Balogh Szabolcs kifejtette: a hazai e-autózás elterjedését segítve a területi lefedettség javítása mellett a gyors, illetve ultragyors töltők telepítésére fókuszálnak.
A Vitesco Technologies, a fenntartható mobilitást szolgáló modern hajtástechnológiák vezető nemzetközi fejlesztője együttműködési megállapodást kötött az Infineon Technologies AG-val. Az Infineon a világ meghatározó autóelektronikai félvezetőgyártója és az innovatív szilícium-karbid (SiC) félvezetők megkerülhetetlen globális szállítója. A szilícium-karbid kulcsszerepet játszik az elektromos járművek hajtásrendszereinél a nagyfeszültségű megoldások hatékonyságának növelésében. A Vitesco Technologies SiC-alkatrészeket használ például az elektromos motorokat vezérlő, nagyon kompakt nagyfeszültségű inverterekben.
Miközben az elektromos autók értékesítése már negyedévről negyedévre újabb rekordokat ér el, a gyártóknak mind több gondot okoz a nyersanyagárak emelkedése, valamint ezek egy részének krónikus hiánya. Ez utóbbi elsősorban az Ukrajna elleni orosz agresszió következménye. Dr. Gonda György írása AzÜzlet.hu Menedzser Akadémiájában.
A Volkswagen vezérigazgatója úgy véli, hogy az általa vezetett konszern 2025-re megelőzheti a Teslát, és a világ legnagyobb elektromos autógyártójává válhat.
Egy évtizedes gyors növekedés után a globális elektromosautó-állomány már 2020-ban elérte a 10 milliós határt, ami 43 százalékos növekedést jelent 2019-hez képest, és 1 százalékos részesedést képvisel a világ autóparkjából.
Az új elektromos GMC Hummer pickup merőben eltér a General Motors korábbi modelljeitől, és nem csak azért, mert nem egy benzinfaló: a történelmileg konzervatív detroiti autógyártó az új Hummer megtervezésekor szakított a megszokott irányokkal a forma és a funkciók tekintetében is.
Újabb startup autógyártó, a Lucid is megpróbálkozik azzal, hogy a Tesla sikereit meglovagolva legújabb, több mint 700 kilométeres hatótávolságú modelljével eredményes versenyző legyen az elektromos autók világában.
A tervezettnél korábban hozták meg a támogatási döntéseket az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) polgári-katonai kettős célú és alternatív üzemanyagokat érintő közlekedési projektjavaslatairól. Magyarország a lengyelekkel holtversenyben a legtöbb nyertes pályázattal büszkélkedhet, öt hazai fejlesztési terv valósulhat meg összesen több mint 11 milliárd forint értékben. Közülük négy a tiszta és csendes elektromos autózás további térnyerését segíti elő az ultragyors töltőhálózat bővítésével és a fővárosi repülőtér belső töltőinfrastruktúrájának kiépítésével.
A Ford nagy lépést tesz Európa elektromos jövője felé: 2024-ig hét új, tisztán elektromos hajtású, teljes egészében hálózatba kapcsolható személyautót és haszonjárművet vezet be a piacra. Szabó Attila, a Ford Közép- és Kelet-Európa Kft. ügyvezető igazgatója kifejtette: a cél az, hogy a kontinens zöld jövőjét erősítve a Ford 2026-ra évente több mint 600 ezer elektromos hajtású autót értékesítsen a kontinensen.
Tesla. A válsággal küzdő és története legnagyobb átalakulását élő autóipar sikersztorija. Startupból lett világcég. Az alapító, Elon Musk megszállott zseni. Őrültségnek látszó ötleteit mindig sikerre viszi. Iparágakat alakít át. Róla és cégiről szól Tim Higgins kötete, amiről egy, a Teslát jól ismerő mérnökkel beszélgettünk.
Mivel a benzinárak rekordokat döntenek az Egyesült Államokban, és a kőolaj hordónkénti ára meghaladja a 100 dollárt, a fogyasztók egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az elektromos járművek és más tiszta energiát hasznosító technológiák iránt.
A bőr pigmentet termelő sejtjeiből kiinduló rosszindulatú bőrdaganat, a melanóma okozta áttétek hatékonyabb kezelésének lehetőségét vizsgálták a Magyar Molekuláris Medicina Kiválósági Központ (HCEMM) kutatói.
Az Európai Unióban éves összevetésben 0,1 százalékkal, 7 millió 169 ezerre csökkent az eladott új autók száma az első nyolc hónapban, a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 12,6 százalékról 15,8 százalékra nőtt.
A bőr pigmentet termelő sejtjeiből kiinduló rosszindulatú bőrdaganat, a melanóma okozta áttétek hatékonyabb kezelésének lehetőségét vizsgálták a Magyar Molekuláris Medicina Kiválósági Központ (HCEMM) kutatói.
Az Európai Unióban éves összevetésben 0,1 százalékkal, 7 millió 169 ezerre csökkent az eladott új autók száma az első nyolc hónapban, a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 12,6 százalékról 15,8 százalékra nőtt.
A jogosult hazai vállalkozások szeptember 30-ig igényelhetik vissza a külföldön megfizetett áfát; a határidő jogvesztő, a kérelmeknek eddig az időpontig be kell érkezniük a NAV-hoz. Aki elmulasztja, az már nem kaphatja vissza az áfát 2024-es számlái után, késedelmét pedig igazolási kérelemmel sem mentheti ki.
Gyűjtőpontot bárki létrehozhat a munkahelyén, ahol dolgozik, az iskolában, ahol tanul. Ehhez csak fel kell venni a kapcsolatot a Jane Goodall Intézettel.
A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.
Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek