Az AVIAREPS, a világ vezető nemzetközi képviseleti, marketing- és kommunikációs vállalata a légiközlekedés, turizmus, vendéglátás területén, bejelentette Tom Fecke kinevezését a hajózási részleg globális vezetőjévé.
Idén az előrejelzések szerint számottevően csökken a turbulencia a világ légiközlekedési iparában, ha minden jól megy a légitársaságok 2023-ban globális szinten – három brutális veszteséget hozó esztendő után – nyereséget tudnak majd felmutatni. A repülés ismét tömegáru lett, noha a légiutasok száma idén csak megközelíti a 2019-es szintet. A légitársaságok üzletmenete természetesen nem hagyta és nem hagyja érintetlenül a repülőgépgyártókat, a beszállítókat, a repülőtereket és nem utolsó sorban az iparág alkalmazotti létszámát sem. Dr. Gonda György írása AzÜzlet.hu Menedzser Akadémiájában.
A Coviddal hirtelen véget ért a jet-korszak, amely fél évszázadra globalizálta a légiközlekedést. Most a repülőgépek újra a levegőben vannak, de a repülés elterjedése fordított irányba halad: kevesebb repülőgép közlekedik egy kisebb hálózaton, és a viteldíjak emelkedtek.
Több nemzetközi légitársaság bejelentette, hogy szerdától törölte járatait egyes amerikai repülőterekre, mivel attól tartanak, hogy az ott kiépített 5G hálózatok megzavarhatják a repülőgépek kritikusan fontos berendezéseit.
Pilótának lenni állomfoglalkozás volt. A pandémia azonban rémálommá tette a pilóta létet: tömeges elbocsátások, a bérek és az azon kívüli juttatások extrém megnyirbálása és a repült órák hiánya miatt elvesző típusengedélyek világa lett.
Heteken belül több gyógyszeripari cég is kijöhet gyors és olcsó koronavírus-tesztekkel, ami különösen fontos a légiközlekedés újraindítása érdekében - mondta Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója.
Az Airbus 15 ezer dolgozót bocsát el. A légitársaságok munkatársaik harmadától terveznek megválni. Az ágazatnak a COVID mellett a klímaváltozás hatásaival is meg kell küzdenie.
A Budapest Airport a várható járattörlések és utasszámcsökkenés miatt legfeljebb 5,5 millió utasra és pénzügyi eredményének drasztikus romlására számít idén.
A Boeing 2020-tól nem gyártja tovább a legendás 747-est. A döntésben nagy szerepe lehetett, hogy a típusból az egyik legtöbbet a flottájában tartó British Airways bejelentette kivonásukat a forgalomból. Az amerikai gyártó 2022-ig valamennyi típusából kevesebbet épít a tervezettnél.
A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) európai divíziója szerint a korábban vártnál egy évvel később, csak 2024-ben állhat vissza a 2019-es szintre az utasforgalom az európai repülőtereken.
A koronavírus-járvány idejére új ajánlásokat fogalmazott meg a légiközlekedés számára az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC).
Milliárd eurós nagyságrendű tőkeinjekciót kaphat a német államtól a koronavírus-világjárvány miatt óránként egymillió euró veszteséget termelő Lufthansa csoport - jelentette a Der Spiegel.
Legkorábban 2023-ban állhat vissza a légiközlekedési szektor teljesítménye a járvány előtti szintre, de a folyamatot az állami rendelkezések lassíthatják - véli a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA).
Bajban van a polgári repülőgépgyártás két egyeduralkodója, az európai Airbus és az amerikai Boeing. Új megrendelések nincsenek. A légitársaságok az elkészült gépeket nem tudják átvenni, kifizetni. A politika Európában és Amerikában is segítséget ígér. A két cég inkább önerejéből küzdene meg a krízissel.
A csődben lévő Alitalia és a nyereséges Lufthansa is a légiközlekedés története legnagyobb válságából akar profitálni. Az olasz társaság az államosítás előtt áll, a német kormányzati segítség nélkül akarja átvészelni a krízist.
Az Indigo Partners befektetési cég, a Wizz Air Holdings Plc legnagyobb részvényese 12,5 millió részvényt adott el a diszkont légitársaságból a hétfői záróárhoz képest 3,5 százalékos diszkontáron. Az ügylet hátterében a Brexit áll.
A Toyota a gyártásban, a minőségbiztosításban és a költségek ellenőrzésében szerzett tapasztalatai veti be a Joby Aviation légi járművének, az áttörésnek számító eVTOL gyártására. A Toyota 394 millió dollárral, fő befektetőként finanszírozza a Joby C sorozatát.
Új konkurenciája támad az EU légitársaságainak. Egyre több afrikai ország alapít nemzeti légiközlekedési céget. Több desztinációja számosságában és minőségében is elsősorban az európaiakkal száll versenybe.
A Brexit nem csak az EU és Nagy-Britannia közötti járatokat érinti. A legnagyobb európai fapadosok léte is veszélyben van. Mindenki a kiskapukat keresi. Senki nem tudja, ki szállhat fel március 30-án reggel.
A Duna Művészegyüttes november 28-án a Nemzeti Táncszínházban mutatja be legújabb előadását Partium - Az Értől az Óceánig címmel.
A Partium a mai Magyarország és Erdély között elhelyezkedő csodás vidék, a produkció pedig a partiumi emberek identitáskérdéseit érintve beszél urbánus és paraszti létezésükről, valamint a vidék sajátos kulturális sokszínűségéről.
Novembertől megújult sétákon vehetnek részt a veszprémi várnegyedbe látogatók, akik a Szent Mihály Főszékesegyház és az altemplom, valamint a Szent György Kápolna mellett a barokk Érseki Palota kiemelt tereit és a Gizella Kápolnát is felfedezhetik. A Biró-Giczey Házban továbbra is megtekinthető az Év kiállítása díjjal elismert Bogáncs és liliom című különleges tárlat, de a látogatók ebben a hónapban már a várnegyed két új Szűz Mária-szobrát is megcsodálhatják.
A napokban egy olyan találkozóra került sor, amely az „Együtt sikerül” kampány részeként valósult meg, amit a Candy Hoover Hungary Kft. és az Ökumenikus Segélyszervezet stratégiai együttműködése hívott életre. A cél egyszerű: megmutatni, hogy a társadalmi felelősségvállalás nem csak nagy szavak, hanem konkrét tettek sorozata, amely mindkét fél számára értéket teremt.
Az év első kilenc hónapjában országosan és éves összevetésben csaknem 50 százalékkal nőtt az érdeklődés az új építésű lakások iránt; a budapesti 25 százalékos erősödéshez képest a vármegyeszékhelyeken 65, a községekben pedig 93 százalékos élénkülés látható - közölte saját adatai alapján az ingatlan.com.
Az önkéntes nyugdíjpénztárak tavalyi - vagyonra vetített - díjterhelési mutatója 0,68 százalékra csökkent, változatlan befektetési és minimálisan apadó működési költségrészekkel, a jövőben várható terheket modellező 30 éves teljes költségmutató átlaga 0,93 százalék lett, így a pénztárak továbbra is az egyik legolcsóbb nyugdíj-előtakarékossági lehetőséget ajánlják ügyfeleiknek.
A kormány egy egykapus rendszert alakított ki, így a vállalkozások adminisztratív terhei nem növekednek, miközben a felhasználók biztonsága továbbra is garantált marad.
A piaci várakozások szerint a következő hónapokban megjelenhet az első nagy kiskereskedelmi lánc is, ahol a pénztáraknál qvik-fizetés is választható lesz.
Az Otthon Start Programnak megfelelő ingatlanok iránt októberben 23 százalékkal csökkent az érdeklődés szeptemberhez képest, míg a nem támogatott ingatlanoknál csak 4 százalékos volt a visszaesés.
Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.
Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomNem fogadom elAdatvédelmi irányelvek