Míg a világ más részein a pandémia idején időnként hiánycikk lett a tészta vagy a vécépapír, addig a brit szupermarketek polcain a hiányok állandó problémává váltak. Szakértők szerint a tendencia fokozódhat.
A Ford figyelmeztette a befektetőket, hogy a vállalat a harmadik negyedévben 1 milliárd dollár többletköltséggel számol az infláció és az ellátási lánc problémái miatt.
Elon Musk szerint a Tesla új németországi és amerikai gyárai "dollármilliárdokat veszítenek" az akkumulátorhiány és a kínai ellátási zavarok miatt. A multimilliárdos a berlini és a texasi Austinban lévő üzemeket "gigantikus pénzégető kemencéknek" nevezte.
Egyre hosszabb várakozási idő új autók vásárlásakor, globális chiphiány, a világkereskedelemben átmenetileg eltűnő fémek, alkatrészek, részegységek és késztermékek, energiaellátási gondok, emelkedő nyersanyag árak. A sort még hosszasan lehet folytatni, az eredő azonban közös: világszerte akadozik az ellátási láncok egy része. Dr. Gonda György írása AzÜzlet.hu Menedzser Akadémiájában.
Az Oroszország által blokkolt kikötők miatt a gabona Ukrajnából való kijuttatása kritikus feladat, ami arra kényszeríti a kormányokat és a vállalatokat, hogy új útvonalakat keressenek.
Miközben az autóipart fojtogatja a chiphiány, minden más olyan ágazat is szenved tőle, ahol nélkülözhetetlen elemnek számít az okos eszközökben. De mitől lett akkora a chiphiány, hogy egy komplett ágazatot sodorjon bajba?
A Volkswagen vezérigazgatója úgy véli, hogy az általa vezetett konszern 2025-re megelőzheti a Teslát, és a világ legnagyobb elektromos autógyártójává válhat.
Európában a kilencedik egymást követő hónapban csökkentek az autóeladások márciusban, miután az ukrajnai háború tovább bénította az ellátási láncokat, és rekordszintű inflációt okozott. Mindez a hiány enyhülése után is visszafoghatja a keresletet.
Az orosz-ukrán háború kitörése miatt több száz hajó rekedt Ukrajna fekete-tengeri partjainál. A kikötők bezárása és a hajókra mért rakétacsapások nemcsak a tengerészeket veszélyeztetik, hanem a globális kereskedelmet, beleértve a gabonapiacokat is.
Az ukrajnai háború rávilágított az autoriter országokkal - nemcsak Oroszországgal, hanem Kínával is - folytatott üzletkötés kockázataira. Az autóipari gondok megmutatják, hogyan alakítják át a globális konfliktusok a kereskedelmet.
Az orosz-ukrán háború miatt a nyugati vállalatoknak számos kihívásra kellett reagálniuk a régióban, az alkalmazottaik biztonságától kezdve az ellátási lánc problémáinak kezeléséig. Egyes cégvezetők azt is megpróbálják felmérni, hogy a nyugati szankciók következtében érhetik-e fennakadások a vállalkozásukat.
Oroszország ukrajnai inváziója újabb gondokat okoz a világ amúgy is megviselt ellátási láncainak. A harcok miatt Németországban leálltak az ukrajnai gyártású alkatrészekre támaszkodó autógyárak, és az acélipar ellátása egészen Japánig sérült. Megszakadtak a légi és szárazföldi útvonalak, amelyek kulcsfontosságúvá váltak, mióta a járvány lassítja a tengeri kereskedelmet.
A fogyasztói árindex januári - négy évtizede legnagyobb - értéke arra utal, hogy a magas infláció 2022-ben is jelen marad az amerikai gazdaságban. Emiatt egyre több tengerentúli kisvállalkozás kénytelen áthárítani a magasabb költségeket a vásárlókra.
A koronavírus-járvány miatt hónapok óta akadoznak az ellátási láncok. Számos mérőszám arra utal, hogy a zavarok történelmi szinten magasak, és a jövő is bizonytalan - írja a The Economist.
A budaörsi székhelyű építőipari segédanyaggyártó cég belföldi forgalma 22 százalékkal nőtt 2021-ben. A kivitel 15,6 százalékkal csökkent, az év közben bevezetett önkéntes exportkorlátozás miatt.
A globális ellátási zavarok miatt a korábban vártnál valószínűleg lassabban növekszik az idén a világgazdaság teljesítménye, de ezzel együtt is 1973 óta nem látott növekedési ütemre lehet számítani - áll a Fitch Ratings friss negyedéves globális előrejelzésében.
Az alapanyagok drágulnak, a termelési láncok szakadoznak, a konténerkikötők túlzsúfoltak, kevés a teherhajó, a termékek ára emelkedik, egyre gyakoribb az áruhiány. A gyártók visszahelyeznék a termelést nyugatra.
A szállítási problémák, az alkatrészbeszerzési nehézségek és a munkaerőhiány együttese már a harmadik negyedévben is korlátot jelentett az ipari termelésben, előre tekintve pedig nem látszik a problémák oldódása, így a negyedik negyedév is komoly kockázatokat hordoz - kommentálták az ipari termelés szeptemberi adatait elemzők.
A GLS Hungary csomaglogisztikai szolgáltató több mint 2000 futárból, 88 depóból, egy központi csomagszortírozó üzemből és több mint 3500 átadópontból álló hálózatával Magyarország teljes területén elérhető.
A bérletek körét a mentrendváltástól újabb megoldással bővítik, december közepétől váltható lesz az éves ország- és vármegyebérlet is, így nem kell havonta az új bérlet vásárlására figyelni
A toronyépület 84 szobás hotelként működött, ma viszont szinte szerkezetkész állapotban várja új tulajdonosát. Az árverés 270 millió forintos kikiáltási árról indul, ami négyzetméterre vetítve mindössze 75 ezer forintot jelent.
A GLS Hungary csomaglogisztikai szolgáltató több mint 2000 futárból, 88 depóból, egy központi csomagszortírozó üzemből és több mint 3500 átadópontból álló hálózatával Magyarország teljes területén elérhető.
A bérletek körét a mentrendváltástól újabb megoldással bővítik, december közepétől váltható lesz az éves ország- és vármegyebérlet is, így nem kell havonta az új bérlet vásárlására figyelni
A toronyépület 84 szobás hotelként működött, ma viszont szinte szerkezetkész állapotban várja új tulajdonosát. Az árverés 270 millió forintos kikiáltási árról indul, ami négyzetméterre vetítve mindössze 75 ezer forintot jelent.
2020 óta ez az ötödik béremelés, 30 százalékkal kezdődött, majd folytatódott 15 százalékkal, 32 százalékkal, 21 százalékkal, most pedig újabb 10 százalékos béremelés lesz, vagyis 2010 óta két és félszeresre emelkednek a bérek.
Az Audi, Cupra, SEAT, Skoda, Volkswagen és VW-haszonjárművek modelljeiből az idén 29 500-at adtak el Magyarországon, ez ötszázalékos bővülés a 2024. évihez képest.
Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek